Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@00:07:38 GMT

سن واکسیناسیون کرونا در کشور به ۹ سال رسید

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۸۶۵۳

سن واکسیناسیون کرونا در کشور به ۹ سال رسید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن منصوری امروز در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران، گفت: استان با جمعیت حدود ۱۴ میلیونی و تعداد زیادی اتباع بیگانه از تراکم بالایی برخوردار است به شکلی که جمعیت ۱۸ درصدی در مساحتی کمتر از یک درصد ساکن شده، لذا به لحاظ سرانه ها با کاستی هایی مواجه است که جبران آنها همت مضاعف و کار جهادی می طلبد که دوستان پیگیر آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جلسه صبح امروز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد تصمیم بر این شد که واکسیناسیون کودکان از کف ۱۲ سال پایین تر آورده شود و کودکان بین ۹ تا ۱۲ سال نیز واکسیناسیون شان انجام شود. جمع بندی انجام واکسیناسیون برای کودکان بین ۹ تا ۱۲ سال بر اساس تجربه کشورهای مختلف مرور مطالعات و نهایتا تصمیمی بر اساس مبانی علمی بوده است. این واکسیناسیون به صورت داوطلبانه و با رضایت والدین انجام خواهد شد که نوع واکسن و نوبت تزریق آن توسط کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

استاندار تهران تاکید کرد: علی رغم اصرار و کار خوب رسانه ای که انجام شده استقبال از تزریق دز سوم آنطور که شایسته است صورت نگرفته، انتظار می رود همه شهروندان برای تزریق دز سوم به مراکز مراجعه کنند. کشورهایی که در این زمینه موفق عمل کردند گام موثری در جهت کنترل بیماری داشتند. بی تردید باید در تزریق دز سوم به سطح تزریق دز اول و دوم که در حال حاضر فاصله زیادی دارد برسیم. در این زمینه رسانه ها نیز باید ترغیب شهروندان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع کنترل مرزها اشاره کرد و افزود: متاسفانه در ورودی های استان تهران همانند فرودگاه امام در تست هایی که به شکل رندم انجام شده مشاهده کردیم که مسافرانی که گواهی PCR منفی داشتند تست PCR شان مثبت بوده، لذا مشخص است این گواهی ها از اعتبار لازم برخوردا نیست. لذا وزارت بهداشت به کمک هلال احمر نسبت به تشدید مراقبت ها اقدام کند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دستور رئیس جمهور و تصمیم جلسه مشترک وزرای کشور، علوم و وزارت آموزش و پرورش، کلاس های مدارس با رعایت پروتکل ها باید به صورت حداکثری بازگشایی شود. قطعا سلامت دانش آموزان خط قرمز است اما نباید به بهانه های مختلف بازگشایی ها به تاخیر بیفتد که موجب افت تحصیلی دانش آموزان خواهد شد. در این زمینه با عقب افتادگی نسبت به سایر استان ها در تهران مواجه هستیم. لذا مدارس و دانشگاه ها در سطح همه شهرستان های استان تهران باید به صورت حداکثری بازگشایی شود تا به متوسط کشوری برسیم.

وی تاکید کرد: در مورد زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان باید موضوع تامین منابع مالی پیگیری شود. در سطح شهرستان ها مشکل تامین زمین وجود ندارد و فرمانداران می توانند به صورت گام به گام برای تامین زمین در جهت تامین زیرساخت ها اقدام و در این راستا تلاش خواهیم کرد بخشی از این موارد را از طریق سفر ریاست جمهوری نیز دنبال کنیم.

وی ادامه داد: باید بهره برداری پروژه ها و کارهایی پیشرفت فیزیکی بالایی دارند در سریعترین زمان ممکن دنبال شوند. همانند بیمارستان ملارد که تقریبا تکمیل است و باید به فوریت به بهره برداری برسد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کودکان واکسیناسیون ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا واکسیناسیون کودکان مقابله با کرونا تزریق دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورا در تذکری با تبریک روز جهانی ماما اظهار داشت: تذکر امروز بنده در خصوص ضرورت تعیین مدیرعامل سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران است که بعد از تغییرات مدیریتی که در سازمان میادین میوه و تربار صورت گرفت، برای این سازمان از دیماه سال گذشته سرپرستی تعیین شده که هم اکنون نیز در حال فعالیت است. ضمن خسته نباشید به ایشان که عملکرد خوبی در این مدت داشته است، از شهردار تهران می خواهم وضعیت مدیریت این سازمان را تعیین و تکلیف نماید.

وی ادامه داد: لازم است شهرداری به بند "د" ماده ۱۳ اساسنامه سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران مصوب آبان ۱۴۰۲ در انتصاب فرد مورد نظر مورد توجه کند که در آن قید شده است انتخاب مدیرعامل سازمان از بین افراد واجد شرایط با حداقل مدرک کارشناسی ارشد و داشتن ۵ سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط که حداقل ۳ سال آن سابقه کار در شهرداری تهران باشد. سرپرست فعلی سازمان این شرایط را ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر دیگری گفت: به استناد بند ۲۳ قانون وظایف شوراهای اسلامی است. همانطور که در روزهای اخیر شاهد بودیم بخش قابل ملاحظه‌ای از پارک لاله که گفته می‌شود ۳ هزار متر است توسط شهرداری حصار کشی شده و بر اساس اخباری که به صورت غیر رسمی از شهرداری شنیده‌ایم قرار است در آن مجموعه فرهنگی ساخته شود و تاکید داشتند که ساخت این مجموعه بدون قطع درختان صورت خواهد گرفت.

وی گفت: شهرداری منطقه عنوان می‌کند که این اقدام توسط سازمان بوستان ها صورت گرفته ما نقشی نداشتیم، اما دستور توقف داده‌ایم. سئوال بنده این است وقتی گفته می شود بدون قطع درختان یعنی در این محوطه بزرگ حدود ۳ هزار متر که حصار کشی شده هیچ درختی وجود ندارد.

نجفی ادامه داد: این با واقعیت تطابق ندارند و پارک لاله فاقد فضای این چنینی است که در آن درختان تنومند وجود نداشته باشند. البته گویا ظاهرا با پیگیری‌های اعضای شورا دستور توقف هرگونه اقدامی توسط معاون خدمات شهری صادر شده، اما وجود این حصار و اخباری که در خصوص ساخت و ساز در این پارک منتشر شده است نگرانی هایی برای شهروندان به وجود آورده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: از شهردار تهران می خواهم به فوریت نسبت به اطلاع رسانی درست و دقیق نسبت به این موضوع اقدام و دستور دهند تا حصارهایی که در این پارک کشیده شده است را بردارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد