Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ به زعم عده‌ای از کارشناسان، بازار سرمایه برای خارج شدن از روند فعلی خود نیازمند اقدامات حمایتی از سوی صندوق توسعه بازار و صندوق تثبیت بازار است. به باور این دسته از تحلیلگران بورس در مقطع فعلی به مسائل بنیادی توجهی نداشته و دچار روند فرسایشی شده است.

نوید قدوسی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را مورد بررسی قرار داده و گفت: با پایداری روند نزولی در بازار، خروج پول و فشار فروش همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی دیگر جلسه ۳۰دی ۱۴۰۰ و گزارشات ۹ماهه خوب برخی شرکت‌ها نتوانست موثر واقع شود و بورس در جو منفی باقی ماند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در تعدادی از شرکت‌ها افت قابل توجهی در حاشیه سودها رقم خورد، فشار فروش در بازار رونق گرفت و برخی نمادها تا محدوده منفی پنج درصدی زیان ثبت کردند. اما همچنان می‌توان گفت معضل اصلی بورس بی‌اعتمادی سهامداران به بازار سرمایه است. به طوری‌که این بی‌اعتمادی بسیاری از سهامداران را مجبور به خروج از بورس کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به جو غالب به نظر می‌رسد اگر حمایتی از بورس صورت نگیرد روند فعلی بازار ادامه خواهد یافت. زیرا بورس در مقطع فعلی به مسائل بنیادی توجهی نداشته و منفی‌های آن فرسایشی شده است. در چنین وضعیتی بسیاری از سهامداران تصمیم گرفته‌اند تحت هر شرایطی از بورس خارج شوند. یا حتی اگر وجه نقدی در اختیار دارند ترجیح می‌دهند نقد بمانند و وارد بازار نشوند.

قدوسی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت‌ها و اقداماتی مانند استفاده از صندوق تثبیت بازار و صندوق توسعه بازار می‌توانند روند فعلی را تغییر داده و رونق را به بورس برگردانند. در این صورت فروشندگان بازار به حداقل ممکن رسیده و جو منفی از بین خواهد رفت.

 

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس اخبار بورس بورس امروز وضعیت بورس امروز وضعیت امروز بورس وضعیت بورس بازار بورس امروز شاخص بورس امروز اوضاع بورس امروز تحلیل بورس امروز بورس امروز تهران بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746294

دیگر خبرها

  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار