Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@10:54:34 GMT

تذکر یک نماینده به ۴ وزیر درباره حقوق‌های نجومی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۱۵۰۰

تذکر یک نماینده به ۴ وزیر درباره حقوق‌های نجومی

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جواد اوجی وزیر نفت ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار پاسخگویی به افکار عمومی درباره برخورد و یا تکذیب اخبار منتشر شده در مورد پرداخت حقوق نجومی در زیر مجموعه وزارتخانه‌های این وزراء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم،  متن کامل تذکر نماینده مردم شاهین شهر به وزرای اقتصاد، بهداشت ، نفت و «صمت» به این شرح است:

خلاصه تذکر: لزوم اطلاع رسانی به افکار عمومی در راستای برخورد و یا تکذیب اخبار منتشره در سایت‌های خبری و فضای مجازی در خصوص پرداختی‌های خارج از ضوابط اداری و غیر متعارف (نجومی)

متن تذکر: جناب آقای وزیر! بر اساس گزارشات رسیده مردمی و همچنین اخبار سایت‌های خبری و فضای مجازی در خصوص پرداختی‌های خارج از ضوابط اداری، حقوق‌های غیرمتعارف (نجومی) و ارقام سرسام آور مبالغ پرداختی به برخی از افرادی خاص در زیر مجموعه‌های آن وزارتخانه، ضمن اینکه موجب شده افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس و رنجیده خاطر شود، باعث نوعی یاس و دلسردی در بین کارکنان زحمتکش آن مجموعه نیز گردد. حال این سوال برای افکار عمومی ایجاد شده که اگر این پرداختی‌ها واقعی است چرا با عوامل آن برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد و اگر غیر واقعی است چرا متولیان امر در مقام پاسخگویی و تکذیب آن بر نمی آیند.

لذا ضروریست این موضوع به صورت جدی پیگیری و نتیجه آن سریعا به اطلاع مردم رسانده شود.

وی همچنین در تذکر دیگری خواهان پاسخ‌گویی در مورد اخبار منتشر شده راجع به پرداخت حقوق‌های نجومی شد.

متن کامل تذکر نماینده مردم شاهین شهر به رئیس جمهور به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: لزوم اجرای دقیق و فوری ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و لزوم پاسخگویی مسئولان به اخبار منتشره در سایت‌های خبری و فضای مجازی و گزارشات مردمی در خصوص پرداختی‌های خارج از ضوابط و حقوق‌های غیر متعارف (نجومی)

متن تذکر: جناب آقای رئیس جمهور!

طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند موضوع حقوق‌های نجومی ، در واقع هجوم به ارزش‌هاست و خواستار پیگیری جدی در خصوص این مسئله شدند ولی متاسفانه روزانه شاهد گزارشات مردمی و اخبار منتشره در سایت‌های خبری و فضای مجازی مبنی بر پرداختی‌‌های خارج از ضوابط اداری و حقوق‌های غیر متعارف (نجومی) برخی از دستگاه‌های دولتی و خصولتی هستیم که این موضوع موجب شده افکار عمومی حساس و رنجیده خاطر شود و باعث نوعی یاس و دلسردی در بین اقشار زحمتکش و کم درآمد جامعه گردد.

حال سوال اینجاست اگر این پرداختی‌‌ها واقعی هستند چرا با عوامل آن برخورد قاطع صورت نمی گیرد و اگر غیر واقعی هستند چرا مسئولان امر در جهت مقام پاسخگویی و تکذیب آن در رسانه‌‌های عمومی بر نمی‌آیند بنابراین با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب و درخواست‌‌های مردمی در جهت رسیدگی فوری و همچنین روحیه ای که در جنابعالی سراغ داریم که نه تنها با پرداخت این حقوق‌ها موافق نیستید بلکه با شعار عدالت و شفافیت عزم جدی در برخورد با هرگونه پرداخت حقوق‌های غیر متعارف و خارج از ضوابط دارید.

لذا ضروریست ضمن اجرای دقیق و فوری ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه برای شفاف سازی و علنی کردن حقوق‌های پرداختی و سیروسامان دادن به حیاط خلوت شرکت‌های دولتی و ریخت و پاش‌های آنان دستور لازم جهت لزوم پاسخگویی مسئولان امر به افکار عمومی در جهت نحوه برخورد با متخلفین و یا تکذیب اخبار منتشره صادر فرمایید.

منبع: الف

کلیدواژه: سایت های خبری و فضای مجازی خارج از ضوابط اخبار منتشره حقوق های غیر افکار عمومی غیر متعارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی زلفی‌گل در گفتگو با فارس در خصوص نوع برخورد پلیس آمریکا با دانشجویانی که معترض به نسل کشی رژیم اسرائیل هستند و مقایسه آن با برخوردی که پلیس ایران در اعتراضات سال ۱۴۰۱ داشت اظهار کرد: نوع برخورد ما نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی برای علم و عالم و خانواده بزرگ و فهیم و فرزانه دانشگاهی جایگاهی خاص قائل است و بر همین اساس قانونی تصویب کرده که اجازه نمی‌دهد نیرو‌های امنیتی و نظامی وارد دانشگاه بشوند.

این در حالی است که در جریان اعتراضات دانشجویی در ایران نیز همواره برخوردهای تندی با معترضان می شود. سال گذشته نیز بسیاری از دانشجویان بازداشت، تعلیق و یا اخراج شده اند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآور شد: عملکرد ما به دلیل آن است که برای جامعه دانشگاهی و علم و عالم جایگاه خاصی قائل هستیم و دیدید در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات سه ماه طول کشید به جای اینکه پلیس وارد دانشگاه شود شخص وزیر علوم وارد دانشگاه شد.

زلفی گل افزود: در بحبوحه حوادث سال ۱۴۰۱ خودمان وارد دانشگاه صنعتی شریف شدیم و به میان دانشجویان رفتیم و صحبت‌های آن‌ها را شنیدیم و مدیریت کردیم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تناقض رفتار کشور‌هایی که خود را مهد آزادی می‌دانند گفت: در دانشگاه‌های کشور‌هایی که مدعی مهد آزادی هستند می‌بینیم که با دانشجو و استاد چگونه برخورد می‌کنند و در حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که آزادی لگدمال شد و چگونه با دانشجویان برخورد کردند.

وزیر علوم در ادامه افزود: دانشگاهیان ما چنین رفتار‌هایی را می‌بینند و به داشتن آزادی در دانشگاه‌های خودمان افتخار می‌کنیم.

زلفی گل تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان ایران اسلامی از دانشجویان و دانشگاهیان سایر کشور‌ها که به ندای وجدان خود پاسخ دادند و در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها حساسیت به خرج می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کند و یقیناً سازمان‌های بین‌المللی در مورد چنین خواسته‌ای از سوی قشر فرهیخته دانشجو و دانشگاهی تمکین خواهد کرد و صدای اعتراضات دانشجویان را خواهند شنید.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: امروز هم خواهیم دید که در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی خواهند داشت و با دانشگاهیانی که با مظلومان فلسطینی همدردی کردند مکاتبه خواهد شد و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم و یقین داریم که چنین حرکت‌های دانشگاهی در مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی نتیجه بخش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه