Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:13:01 GMT

تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس لیموهاست چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۰۳۹۴

تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس لیموهاست چیست؟

انتخاب همیشه سخت است، به خصوص اگر انتخاب میان چند گزینه‌ی خوب و با مزایا باشد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام لیموهاست، انتخاب سرویس هاست میان برنامه‌های میزبانی وب وردپرس و هاست لینوکس لیموهاست یکی از همین نوع انتخاب‌های سخت است. در این مقاله با بررسی مزایا و معایب هر یک از این سرویس‌ها و ارائه‌ی رهنمودهایی برای سنجش نیاز کسب و کارتان، همراه شما خواهیم بود، تا به سادگی بهترین و موثرترین سرویس را برای وبسایت‌تان انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزایای مشترک سرویس‌های میزبانی وب لینوکس لیموهاست و هاست وردپرس

جالب است بدانید هردوی این سرویس‌ها سیستم‌عامل رایانه‌ یکسانی دارند و با این وجود هر یک از سرویس‌های میزبانی، مزایای خاص خود را دارند. اما ما تلاش کرده‌ایم تا برخی از اساسی‌ترین نیازهای مشترکان را در تمام پلن‌ها ارائه کنیم. اجازه بدهید برخی مزایای مهم و مشترک میان این دو سرویس را بررسی کنیم تا با خیال راحت به سراغ تفاوت‌ها بروید:

گواهی SSL  رایگان در میزبانی وب لینوکس وردپرس و سرویس وردپرس

با توجه به این که در صورت عدم دریافت این گواهی، مرورگرها سایت شما را به عنوان یک سایت غیرایمن به کاربران معرفی می‌کنند و در برخی موارد از ورود به سایت جلوگیری می‌کنند، این فاکتور امنیت مهم به صورت رایگان در اختیار تمامی مشترکان ـ اعم از مشترکان سرویس میزبانی وب لینوکس لیموهاست و هم چنین سرویس میزبانی وردپرس ـ قرار داده می شود تا تمام وبسایت‌ها بتوانند امنیت را به کاربرانشان هدیه کنند.

بک آپ گیری منظم و خودکار

وب‌سایت‌ها همواره در حال تغییرات خواسته‌ یا ناخواسته‌ای هستند. ممکن است در صورتی که با یک ارور جدی مواجه شوید، از بک آپ گیری غافل شوید و بخواهید فورا َ خطا را برطرف کنید. یا این که تغییری ناخواسته یا عاملی خارجی باعث شود نیاز پیدا کنید سایت را به آخرین نسخه بازگردانی کنید. ما از این ضرورت آگاه هستیم و در تمام سرویس‌ها به صورت هفتگی یا حتی روزانه، بسته به نوع پلن هاستینگ لینوکس لیموهاست یا سرویس میزبانی وردپرس از سایت شما نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کنیم. یعنی در بدترین حالت شما به تمام بک‌آپ‌های هفتگی تان دسترسی دارید و کافی است آن را از ما بخواهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته از مشترکان میزبانی وب لینوکس و وردپرس لیموهاست

با هریک از پلن‌های هاست وردپرس لیموهاست یا سرویس لینوکس که مشترک ما شوید، از پشتیبانی ۲۴ ساعته برخوردار خواهید شد. یعنی تیم کارشناسان فنی ما در هر ساعتی از شبانه روز حاضر خواهند بود تا تیکت‌ها و تماس‌های شما را پاسخ دهند. و هر سوال یا مشکلی را برایتان برطرف کنند.

ترافیک نامحدود

اگر میزان حجمی که کاربران شما در مجموع، دانلود و آپلود می‌کنند، سقفی داشته باشد؛ با مشکل کاهش سرعت یا قطعی سایت مواجه خواهید شد. این مسئله علاوه بر نارضایتی کاربران ضربه‌های مهلکی به برنامه‌های بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو سایت شما می‌زند. برای هردو سرویس هاست لینوکس لیموهاست و سرویس میزبانی وب بهینه برای سامانه مدیریت محتوا وردپرس، پهنای باند نامحدود در نظر گرفته شده ‌است تا کاربران شما هرگز مشکل کندی یا قطعی سایت را تجربه نکنند.

تفاوت‌های دو سرویس میزبانی وب لینوکس لیموهاست و وردپرس د ر چیست؟

حالا به قسمتی رسیدیم که انتخاب را برایتان ساده‌تر می‌کند: بررسی تفاوت‌های دو سرویس و تشخیص کاربرد هریک!

۱.تفاوت در نوع وب سرورهای لینوکسی و وردپرسی

شاید اصلی‌ترین تفاوت این دوسرویس در نوع وب‌سرور به کار گرفته‌ شده باشد. در سرویس هاست لینوکس  لیموهاست وب‌سرور آپاچی ارائه شده‌ است. آپاچی یکی از محبوب‌ترین  وب‌سرورهای دنیاست که عملکرد بسیار خوبی برای لینوکس ارائه می‌کند.

۲.تفاوت در فرکانس بک آپ گیری

در سرویس‌های لینوکسی به صورت هفتگی از تمام سایت‌ شما و به صورت روزانه از دیتابیس، بک‌آپ گرفته می‌شود. اما در پلن‌های حرفه‌ای وردپرس و هاست ووکامرس، بک‌آپ گیری به صورت روزانه و از تمام سایت شما انجام می‌شود.

۳. تفاوت در منابع سخت افزاری

تمام درخواست‌هایی که کاربران به سایت شما ارسال می‌کنند مثل بازدید صفحه، ورود به حساب، ثبت نام، ثبت خرید و... نیاز به پردازش دارند. وب‌سرورها این درخواست‌ها را به وب‌سرویس‌ها منتقل می‌کنند تا عمل پردازش توسط سخت‌افزارها انجام شود.

نکته: به دلیل این که سیستم‌عامل رایانه‌ در هر دو سرویس، لینوکس است و این پلتفرم اجازه می‌دهد سامانه‌ مدیریت محتوا را به انتخاب خودتان نصب کنید، محدودیتی در استفاده اجباری از وردپرس ندارید.

۴. تفاوت هزینه‌ در هاست لینوکس لیموهاست و سرویس هاستینگ وردپرس

با توجه به تمام خدماتی که سرویس‌ میزبانی وب وردپرس لیموهاست نسبت به لینوکس ارائه می‌کند، هزینه‌ی بالاتری برای این سرویس در نظر گرفته شده ‌است. به طور مثال شما می‌توانید اشتراک بهترین سرویس هاست لینوکس لیموهاست را  به صورت سالانه با هزینه‌ای زیر ۵۰۰ هزار تومان دریافت کنید. اما سرویس‌های وردپرسی کمی‌ گران‌تر هستند. گرچه دامنه‌ی قیمت این سرویس بسیار متنوع است و بسته‌ی اقتصادی با هزینه ۱۹ هزارتومان ماهانه هم آماده‌ی خرید است؛ اما اگر سایت بزرگی دارید بهتر است از پلن‌های حرفه‌ای تر وردپرس که هزینه‌ی کمی بالاتری دارند استفاده کنید.

سرویس‌های هاست لینوکس لیموهاست و میزبانی وردپرس برای چه سایت‌هایی مناسب‌تر هستند؟

به طور کلی و با توجه به مواردی که برشمردیم، اگر سایتی‌ را مدیریت می‌کنید که هنوز نوپاست و ترافیک بالایی ندارد، سرویس‌های میزبانی وب لینوکس لیموهاست به خوبی می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند و به دلیل مقرون به صرفه‌تر بودن برای‌ شما مناسب‌تر هستند. و با وجود هسته سیستم‌عامل کرنل قدرتمند، نگرانی بابت سرویس لینوکس نخواهید داشت.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هاست لینوکس هاست وردپرس سرویس میزبانی سرویس هاست بک آپ گیری سرویس ها تفاوت ها سایت شما دو سرویس پلن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی

در نظام تجلیات میان جلوه وجودی زن و مرد تفاوت‌های بازتابش وجود دارد. ولی مهم این است که ارزشمندی هر کدام از این بازتابش‌ها در حوزه خاصی پیدا می‌شود و به طور کلی نمی‌توان حکم کرد که کدام یک از این دو بر دیگری برتری دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از اصلی‌ترین موضوعات زنان در حوزه تحقیقات بنیادین، مقایسه میان ارزش جنسیت زنانه و مردانه است. به این دلیل که برخی از راهبردها در حوزه‌های کاربردی و توسعه‌ای مبتنی بر تبیین مبانی زیرساختی است. بر این اساس لازم است از منظره عرفانی و قرآنی به ارتباط میان جنسیت و رشد معنوی پرداخته شود و مسائل بنیادین جنس برتر یا فروتر بودن زن یا مرد و همچنین چرایی آن مورد تحلیل قرار بگیرد.

خبرگزاری تسنیم طی یادداشتی از مهدیه مستقیمی، استاد دانشگاه، به بررسی آثار جنسیت زنانه بر رشد معنوی و عرفانی پرداخته است.

رابطه جنسیت و معنویت

زمانی که عرفان دینی در استخدام قرآن کریم درآید، طبیعتاً عرفان از توحید قرآنی نشأت می‌گیرد. بر این اساس، نظرات عارفان و مفسران قرآن درباره این موضوع تفاوت زیادی با هم ندارد.

تحلیل جنسیتی در رابطه با ارزشمندی معنوی و جنسیت در نظام تجلیات و مظهریت زنان نشان دادن خاستگاه تفاوت‌های تکوینی زن و مرد در زمینه جسم و روح و روحیات آنها درباره مقایسه ارزشمندی این دو جنس هم مطالبی را ارائه می‌دهد و بررسی سرنخ‌های ظریف در موضوع جنسیتی از منظر عرفان مانند ساحت تناکح اسمائی، ساحت عشق عرفانی و مباحث مربوط به شعور عمومی و سیر حبی عالم وجود و نیز مراتب صدوری کتاب هستی، می‌تواند افق‌های روشن و گسترده‌ای را در تحلیل رابطه جنسیت و معنویت در اختیار جستجوگران قرار دهد. بررسی و تحقیق در میان آیات قرآن ما را به امکان رشد برابر معنوی مردان و زنان می‌رساند.

نقش روحیات زنانه بر میزان گرایش به معنویت

تحلیل رابطه جنسیت زنانه و رشد عرفانی

تعداد زیادی از عارفان این عقیده را دارند که حقیقت ذاتی مردان و زنان یک چیز است و تفاوت‌ها میان آنها به دلیل قالب و مسائلی خارج از حقیقت وجود است. بر اساس این نظر، رشد معنوی زنان و مردان برخاسته از حقیقت وجود آنهاست که همان ذات و ذاتیات آن دو محسوب می‌شود.

با این تعبیر، جنسیت زنانه مانع از رشد دینی و ارتقای فکری و اعتقادی زنان نخواهد شد و زنان در این زمینه همپای مردان می‌توانند افق‌های بلند و روشن معنویت را فتح کنند. چه‌بسا زنانی یافت می‌شوند که از رشد دینی به مراتب بسیار بالاتری از  بسیاری مردان رسیدند به طوری که مردان یا شاگرد چنین زنان معنوی شده‌اند و یا حتی از منظر فکری و استعداد توان نشستن در زمره شاگردان چنین زنانی را هم نداشته‌اند.

رشد معنوی هر انسانی فارغ از جنسیت او به حقیقت وجود انسانی و به روح ناطقه قدسیه او مربوط می‌شود و کثرات خارجیه همگی به منزله تعیناتی به حساب می‌آیند که بیرون از حقیقت روح انسان قرار دارند. باید دانست تعینات نوعی امور مجازی هستند که در سنجش حقایق ورود چندانی ندارند.

مصباح الانس که یکی از کتاب‌های مرجع در زمینه عرفان محسوب می‌شود، در تعریف تعین عنوان می‌کند: جز یک وجود چیزی در عالم خارج وجود ندارد و کثرات تعین یافتن و ظهور یک هستی است که آن را با واژه‌هایی مانند تعین، اتصاف، نسبت یا ظهور تعبیر کرده‌اند. (ابن فناری 1363 ص 45)

این نوع تعبیر را با مثالی می‌توان مشخص کرد که حقیقت آبی که در ظرفی به شکل دایره یا مربع می‌ریزند یکی است و آنچه که موجب می‌شود تفاوت‌هایی به وجود بیاید، قالب ظرفیتی و تعینات صوری و شکل ظاهری ظرف‌های آب است و این ظواهر موجب تغییر فرمول شیمیایی در آب نمی‌شود. در هر حال می‌توان عنوان کرد کثرات تعین یافتن و ظهور یک هستی هستند که آن را با کلماتی مانند تعین، اتصاف، نسبت، مظهر یا ظهور تعبیر کرده‌اند.

تعبیر عینیت حقیقت زن و مرد در بیان عارفان حتی به این نکته اشاره دارد که این نوع نیست که آبی که در ظرف جنسیت مردانه ریخته می‌شود، آبی باشد که مانند باران از آسمان نازل شده ولی آبی که در ظرف جنسیت زنانه ریخته می‌شود آبی است که از اعماق زمین استخراج شده باشد. بلکه حقیقت زن و مرد به مثابه آب بارانی است که در دو ظرف متعین ریخته می‌شود و با تعینات ظرف، شکل خاصی به خود می‌گیرد.

مثال دیگر درباره مفهوم تعین را می‌توان به دریای موج‌داری تعبیر کرد که موج‌ها کلیت، جزئیت و بزرگی و کوچکی دارند و این ویژگی‌ها همان تعینات موج دریا محسوب می‌شود.

سحر دانشور: حوزه زنان رسانه ندارد!

جنسیت زنانه در نظام تجلیات

طبق قاعده تجلیات عرفانی، وجود مرد و زن و تفاوت‌های تکمیلی بین آن دو ریشه در تفاوت تجلیات دارد. تجلیات با یکدیگر متفاوت هستند که در زمان تنزل در مراتب وجود این تفاوت‌ها بر حسب نشأت‌های مختلف متنزل می‌شوند تا در عالم ناسوت این تفاوت‌ها در زن و مرد و همچنین جسم و روحیات آنها ظهور پیدا کند.

از منظره عرفانی جهان‌های بالاتر، حقایقی محسوب می‌شوند که سایه آنها در جهان‌های پایین‌تر منعکس شده است. تشبیه عالم باطن به آفتاب و عالم ظاهر به عکس یا سایه، در ادبیات عرفانی تشبیه بسیار معناداری در نظام تجلیات است. در منظر عرفانی، خداوند نور آسمان‌ها و زمین است: «الله نور السموات و الارض». تجلیات نوریه او تمام هستی را روشن کرده است. پرتو آفتاب از مبداء خورشید فاصله می‌گیرد و پایین می‌آید و طی مراتبی تنزل کرده و به مرور ضعیف می‌شود، بدون اینکه این پرتو از مبداء صدور تا مقصد نزول پاره شده یا خللی در آن ایجاد شود. نور وجود به همین شکل بدون تجافی تنزل پیدا می‌کند. (طباطبایی، 1362، ص 17 و 18)

قابل توجه است که موضوع تجلی در کتاب عارفان به طور مفصل مطرح شده است و جناب ملاصدرا هم در جلد دوم اسفار به آن اشاره کرده است. (ملاصدرا، ج 2، ص 287 و 291)

طبق نظام تجلیات الهی، تمام انواع و نقش و نگارها تجلی یک نور واحد هستند و همه مانند هفت رنگ رنگین‌کمان محسوب می‌شوند که از شکست پرتوهای متفاوت یک نور به وجود آمده‌اند. هفت رنگ هر کدام به جای خود می‌نشیند و از ترکیب این رنگ‌ها، جهانی زیبا و تماشایی ایجاد می‌شود. عارف به یک جلوه قائل است و به نام وجود منبسط، اثراتی که حکیم قائل است از نظر عارف از لوازم وجود منبسط است.

زن و مرد و تقابلی که میان آنها به دلیل جنسی با یکدیگر وجود دارد، از پرتو نورهایی هستند که در نظام تجلیات ایجاد شده است. نور وجود در حوزه تعینات زنانه به رنگی و در حوزه تعینات مردانه به رنگ دیگری بازتابش می‌یابد.

اگر بتوان میان رنگ‌های نور سفید به لحاظ ارزشمندی ذاتی تفاوت قائل شد، شاید بتوان میان بازتابش این نورها هم تفاوت‌هایی قائل شد.

در نظام تجلیات حتماً میان جلوه وجودی زن و مرد تفاوت‌های بازتابش وجود دارد. ولی مهم این است که ارزشمندی هر کدام از این بازتابش‌ها در حوزه خاصی پیدا می‌شود و به طور کلی نمی‌توان حکم کرد که کدام یک از این دو بر دیگری برتری دارد.

ارتباط جنسیت زنانه با جمال الهی

بر اساس مبانی عرفانی در تمام موجودات، تجلی جمال و جلال الهی وجود دارد و غلبه نور جلال بر جمال یا نور جمال بر جلال است که موجب می‌شود برخی آیت لطف و جمال و برخی آیت جلال و عظمت الهی باشند. (سبزواری، 1372، ص 137 و 152)

در چنین فضایی نگرش به موضوع جنسیت افق‌های عرفانی در حل این معما باز می‌کند. انسان پرتو وجود خداوند است و نور الهی در آیینه وجود او به‌طور تام و تمام تابیده است، اما این نور وقتی به آینه تعینات جنسیتی می‌رسد، به نوعی بازتابش دارد. در جنسیت زنانه نور الهی به صورتی ظاهر می‌شود که برآیند مجموعه انعکاس‌ها این نور با مقتضیات صفات جمال سازگاری بیشتری دارد. بازتابش این نور در قالب تعین جنسیت مردانه نیز به گونه‌ای است که برآیند مجموع آن با صفات جلال توافق بیشتری دارد.

محی‌الدین ابن عربی در رساله جلال و جمال این مطلب را به بعضی از عارفان نسبت می‌دهد که: جمال چیزی است که مواجهه و مشاهده آن، انس و انبساط می‌بخشد و جلال امری است که از آن هیبت و شکوه تداعی می‌شود. (ابن عربی، 1361، ص 3)

در احادیث و روایات اسلامی هم به تفاوت ظهور جلال و جمال در آینه وجود زن و مرد اشاره شده است. حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام در این باره فرموده‌اند: «عقول النساء فی جمالهن و جمال الرجال فی عقولهم.» (امالی شیخ صدوق، مجلس چهارم)

بنابراین شاید بتوان در تحلیل جنسیتی در نظام انوار جمال و جلال، این چنین ارزیابی کرد که: حقیقت زن و مرد یک حقیقت و نور واحد است که بازتابش آن در وجود زن با مرد تفاوت دارد. در عرفان ثابت شده است که هر جا نور جمال هویدایی بیشتری داشته باشد، انوار جلال تحت ساتریت آن محفوظ است. به تعبیر دیگر در باطن هر جمالی، جلال و در باطن هر جلالی، جمالی است.

بنابراین تفاوت حقیقی آیت جمال یا جلال بودن به نوع بازتابش و انعکاس برمی‌گردد و مربوط به ماهیت، هویت و حقیقت نور نیست.

جلوه بیشتر زنان در مظهریت الهی

از نظر بعضی از عرفا، زن و مرد هر دو مظهر خداوند هستند، اما زن از جهاتی در مظهریت الهی تابندگی بیشتری دارد. تبیین عرفانی این مطلب را تحلیل می‌کنیم.

تمام عالم وجود از بالاترین مرحله تا پایین‌ترین مرتبه آن، ارتباط واحدی با هم دارند و تمام ذرات کائنات با یکدیگر مرتبط هستند و با همه کثرت و تفصیل ظاهری موجود میان اشیا در عالم خارج، تمام آنها در باطن عالم یکی هستند و وحدت دارند. (صدرالدین شیرازی، 5 و 359)

هر چند که ذات، بسیط است و همین ذات بسیط تجلی می‌کند. اما هر یک از مجالی یکی از اوصاف و اسمای الهی را نشان می‌دهد، نه اینکه او با یکی از اوصاف و ظهور کند. چراکه متجلی با تمام نام‌ها و اسماء ظهور کرده است، اما گیرنده تجلی یکی از اوصاف را بر حسب عین ثابت خود نشان می‌دهد.

تفاوت‌های تکوینی زن و مرد در یک نگاه توحیدی ناشی از یک مبداء واحد و به منظور وصول به یک غایت واحد و در یک سیستم به هم مرتبط واحد متحقق می‌شوند و راز این تفاوت‌ها در قوس صعود این است که زن و مرد بتوانند مکمل وجود یکدیگر بوده و در مدار تکامل انسانی به سوی خدای یکتا بازگردند.

از این دیدگاه انسان‌ها مظهر خدای واحد هستند و ارتقای معنوی در نظام مظهریت بر این اساس است که کدام یک از انسان‌ها بهتر می‌تواند آینه الهی باشد. موضوع این است که سخن از مظهریت هم در قوس نزول مطرح می‌شود و هم در قوس صعود.

همان طور که آفتاب از یک مبداء نور تجلی و ظهور کرده است، جهان هستی هم به مثابه آفتاب از یک مبداء هستی تجلی و ظهور پیدا کرده است. (شیرازی 1360 ص 47)

در این نوع جهان‌بینی و نگرش عارفانه، هر نوری که بتواند با زبان تکوین خود از مبداء نور بیشتر حکایت کند، ارزشمندی ذاتی بیشتری دارد و معنویت بیشتری کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو