Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - استادان دانشگاه علوم طبی کابل موظف در درمانگاه کادری علی‌آباد کابل می‌‌گویند، که کمیته‌ صلیب سرخ مسئولیت پرداخت تنخواه های پزشکان و دیگر کارمندان درمانگاه علی آباد را به عهده گرفته و روز دو شنبه، (۲۷ جدی) هفته‌ گذشته معاشات دو ماهه‌ نومبر و دسمبر آنان را پرداخت کرده است. اما آنها می‌گویند، که رئیس درمانگاه و مدیر اداری و مالی که به تازگی از سوی طالبان درین سمت‌ها گماشته شده اند، از طرف خود یک جدول ترتیب داده ‌و براساس یک کاغذ پاره‌ی بی‌معنی به گونه‌ جبری از آنها می‌خواهند که ده درصد پول معاش را به شکل مالیه برای طالبان دوباره پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استادان دانشگاه طبی کابل می گویند که  طالبان از تنخواه پرداختی ما از سوی صلیب سرخ؛ ده درصد را جبری می‌گیرند.

اما مسئولان در درمانگاه علی‌آباد کابل چنین ادعا را رد می‌کنند و می‌افزایند که معاش‌های کارمندان شفاخانه به آنان به گونه‌ کامل پرداخت شده و کسی از آنان دوباره ده درصد مالیه نخواسته است.

با این حال، سندهای رسیده از منابع نیز نشان می‌دهد که مسئولان این درمانگاه از کارمندان مالیه می‌خواهند.

در سندها آمده: "آن‌عده کارمندان درمانگاه تدریسی علی‌آباد که مالیه معاش خود را پرداخت نکرده‌اند، مالیه‌ شان را بپردازند؛ در غیر آن با ایشان برخورد قانونی صورت می‌گیرد".

استادان این دانشگاه می‌گویند، که دریافت پول به این شکل و بدون کدام تفاهم طالبان با صلیب سرخ و بدون دانستن از چگونگی امتیاز بازنشستگی ظلم است.

درمانگاه علی‌آباد یک درمانگاه تدریسی بوده و مربوط دانشگاه علوم طبی کابل و وزارت تحصیلات عالی می‌باشد.

 پیش از این طالبان تنخواه استادان دانشگاه های افغانستان را بیش از چهل درصد کم کرده بود.

انتهای پیام/ ر

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان صلیب سرخ کابل علی آباد ده درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید

به گزارش خبرنگار مهر، ظاهر وطنخواه عصر دوشنبه در نشست شورای زکات که در مدرسه علمیه خواهران ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: بانوان طلبه باید مروج پرداخت زکات در میان مردم باشند و ترویج و تبلیغ عمل حسنه پرداخت زکات در میان مردم از مسئولیت‌های طلاب خواهر است.

وی خاطرنشان کرد: جامع‌ترین برنامه اجتماعی خداوند عدل و احسان است چرا که همه هستی بر پایه عدالت استوار بوده و این عدالت با تمام قدرتش در مواقع بحرانی به تنهایی کارساز نیست بنابراین خداوند بلافاصله بعد از عدل دستور به احسان داده است.

رییس کمیته امداد شهرستان پارس آباد افزود: یکی از سفارش‌های مهم اخلاقی قرآن، همدردی و همدلی با دیگران و به فریاد آنان رسیدن است.

وطنخواه با بیان اینکه امروزه متاسفانه در جامعه شاهد کم رنگی موضوع کمک به هم نوعان و به ویژه محرومان هستیم، تصریح کرد: مردم باید بدانند که دست احسان کننده بعد از دست خدا قرار دارد، بنابراین افراد نباید تنها به فکر آسایش خود باشند و از کمک به افراد جامعه، خویشان، بستگان و نزدیکان خود غافل نباشند. وی گفت: امروزه پرداخت زکات مستحب در کنار زکات واجب کمک شایانی به افراد نیازمند کرده است و این امر علاوه بر بهبود شرایط مالی و اقتصادی مستمندان، به طور حتم رضایت الهی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد امام (ره) پارس‌آباد با اشاره به مسئولیت خطیر طلاب و خواهر در اطلاع‌رسانی امر پرداخت زکات، افزود: خواهران طلبه باید با ترویج و تبلیغ پرداخت زکات در محافل عمومی و مراسمات مذهبی، این عمل خیر را گسترش داده و زمینه رفاه حال نیازمندان را فراهم کنند.

کد خبر 6091786

دیگر خبرها

  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود