Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت گروه هدف بیش از۷۶ هزار کودک زیر ۵ سال مناطق پر خطر استان هرمزگان اجرا می شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری ظهر امروز (دوم بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: باتوجه به تردد اتباع کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به کشورمان اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخورداراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای حفظ این دستاورد بزرگ و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش ویروس پولیو لازم است، تصریح کرد: عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی به منظور کاهش خطر انتشار کرونا در دو نوبت به صورت فعال و خانه به خانه ولی صرفا در مناطق پرخطر انجام خواهد گرفت.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: نوبت اول اجرای این طرح در استان با گروه هدف بیش از ۷۶ هزار کودک زیر ۵ سال از ۲ بهمن ماه الی ۵ بهمن ماه آغاز می شود و نوبت دوم طرح ۳۰ بهمن ماه الی ۳ اسفند ماه اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: تعداد ۷۶۲ تیم عملیاتی و ۱۴۶۰ نفر از پرسنل به منظور حفظ دست آوردهای برنامه ی ریشه کنی فلج اطفال دراین طرح شرکت دارند.

ذاکری اظهار کرد: هماهنگی و برنامه ریزی جهت اجرای هرچه بهتر این طرح انجام شده است و از خانواده ها نیز خواستاریم تا درصورت عدم حضور در منزل به هنگام مراجعه ماموران بهداشت جهت انجام واکسیناسیون فرزندان زیر ۵سالشان به مراکزبهداشتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فلج اطفال بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نجات ۲۹ دریانوردی هرمزگانی/ ۳ فوتی و ۷ مجروح در سانحه آتش سوزی لنج
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان