Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران از آغاز واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال به صورت داوطلبانه و با رضایت والدین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ محسن منصوری در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: حساسیت‌ها و ملاحظات استان تهران به سبب تراکم جمعیتی و حساسیت‌های بهداشتی و درمانی زیاد است و حدود ۱۷ یا ۱۸ درصد جمعیت در مساحت کمتر از یک درصد متمرکز شده اند که این امر سرانه های آموزشی، بهداشتی و درمانی را تحت تاثیر قرار می دهد و جبران آن ها کار و همت مضاعف می طلبد که در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچند ابتلا به کرونا در سطح کشور به سبب سویه امیکرون بیشتر شده اما جای نگرانی نیست چرا که ویروس امیکرون درصد واگیری بیشتری دارد، اما میزان بستری ها و مرگ و میرها افزایش نداشته است.

استاندار تهران در مورد مصوبات این جلسه عنوان کرد: در ستاد ملی تصمیم بر این شد که واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال نیز انجام شود و در این زمینه گزارش مفصلی از سوی کمیته علمی ارائه شد و جمع بندی بر این شد که واکسیناسیون این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد؛ البته واکسیناسیون کاملاً داوطلبانه و با رضایت والدین کودکان انجام می‌شود، ضمن اینکه نوع واکسن و دز آن توسط کمیته علمی و وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

منصوری گفت: تزریق دز سوم نیز اهمیت زیادی دارد متاسفانه علی رغم اقدامات خوب رسانه‌ای استقبال از طریق تزریق دز بوستر و یادآور چندان نیست و تاکنون بیش از ۲۰ درصد مردم دز سوم را تزریق کردند که فاصله زیادی داریم، همچنین تجربه کشور و تجربه بین‌المللی نشان می‌دهد که تزریق دز سوم ایمنی ایجاد می‌کند و در این زمینه مراکز تجمیعی برای تزریق واکسن و واکسیناسیون دز سوم آمادگی دارند.

وی بیان کرد: بازگشایی حداکثری مدارس استان تهران به سبب حساسیت خانواده ها و تراکم جمعیت و سفرهای داخلی شهری کمتر از سایر استان‌ها است که مقرر شد با رعایت پروتکل ها به طور جدی این مسئله دنبال شود، مراقبت از سلامت دانش آموزان خط قرمز است اما نباید به بهانه های مختلف افت تحصیلی را شاهد باشیم و فرمانداران به تفکیک جلسه برگزار کنند تا این موضوع فعال شود و بازگشایی حداکثری اتفاق بیفتد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در مورد زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی جلسه ای با وزیر بهداشت و روسای دانشگاه‌ها داشتیم و جزئیات مسائل پیگیری شد تا منابع و اعتبارات حل شود، در سطح شهرستان ها مشکل تامین زمین نداریم و به تفکیک شهرستان ها نیاز احصا شود تا گام به گام موضوع پیگیری شود، منتها دانشگاه های علوم پزشکی بیشتر بر مسائل درمانی متمرکز بوده و مسئله بهداشت را کمتر مطرح کردند اما این سرفصل مهم باید در دستور کار قرار بگیرد که بهترین راهکار مولدسازی است چرا که دانشگاه ها اراضی خوبی دارند که می‌توان آنها را تبدیل به سرمایه کرد و مشکلات را حل نمود.

منصوری همچنین تاکید کرد: تشدید نظارت ها در مبادی ورودی کشور به ویژه فرودگاه ها از جمله فرودگاه امام خمینی مورد تاکید قرار گرفته چرا که باید کنترل مجدد اتفاق بیفتد و در این زمینه تیم منسجم و قوی در فرودگاه مستقر شوند، چرا که بعضاً برخی از مسافرین اعم از ایرانی و خارجی حتی تست pcr منفی داشته اند منتها وقتی به صورت رندوم بررسی شده تست آنها مثبت بوده یعنی این گواهی فاقد اعتبار است و دانشگاه علوم پزشکی ایران به کمک هلال احمر باید مراقبت‌ها را تشدید نماید.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان تهران بهداشتی و درمانی ویروس مرگ واکسیناسیون کودکان وزارت بهداشت خانواده دانش آموزان افت تحصیلی وزیر بهداشت زمین دانشگاه های علوم پزشکی سرمایه مشکلات فرودگاه فرودگاه امام دانشگاه علوم پزشکی هلال احمر دانش آموزان دانشگاه های علوم پزشکی استاندار تهران واکسیناسیون کودکان تزریق دز سوم استاندار تهران تزریق دز دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید علی موسوی گفت: این جشنواره با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر  منتشر شد.

وی افزود: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ماه سالجاری تعیین شده  است و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز چهارم تیر خواهد بود.

موسوی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد به شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود و آثار هم باید با فرمت mp ۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد.

به گفته موسوی، در بخش شعرخوانی نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند. در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

وی گفت: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • آغاز برخورد پلیس با لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد