Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین فرهنگی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی شنبه در آیین تکریم و تودیع رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کلیات و جزییات طرح جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی فردا در مجلس مطرح و بررسی می‌شود که در صورت تصویب آن همه راه‌های تعطیلی بنگاه‌های تولیدی توسط هر نهادی بسته می‌شود تا این آرزوی دیرینه بخش تولید و صنعت محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با تصویب و اجرایی شدن این طرح که بیش از دو سوم محتوای آن با پیشنهاد بنده و کمک گرفتن از نظرات کارشناسان این حوزه تهیه و تدوین شده، تعطیلی واحدهای تولیدی فعال تنها با نظر شورای تأمین استان قابل اجراست و هیچ مقام حقوقی و قضایی دیگری حق تعطیلی این واحدها را ندارد، البته موضوع پیگیری‌ها برای مطالبه دیون و مطالبات از واحدهای تولیدی طبق رویه انجام خواهد شد اما با تصویب این طرح از تعطیلی واحدها به چنین بهانه‌هایی جلوگیری خواهد شد.

فرهنگی توافق اجمالی با دولت برای تعیین سقفی برای اخذ مالیات از بخش تولید و صنعت را دیگر خبر خوش مجلس برای فعالان این حوزه عنوان و تصریح کرد: با توجه به افزایش ۶۲ درصد منابع حاصل از اخذ مالیات در بودجه سال آینده، این نگرانی وجود دارد که این افزایش درآمدهای مالیاتی به سمت تولید سرریز شود که با رایزنی‌ها و جلسات برگزار شده با مسئولان دولتی مقرر شده به جای تعیین غدد مشخص برای این موضوع یک سقف مالیاتی که در حول و حوش عدد ۲۰ درصد است، مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از این طریق از فشار مضاعف به واحدهای تولیدی و صنعتی به بهانه اخذ مالیات جلوگیری شود اما فعال کردن دفاتر مالیاتی نیز موضوع دیگری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد چون به دلیل اینکه سازمان امور مالیاتی این دفاتر را قبول ندارد، هر میزان مالیات که خود تشخیص می‌دهد، از مؤدیان دریافت می‌‍‌کند و این فرآیند باید مورد بازنگری و توجه ویژه قرار گیرد.

فرهنگی در خصوص مهمترین اولویت‌های مدیریت جدید اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز گفت: استقلال مس آذربایجان یکی از این اولویت‌هاست که می‌تواند نقطه تحول و سکوی پرتاب استان در حوزه های درآمدی و اشتغالزایی باشد و با تسریع در بحث توسعه معادن و فعالیت های معدنی می‌توانیم شاهد شکوفایی بیش از پیش آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مختلف باشیم، موضوعی که نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری جدی از سوی مجموعه صمت استان است.

انتهای پیام/۶۰۰۱۵

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس امور مالیاتی محمدحسین فرهنگی استقلال مس آذربایجان نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!