Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، شرکت اینتل (Intel)، غول سخت‌افزار قصد دارد در این مرکز دو کارخانه تولید نیمه هادی را ایجاد کند که حدود سه هزار نفر در آن مشغول به کار می‌شوند. همچنین ساخت این مرکز قرار است در سال جاری آغاز شود و اگر همه چیز طبق انتظارات اینتل پیش برود، کارخانه‌ها تا سال 2025 عملیات خود را آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینتل (Intel) شرکت چندملیتی آمریکایی است، که در زمینه تولید و طراحی انواع مختلف سخت‌افزار رایانه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه فلش، همچنین انواع مختلف ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدار مجتمع، واحد پردازش گرافیکی و سامانه نهفته فعالیت می‌نماید.

شرکت اینتل در سال 1968 توسط رابرت نویس و گوردون مور راه‌اندازی شد. این شرکت در دهه 1970 میلادی، یکی از قوی‌ترین تراشه‌ها یعنی اینتل 8086 را به بازار فروش قطعات رایانه‌ای، عرضه کرد، که شرکت آی‌بی‌ام از این پردازنده برای محصول رایانه شخصی خود استفاده نمود.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سانتا کلارا، کالیفرنیا در دره سیلیکون قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نزدک(NASDAQ) معامله می‌شود. بازار بورس نزدک یک بازار بورس سهام در آمریکا است. این بازار در فهرست بورس‌های سهام از نظر ارزش بازار دومین رتبه را در بازار معاملهٔ الکترونیک سهام؛ پس از بورس نیویورک، داراست. شرکت اینتل جزئی از میانگین صنعتی داو جونز و شاخص نزدک-100 به‌شمار می‌آید.

شرکت اینتل در نهایت به دلیل فضایی که برای ساخت در اختیار دارد، اوهایو را از بین 38 منطقه مختلف را در ایالات متحده برای ساخت مرکز خود بررسی کرده و انتخاب کرده است. با توجه به اینکه آمازون در سال 2019 با مخالفت ساکنان و قانونگذاران شهر لانگ آیلند، کوئینز نیویورک نتوانست دفتر مرکزی دوم خود را در این شهر تاسیس کند، اینتل قصد دارد کارخانه‌های خود را در مکان‌هایی ایجاد کند که هیچ تداخلی با ساکنان ندارد.

«پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل، معتقد است که این شرکت در آینده می‌تواند مرکز اوهایو خود را تا 2000 هکتار گسترش دهد و با این کار 8 کارخانه جدید تاسیس کند. او در این رابطه توضیح می‌دهد: «ما به ایجاد سیلیکون ولی کمک کرده‌ایم و اکنون قصد دارید سیلیکون هارتلند را ایجاد کنیم.»

قابل توجه است که در سال گذشته، دولت ایالت متحده به اینتل و سایر شرکت‌ها فشار آورد تا به منظور کمبود جهانی، تراشه‌های خود را به جای چین در ایالات متحده تولید کنند.

منبع: تسنیم این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا تراشه شرکت اینتل تراشه سازی ایالت اوهایو شرکت اینتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند تولید سوسیس و کالباس در کارخانه‌های معروف (فیلم) نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم) فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی