Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن هانی زاده با اشاره به ابعاد استراتژیک سفر اخیر ریاست جمهوری به روسیه گفت:این سفر در چار چوب مناسبات روبه رشد تهران ومسکو قابل تجزیه و تحلیل است و از سوی دیگر به دلیل آنکه ایران و روسیه و چین طی سال های اخیر همواره مورد تهدید آمریکا قرار گرفته اند و به همین دلیل نگاه سه کشور نسبت به پدیده تحریم یک نگاه راهبردی و مشترک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرآت، در جریان سفر اخیر رئیس جمهور و هیات همراه  به روسیه جریان غرب‌گرا به دنبال آن است که سفر رئیس‌جمهور به روسیه را آماج عملیات روانی و رسانه‌ای خود قرار داده و به گونه ای آن را نشان دهنده وابستگی به جریان شرق و عدول از سیاست "نه شرقی و نه غربی " انقلاب اسلامی ایران قلمداد کند.

با این وجود به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و رسانه ها سفر آیت الله رئیسی به روسیه با توجه به جایگاه ایران در منطقه و دنیا و البته جایگاه روسیه در تحولات سیاسی و بین المللی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از این رو  اهمیت این موضوع موجب شده تا تحلیل ها و واکنش های مختلفی نسبت به آن صورت گیرد.

اما باید دانست دولت سیزدهم از زمانی که روی کار آمده نشان داده در کنار تعامل‌ با کشورهایی مختلف، نگاه ویژه‌ای به ارتباط با همسایگان دارد، مسئله ای که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بی توجهی به آن در هشت سال گذشته بسیاری از فرصت های اقتصادی را از کشورمان گرفت.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به ابعاد سفر رئیس جمهور به کشور روسیه و وجود برخی مخالفت‌ها در داخل کشور به تعمیق روابط با کشورهای شرق، اظهار داشت: با توجه به فضای شرق‌هراسی در بخشی از منطقه غرب آسیا، به دلیل نفوذ غربگرایان، جمهوری اسلامی ایران نیز از این امر مستثنا نیست و با توجه به روابط طولانی و نفوذ تفکر غرب‌گرایی در کشور برخی افراد و جریان‌های سیاسی نسبت به گسترش و تعمیق روابط جمهوری اسلامی با شرق عالم مخالفت خود را با شیوه‌های مختلف ابراز می‌کنند.

این کارشناس سیاسی در پاسخ به این سوال که چرا عده ای به دنبال ارتباط با غرب هستند، تصریح کرد: ایران دروازه های خود را به سوی تمام کشورها گشوده ، اما متاسفانه استعمارگران در مقابل خوش عهدی ایران براحتی توافق نامه های بین المللی را زیر پا گذاشته وتحریم های ظالمانه ای را برعلیه کشور اعمال کرده و حقوق ملت ما را تضییع می کنند و باید گفت عده ایی که تلاش می کنند ما را به سمت امریکا سوق دهند به دلیل منافع شخصی خودشان است.

این کارشناس سیاسی در ادامه در رابطه با ابعاد استراتژیک این سفر ابراز کرد: این سفر در چار چوب مناسبات روبه رشد تهران ومسکو قابل تجزیه و تحلیل است و از سوی دیگر به دلیل آنکه ایران  و روسیه و چین طی سال های اخیر همواره مورد تهدید آمریکا قرار گرفته اند و به همین دلیل نگاه سه کشور نسبت به پدیده تحریم یک نگاه راهبردی و مشترک است.

وی در ادامه اذعان کرد: سفر اخیر وزیر امور خارجه به پکن و دیدار با مقامات چینی و عملیاتی شدن سند راهبردی توافق 25 ساله ایران و چین و از طرف دیگر سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین  می تواند به شکل گیری یک جبهه مشترک  اقتصادی سیاسی  و امنیتی منجر شود.

هانی زاده ضمن تاکید بر اینکه کشورهای تحریم‌شده توسط آمریکا می‌توانند یک کنسرسیوم و اتحادیه قوی ایجاد کنند، گفت: ستون اصلی این اتحادیه می تواند روسیه و ایران باشد تا موضوع ارتباط بین شمال و جنوب و کشورهای اوراسیا و قفقاز را به گونه‌ ای در حوزه مسائل اقتصادی قرار دهند که تحریم‌های ظالمانه آمریکا نتواند تاثیر سابق خود را بر کشورهای در حال توسعه داشته باشد.

هانی زاده با تاکید براینکه تعاملات با بلوک شرق به دلیل شناخت کشورهای منطقه از ظرفیت های نظامی،امنیتی ،اقتصادی ایران است، افزود: برخلاف تصور، روسیه وچین به نقش تاثیر گذار ایران در برقراری امنیت نظامی واقتصادی کشورهای خود نیازمند هستند به طوریکه به دلیل شرایط منطقه و نزدیک شدن ناتو به مرز های روسیه موجب شده پوتین درصدد تقویت یک ساختار منطقه ای جهت تقابل با هژمونی آمریکا باشد.

وی در نهایت ضمن اشاره به اهمیت دعوت پوتین از رییس جمهور کشورمان برای سفر به روسیه تاکید کرد: این نکته مهمی است که یکی از کشورهایی که در نظام بین الملل و شورای امنیت سازمان ملل موقعیت ویژه‌ای دارد از رئیس جمهور همسایه دعوت ‌کند، که نشان دهنده شناخت کافی ازتوانمندی‌های ملت ایران، اقتصاد ایران و توانمندی‌های مدیریتی رئیس جمهور کشورمان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور هانی زاده سفر اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است

وزیر امور خارجه گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در شبکه اجتماعی  ایکس با اشاره به برگزاری دومین اجلاس بین المللی  ایران و آفریقا  در تهران نوشت: « روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

آسیا و آفریقا با برخورداری از ظرفیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌توانند روندهای کلان سیاسی و اقتصادی جهان را رقم زنند و به موتور توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر عدالت و برابری مبدل شوند؛ ایران در قلب منطقه غرب آسیا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای در این تحول راهبردی برخوردار است.

دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو۲۰۲۴ تهران، فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران