Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@09:16:48 GMT

کاهش سن تزريق واکسن کرونا به 9 سال

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۸۳۰۷

خبرگزاری آریا-استاندار تهران گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از امروز سن واکسیناسیون کودکان از 12 سال به 9 سال کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود: امروز صبح در ستاد ملی کرونا تصمیم بر این شد که سن تزریق واکسن کرونا برای کودکان، از 12 سال کاهش یابد و برای کودکان 9 تا 12 سال نیز واکسن تزریق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار تهران گفت: طبق گزارشی که در ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفت، واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 سال به صورت داوطلبانه و با رضایت اولیاء در دستور کار قرار گیرد.
منصوری افزود: کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است درباره نوع واکسن کرونا بررسی کند.
وی گفت: تا امروز، افراد بالای 12 سال را واکسینه می‌کردیم، اما از امروز سن واکسیناسیون از 9 سال شروع می‌شود که این موضوع را دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دهند و مبانی علمی آن کاملا رعایت شود.
آمار تزریق دوز سوم پایین است
آقای محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران به تزریق دوز سوم اشاره کرد و افزود: علیرغم کار رسانه‌ای درخصوص تزریق واکسن کرونا، مردم از تزریق دوز سوم استقبال نکردند.
استاندار تهران با بیان این که آمار تزریق دوز سوم خیلی پایین است، گفت: تزریق دوز سوم 22 تا 23 درصد در سطح کشور است که برای رسیدن به آمار تزریق دوز اول و دوم فاصله زیادی داریم.
منصوری در ادامه به بحث کنترل مرز‌های کشور و ورودی استان تهران اشاره کرد و اضافه کرد: متاسفانه در ورودی‌های فرودگاه امام شاهد بودیم برخی از مسافران تست پی سی آر منفی داشتند، اما تست کرونای آن‌ها مثبت بود.
وی گفت: تست‌های پی سی آر معتبر نیست و به کمک دانشگاه تهران و جمعیت هلال احمر باید این مراقبت‌ها تشدید شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن کرونا مقابله با کرونا تزریق دوز سوم واکسن کرونا ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد