Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: باید با راهکارهای مناسب فرهنگی،جهت اصلاح و مبارزه با رسوم نامناسب و غلط تیراندازی در مراسمات عزا و شادی در استان گام های اساسی و اثربخشی برداشته شود. خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی در همایش بزرگ نه به تیراندازی که با حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، سران عشایر، معتمدین و سایر اقشار مردم درشهر الهایی از توابع شهرستان اهواز برگزار شد، بر ترویج فرهنگ و سنت حسنه عدم تیراندازی در مراسمات عزا و شادی در استان خوزستان تاکید کرد و گفت: عشایر در خوزستان دارای سنت‌های بسیار پسندیده و ستودنی هستند که مورد تایید شرع و قانون است، ولی وجود رسم خطرناک و ناپسند تیراندازی در کنار سنت‌های تاریخی و نیکو در میان اقوم مختلف استان، مشکلاتی را به همراه داشته است و باید سران عشایر و اقوام اجازه ندهند افرادی با انجام عمل نابخردانه تیراندازی باعث رعب و وحشت مردم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: متاسفانه تیراندازی در مراسم ها با توجه به اتفاقات تلخی که در سالیان اخیر رخ داده است نه تنها از یک رسم و حتی سرگرمی فاصله گرفته بلکه امنیت روانی مردم را هدف گرفته است و همه وظیفه داریم که با این رسم اشتباه و غلط مبارزه کنیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: باید راهکاری مناسب و خردمندانه برای از میان بردن این فرهنگ غلط اندیشیده و گام‌های اساسی و اثربخشی برداشته شود.در این خصوص دادگستری خوزستان با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و ستاد صبر برای ترویج سنت حسنه عدم تیراندازی در مراسم عزا و شادی در قالب شورای ساماندهی سران عشایر برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه تیراندازی در مراسم عروسی، فاتحه خوانی و درگیری‌های طایفه‌ای مردود است، تاکیدکرد: امنیت و آرامش مردم وظیفه دولت و دستگاه قضایی است و خدمتگزاری و حفظ حرمت مردم را وظیفه خود می‌دانیم بنابراین دادگستری با متخلفان و عاملان استفاده از سلاح به شدت مقابله و برخورد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی نقش رسانه‌ها و نخبگان جامعه را در حذف و مبارزه با این سنت غلط بسیار تاثیرگذار برشمرد و عنوان کرد: رسانه ها، نخبگان و چهره‌های صاحب نفوذ در عشایر و اقوام مختلف نقشی مهم و تاثیر گذار در آگاهی بخشی در خصوص این موضوع دارند که در صورت تحقق، از بسیاری از حوادث ناخواسته و تلخ پیشگیری می‌شود.

در پایان این همایش تیراندازی در مراسم ها، محکوم و سران عشایر تعهد دادند که بر خلاف رسم و سنت محلی، از انجام تیراندازی که موجب رعب، وحشت و عدم آرامش مردم است پرهیز و این معضل اجتماعی حذف شود.        بیشتر بخوانید:        پرونده فوت یک زن بر اثر شلیک مامور پلیس در خوزستان در حال رسیدگی است انتهای پیام/ برچسب ها: خوزستان تیراندازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خوزستان تیراندازی تیراندازی در مراسم عزا و شادی سران عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل

در حالی که پیش از این شاهدان عینی علاوه بر حمله انتحاری از تیراندازی نظامیان آمریکایی به سوی مردم خبرداده بودند به تازگی نیز «سی.ان.ان» گزارش داد که بخشی از تلفات ناشی از شلیک بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی اعلام کرد به شواد جدیدی دست یافته است که روایت وزارت دفاع آمریکا از تلفات حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل در سال 1400 را به چالش می‌کشد.

بر اساس این گزارش، ویدئوها و شواهد و شاهدان جدید نشان می‌دهد که بخشی از تلفات مردم در فرودگاه کابل ناشی از تیراندازی‌های گسترده و مستقیم بوده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تحقیقاتش اعلام کرده بود تلفات حمله دو سال پیش داعش در خارج از فرودگاه کابل به دلیل انفجار بوده است و نظامیان آمریکایی فقط سه بار برای هشدار هوایی شلیک کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در رویداد فاجعه‌بار فرودگاه کابل در 26 آگوست 2021 میلادی 13 نظامی آمریکایی و دستکم 170 غیرنظامی افغان جان خود را از دست دادند.

این شبکه خبری پس از بررسی ویدئوهای جدید ضبط شده توسط یک تفنگدار دریایی و همچنین براساس شهادت ‌10 نظامی دیگر آمریکایی و شاهدان محلی در گزارش خود آورده است تیراندازی‌های متعددی پس از انفجار رخ داده است.

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بودپنتاگون انفجار فرودگاه کابل را بار دیگر بررسی می‌کندعضو کنگره: عدم پاسخگویی بایدن در جریان حمله مرگبار به فرودگاه کابل قابل درک نیست

برخی از پزشکان افغان هم که توسط تماس ناشناس تهدید شده بودند اکنون به سی.ان.ان گفته‌اند که گلوله‌های زیادی را از بدن زخمی‌ها خارج کردند.

یک تفنگدار که به شرط محفوظ ماندن هویتش با سی‌ان‌ان مصاحبه کرده گفته که شاهد شلیک‌ها از جایی بوده که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر بودند.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که پیش‌تر واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد  آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • ببینید | شادی مردم اراک پس از حذف پرسپولیس و صعود آلومینیوم
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • مراسم استقبال از ملی‌پوشان تیراندازی استان تهران برگزار شد