Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی شکوری در پاسخ به این پرسش که «کیت‌های تشخیصی هنوز گونه امیکرون را شناسایی نمی‌کنند و افراد مشکوک به کرونای امیکرون طبق تجویز پزشک به قرنطینه می روند، اما شعب برای درخواست غرامت دستمزد، بدون ارائه تست مثبت کرونا، بیمه شده را مشمول غرامت نمی دانند؛ تکلیف بیمه شده در این موارد چیست؟ » اظهار کرد: به استناد ماده (۵۹) قانون تامین اجتماعی، بیمه‌شدگانی که تحت معالجه و یا درمان‌های توانبخشی قرار می‌گیرند و بنا به تشخیص سازمان تامین اجتماعی موقتاً قادر به کار نیستند به شرط عدم اشتغال به کار و عدم دریافت مزد یا حقوق، استحقاق دریافت غرامت دستمزد را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان واجد شرایط، قانوناً مستلزم طرح استراحت پزشکی و تایید آن در مراجع پزشکی معتمد سازمان است.

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: لیکن به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تسریع و تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه‌شدگانی که به واسطه ابتلا به بیماری کرونا استراحت پزشکی ارائه می‌کنند، در مواردی که در گواهی استراحت تجویزی توسط پزشک معالج، به صراحت به ابتلای بیمه شده به بیماری کرونا (Covid۱۹) از جمله احتمال ابتلا به سویه امیکرون اشاره شده و حداقل یکی از مستندات مربوط به اقدامات تشخیصی و درمانی انجام شده (من جمله مدارک بیمارستانی، نسخ دارویی، تست Rapid ، CTscan ریه و...) که توسط بیمه‌شده ارائه می شود، مؤید ابتلای فرد به بیماری مذکور باشد، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به این قبیل از بیمه‌شدگان بدون نیاز به ارائه تست PCR ، برای استراحت‌های سرپایی تا ۱۵روز و استراحت‌های پزشکی متصل به ایام بستری تا سقف یک ماه بدون نیاز به مراجعه بیمه شده به مراجع معتمد پزشکی صورت می‌پذیرد.

شکوری تاکید کرد که بدیهی است، چنانچه براساس مدارک ارسالی توسط بیمه شده، امکان تشخیص ابتلای وی به بیماری کرونا میسر نباشد، پرداخت غرامت دستمزد پس از طرح موضوع در مراجع پزشکی معتمد سازمان امکان پذیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: ضمناً، به منظور تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و کاهش مراجعه بیمه شدگان به واحدهای اجرایی، امکان ارائه درخواست و بارگذاری مستندات و مدارک درمانی مربوطه از طریق مراجعه به درگاه غیر حضوری به نشانی ES.tamin .ir فراهم است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

ملیحه آدینه کد خبر: 1126712 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری دستمزد ایام بیماری بیماری کرونا بیمه شدگان بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ بر اساس تماس‌های تلفنی بیمه شدگان با سامانه ۱۶۶۶ و پیگیری امور بیمه‌ای مشخص شده است که برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوءاستفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.

از سوی دیگر تاکید شده است که شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6094889 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی