Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد برکت اعلام کرد که اجرای پویش «به روستا برمی‌گردیم» بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام باعث بازگشت بیش از ۶ هزار خانواده به روستاها شده است.

به گزارش ایسنا، محمد ترکمانه افزود: از تیرماه سال جاری تاکنون و با اجرای پویش ملی «به روستا برمی‌گردیم» ۶ هزار و ۲۵۰ خانواده از شهرها به روستاهای خود بازگشته و مشغول کار و زندگی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنیاد برکت با راه‌اندازی ۶ هزار و ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در قالب پویش ملی «به روستا برمی‌گردیم» مهاجرت معکوس را رقم زده و باعث بازگشت این تعداد خانواده به روستاهای خود شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این تعداد طرح را ۶ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: بهره‌برداری از این ۶ هزار و ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۱۹ هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در روستاهای محروم سراسر کشور به دنبال داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری ۶ هزار و ۵۰۰ خانواده در قالب پویش «به روستا برمی‌گردیم» به روستاهای خود بازگردند. اکثر این خانواده‌ها از روستاهای مرزی مهاجرت کرده و در حاشیه شهرهای بزرگ ساکن شده بودند.

وی با تاکید بر ادامه اجرای پویش «به روستا برمی‌گردیم» در سال ۱۴۰۱ گفت: امیدواریم سال آینده و با اجرای این پویش، شرایط برای بازگشت ۲۰ هزار خانواده از شهرها به روستاها فراهم شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرهای بزرگ تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی را به دنبال دارد و بسیاری از این افراد با شروع ویروس کرونا همان مشاغل موقت و فصلی خود را نیز از دست داده‌اند. هدف بنیاد برکت از اجرای پویش ملی «به روستا برمی‌گردیم» کمک به این افراد برای بازگشت به‌ روستاهایشان است.

ترکمانه خاطرنشان کرد: افرادی که به‌دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستاهای خود به شهرها مراجعه کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن برکت به آدرس app.barkat.ir در پویش «به روستا برمی‌گردیم» ثبت نام کنند. بنیاد برکت به آن‌ها کمک می‌کند تا در روستای مبدأ خود صاحب کسب و کار مطمئن شوند.

وی ادامه داد: این افراد حتی می‌توانند در اپلیکیشن برکت، روستایی را که علاقه‌مند هستند در آن زندگی کنند و رسته شغلی مورد نظر خود مانند کشاورزی، دامداری و صنایع‌دستی را انتخاب کنند و به صورت آنلاین و شفاف، میزان پیشرفت طرح و مراحل محقق شدن آن را رصد و دنبال کنند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، خدمات فنی، پرورش دام سبک، باغ‌داری، تولید کیف، کفش و پوشاک و پرورش محصولات گلخانه‌ای بیشترین رسته‌های شغلی درخواستی از سوی شرکت‌کنندگان در پویش «به روستا برمی‌گردیم» است.

ترکمانه در پایان تاکید کرد: بنیاد برکت تا پایان سال جاری فرآیند بهره‌برداری از ۸۰ هزار طرح اجتماع‌محور با ظرفیت اشتغال ۲۴۰ هزار نفر را در مناطق محروم و روستایی کشور به‌طور کامل محقق می‌کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مدیرعامل بنیاد برکت روستا برمی گردیم روستاهای خود اجرای پویش ۶ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود

یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه نماز اول وقت شاه کلید همه مشکلات است، گفت: ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی حسن‌آبادی در ویژه برنامه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام هیئت غریب مدینه امیرکلا که شب گذشته‌ در حسنیه اعظم امام حسن مجتبی(ع‌)برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکریم یک بار دیگر فرصتی دست داده تا زیر بیرق عزای رئیس مذهب تشیع، امام جعفر صادق (ع) جمع شده‌ایم و عرض ادب می‌کنیم.

وی ابراز کرد: در خانه‌ای که بی‌نماز باشد برکت از بین می‌رود و امام جعفر صادق (ع) در این خصوص می‌فرمایند‌ شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد؛ هیچ گناهی بالاتر از بی‌نمازی نیست و فاصله بین ایمان و کفر ترک نماز است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام حسین‌‌ (ع) ظهر عاشورا و در شرایط سخت آن روز با وجود اینکه یک یک اصحاب و یاران خود را از دست می‌دهد اما  نماز را به جماعت می‌خواند، تاکید کرد: همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت حل می‌شود، ‌نماز به زندگی انسان برکت می‌دهد و برکت از خانه کسی که بی‌نماز است از بین می‌رود، در واقع نماز روح زندگی است.

وی افزود: در روایات آمده است، در روز قیامت نماز انسان تجلی پیدا می‌کند  در حقیقت خداوند روزی سه بار پای صحبت‌های ما می‌نشیند و می‌گوید ای بنده حرف دلت را به من بگو‌؛ ائمه اطهار (ع‌)کورترین گره‌های زندگی را باز می‌کنند از همین رو باید در همه امور به آنان توسل کنیم.

مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت توسط ذاکران اهل بیت (ع‌)، سید‌رضا تحویلدار و محمد رضا ناصری از دیگر برنامه های هیئت غریب مدینه مازندران بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار