Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایمنا، اکثر کشورهای تحت استرس در مناطق شرقی و جنوبی این قاره قرار دارد که نشان دهنده وجود مؤلفه‌های تأثیرگذار در این مناطق است.

درمورد صربستان، عوامل مالی، اقتصادی و شخصی نقش اصلی را به عنوان عوامل تحریک احساسات استرس‌زا ایفا می‌کند. فقر و نارضایتی از درآمد و هزینه‌های بالای زندگی نیز به عنوان دلایل اصلی احساس استرس ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، عوامل استرس‌زا برای کشورهای دوم و سوم یعنی لتونی و پرتغال، که هر دو عضو اتحادیه اروپا هستند، تغییر می‌کند. مؤلفه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی در این کشورها باعث ایجاد احساس اضطراب می‌شود.

لتونی به دلیل عوامل استرس شخصی مانند طلاق، ابتلا به کووید -۱۹، افسردگی، هزینه‌های مراقبت از کودکان و میزان جرم و جنایت، در لیست بالا قرار گرفت. به عنوان مثال، لتونی دارای نرخ بالای طلاق ۴۵.۷ طلاق در هر ۱۰۰ ازدواج است که بسیار بالاتر از میانگین نرخ در اروپا است. علاوه بر این، عوامل استرس شغلی مانند پایین بودن نرخ اشتغال لتونی در مقایسه با سایر کشورها در اروپا - ۶۱.۶ درصد- این کشور را به دومین منطقه اروپایی پر استرس تبدیل کرده است.

پرتغال سومین کشور پراسترس در اروپاست. این کشور با ۵۸.۷ طلاق در هر ۱۰۰ ازدواج، دارای دومین نرخ طلاق در اروپا است، علاوه بر این، یکی از پایین‌ترین نرخ‌های اشتغال این قاره، با ۵۶.۱ درصد از جمعیت شاغل را به خود اختصاص داده است.

در ادامه فهرستی از ۱۰ کشور اروپایی که بیشترین استرس را دارند به ترتیب ذکر شده است: صربستان، لتونی، پرتغال، یونان، اسپانیا، ایتالیا، لیتوانی، بلغارستان، آلبانی و انگلستان.

کد خبر 651944 برچسب‌ها کلانشهر استرس اتحادیه اروپا شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کلانشهر استرس اتحادیه اروپا شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل «نون خ» با مردم صحبت می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، دست اندرکاران و جمعی از بازیگران سریال «نون خ ۵» فردا ـ سه شنبه ـ با حضور در واحد ارتباط با مخاطبان (۱۶۲)، به صورت مستقیم و بی‌واسطه پاسخگوی نقد و نظرات مردم خواهند بود.

پس از آن نشست خبری این سریال با حضور اصحاب رسانه به میزبانی اداره کل روابط عمومی سازمان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • عوامل «نون خ» با مردم صحبت می‌کنند