Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عاموس یادلین» رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (آمان)، صبح امروز (شنبه)، در یادداشتی به نگرانی‌ها در خصوص حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی پرداخت.

بنا بر گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، یادلین با یادآور شدن این نکته که فاصله میان صنعاء و ابوظبی برابر با مسافت میان صنعاء و ایلات (شهری در جنوب اراضی اشغالی) است، گفت که نیروهای صنعاء موشک‌های دوربرد و پهپادهایی در اختیار دارند که می‌توانند حملاتی در چنین نقاط دوری انجام دهند و تل‌آویو باید ویژگی‌های این حمله را مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سابق ستاد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اضافه کرد که حمله به امارات به یک معضل راهبردی برای بازیگران عرصه بین‌الملل به‌ویژه واشنگتن تبدیل شده است چراکه روی‌گردانی آمریکا از متحدان منطقه‌ای باعث به تحلیل رفتن توان بازدارندگی این کشور خواهد شد.

وی درباره علت این امر توضیح داد در شرایطی که از اعتبار آمریکا در منطقه کاسته شده، عدم حمایت واشنگتن از متحدان منطقه‌ای موجب خواهد شد که این کشورها به دنبال جایگزینی آمریکا از جمله روسیه و چین باشند.

عاموس یادلین در ادامه از آمریکا خواست که ابتدا به خود و سپس به متحدانش در منطقه نشان دهد که قادر به محافظت از آن‌ها در برابر موشک‌ها و پهپاد است به‌ویژه آنکه جایگاه این کشور به علت عدم پاسخ به حملاتی راکتی و پهپادی اخیر در سوریه وعراق تضعیف شده است.

او همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از معضلات رویکرد واشنگتن درباره پایان دادن به جنگ یمن با تکیه بر مذاکرات است، در ارتباط با رژیم صهیونیستی گفت که تل‌آویو برای انتقال سامانه‌های پدافند هوایی به امارات تردید دارد چراکه به دنبال حفظ و انحصار سامانه‌های پدافند هوایی در دستان خود است.

یادلین در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد که تل‌آویو از قابلیت‌های اطلاعاتی، شناسایی و رهگیری بسیار بهتری برخوردار است؛ اما این ظرفیت‌ها عدم آسیب را جبران نمی‌کند.

رئیس سابق آمان همچنین اظهار داشت که آنچه در امارات رخ داد، یک فرصت تاریخی برای تل‌آویو است تا روابط خود را با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توسعه دهد؛ مسئله‌ای که در حال حاضر، نیازمند ارائه کمک به امارات و عدم اکتفا به صدور بیانیه است چراکه این فرصت باعث شکل‌گیری اساس یک ائتلاف دفاعی مشترک با مشارکت تل‌آویو، آمریکا و احتمال محلق شدن ریاض به این جمع خواهد شد.

روز دوشنبه و پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، رسانه‌های اماراتی خبر دادند که نقاطی در این کشور هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

این گزارش‌ در حالی منتشر شد که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن پیش از انجام این حمله در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

پس از این هشدار، منابع رسانه‌ای، روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ ژانویه) از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند. المصفح منطقه‌ای صنعتی واقع در جنوب غربی ابوظبی، در امارات است. 

ساعاتی بعد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

پس از این حمله، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم.اسرائیل در کنار امارات است».

پیشتر، پایگاه خبری «والا» در ارتباط با توانمندی پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فاش کرده بود که حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات راهبردی عربستان سعودی، تل‌آویو و غرب را تحت تأثیر قرار داده است.

والا خبر داده بود که حمله‌ پهپادی‌ که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سال ۲۰۱۹ علیه شرکت سعودی «آرامکو» انجام دادند، در آن زمان، «اسرائیل و غرب را مات و مبهوت کرده است».

از سوی دیگر، پس از عملیات نظامی اخیر صنعاء علیه ابوظبی، رسانه‌های عبری‌ خبر دادند که امارات از یک شرکت سازنده سامانه‌های پدافند هوایی در اراضی اشغالی درخواست کمک فوری کرده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عاموس یادلین ابوظبی ارتش و کمیته های مردمی رژیم صهیونیستی خواهد شد تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس گزارشات دریافتی غروب پنج شنبه عملیات پهپادی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان توسط نیروهای امنیتی انجام شده است.

در این عملیات خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفته شده و دو نفر از تروریست‌ها نیز به هلاک رسیدند.

جزئیات بیشتر این عملیات متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 6088793

دیگر خبرها

  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • شهادت ۲ تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • تصاویر حمله پهپادی به تروریست‌ها اطراف زاهدان
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند