Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده آزمایشی از کامیون‌های ۱۸ چرخ در بزرگراه‌های ایالت تگزاس در جنوب آمریکا آغاز شد.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، این کامیون‌ها که از رادار، اسکن‌های لیزری، دوربین و آنتن‌های «جی پی اس» استفاده می‌کنند با نرم‌افزار هدایت‌گر خود در تماس هستند. قرار است پیش از صدور مجوز برای حرکت این کامیون‌ها در جاده‌های ایالت تگزاس چند آزمایش مختلف انجام شود تا مسئولان از ایمنی این کامیون‌ها اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالت تگزاس طی سال‌های گذشته به مرکز صنعت رو به رشد خودروهای بدون راننده در آمریکا تبدیل شده است. طرح استفاده از کامیون‌های بزرگ خودران در تگزاس را شرکت ویمو (Waymo) وابسته به آلفابت، کمپانی مادر گوگل به اجرا گذاشته است.

پیر فرانسوا لوفو، مدیر واحد توسعه شرکت ویمو درباره استفاده آزمایشی از کامیون‌های خودران می‌گوید: «هر بار که ما یک مایل یا یک کیلومتر در زندگی واقعی طی می‌کنیم با تغییر صدها شاخص در رایانه هزار موقعیت دیگر را شبیه‌سازی می‌کنیم.»

مرکز پشتیبانی شرکت ویمو در شهر دالاس، سومین شهر پرجمعیت تگزاس در راستای طرح استفاده از کامیون‌های خودرو در دست احداث است. امبارک (Embark) و آرورا (Aurora) از دیگر شرکت‌هایی هستند که در زمینه ساخت کامیون‌های خودران در تگزاس فعالیت می‌کنند.

یکی از دلایل فعالیت شرکت‌های ساخت کامیون‌های خودران در تگزاس آمار بالای رانندگان کامیون و مهندسان ماهر در این ایالت است. هوای آفتابی این ایالت بزرگ نیز زمینه مناسبی را برای استفاده از حسگر کامیون‌های خودران فراهم کرده است. از سوی دیگر مکزیک ۸۵ درصد از کالاهایش را از راه زمینی و از مسیر تگزاس صادر می‌کند.

با این حال مهمترین دلیل جذب شرکت‌های سازنده کامیون‌های خودران به تگزاس قوانین آسان‌گیر آن برای خودروهای بدون راننده است. در قانونی که در سال ۲۰۱۸ در تگزاس تصویب شد عملا برای خودروهای بدون راننده موقعیتی مشابه خودروهای عادی در نظر گرفته شده است.

شرکت آرورا تخمین می‌زند که یک کامیون خودران می‌توان مسیر بین لس‌آنجلس و دالاس را ۲۴ ساعته طی کند. این در حالی است که راننده‌های کامیون هم‌اکنون این مسیر را سه روزه طی می‌کنند. در مقابل تخمین زده می‌شود که هزینه استفاده از کامیون‌های خودران نصف هزینه کنونی برای کامیون‌های با راننده باشد.

برچسب هاآرورا (Aurora) امبارک (Embark) تگزاس شبکه خبری یورو نیوز (EuroNews) شرکت ویمو (Waymo) کامیون خودران لس آنجلس

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آرورا Aurora امبارک Embark تگزاس شرکت ویمو Waymo کامیون خودران لس آنجلس آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو کامیون های خودران شرکت ویمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت ترافیکی راه‌های کشور پس از پایان تعطیلات ۳ روزه در کشور گفت: در طول تعطیلات اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری بودیم و در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. روند سفرهای برون شهری نیز از روز چهارشنبه آغاز شده و در حال حاضر نیز شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم. در همین راستا نیز گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد: در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در تمامی جاده‌های کشور است.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتماً با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

کد خبر 6096905

دیگر خبرها

  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • ببینید | کامیون بستنی بدون راننده!
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است