Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:34:19 GMT

دستگیری عوامل سرقت نفت خام از خطوط لوله جنوب

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۸۴۶۷

دستگیری عوامل سرقت نفت خام از خطوط لوله جنوب

ایسنا/خوزستان سارقان نفت‌خام از خطوط‌ لوله با هشیاری نیروهای حراست شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دستگیر و تحویل عوامل انتظامی شدند.

در پی وقوع سرقت فرآورده‌های نفتی از خط‌ لوله انتقال نفت در آخرین روز دی‌ماه امسال در مناطق جنوب کشور و به منظور جلوگیری از سرقت نفت خام، پایش خطوط‌ لوله از سوی نیروهای حراست مناطق نفت‌خیز جنوب در برنامه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بر اساس این گزارش، انشعاب غیرمجاز در خط لوله ۳۶ اینچ نفت ارسالی غرب کارون به بهرگان حدفاصل آزادراه اهواز – بندر امام‌ خمینی (ره) به منطقه کریت در جریان بررسی خطوط‌ لوله، کشف و به‌ صورت نامحسوس پایش شد.

سرانجام افراد خاطی که مبادرت به سرقت ۶۶ هزار لیتر نفت‌خام به ارزش ۷ میلیارد ریال کرده بودند، حین بارگیری تانکرها با هوشیاری نیروهای حراست دستگیر و تحویل عوامل نیروهای انتظامی استان شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان سرقت نفت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نفت و گاز نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار نفتی‌ها

شانا _ گروه فیلم: منطقه تهران یکی از مناطق دوازده‌گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که مرکز آن در جنوب پایتخت واقع شده است و با ۲ هزار و ۷۳ کیلومتر خطوط انتقال با مناطق مرکزی اصفهان، شمال‌غرب، شمال‌شرق، شمال و جنوب‌شرق اشتراک انتقال دارد. این منطقه همچنین با داشتن ۹ مرکز انتقال نفت، ۴ تأسیسات، ۲ ایستگاه فشارشکن، ۲۶ ایستگاه مخابراتی و ۲۲ رشته خط از قطر ۸ تا ۳۰ اینچ، سوخت موردنیاز کلانشهر تهران و استان‌های نیمۀ شمالی کشور را تأمین می‌کند.

دریافت 35 MB

این منطقه وظیفه انتقال فرآورده‌های نفتی به استان‌های سمنان تا خراسان رضوی، مازندران، البرز، قـزوین، گیلان و زنجان را عهده‌دار بوده است. افزون بر آن، نفت خام خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز نیز از طریق این منطقه تغذیه می‌شود و کل محصول تولیـدی پالایشگاه تهـران با خطوط این ترمینال به استان‌های ذکرشده و همچنین انبارهای نفت پخش در جنوب، شمال‌غرب و شمال‌شرق انتقال می‌یابد.

منطقه تهران همچنین وظیفه سوخت‌رسانی از طریق خطوط لوله به فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) و تأمین سوخت نیروگاه‌های دماوند، باقرشهر، منتظرقائم، شهیدرجایی (قزوین) و گیلان را نیز به عهده دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • سختی کار نفتی‌ها
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب