Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@09:57:51 GMT

چگونه مشکل مکش جاروبرقی را حل کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۱۵۱۰

چگونه مشکل مکش جاروبرقی را حل کنیم؟

 

یکی از مواردی که ممکن است برای جاروبرقی شما به وجود بیاید عدم مکش خوب جاروبرقی خواهد بود؛ قبل از اینکه بخواهید هر اقدامی را انجام بدهید یا برای خرید یک جاروبرقی جدید اقدام کنید کافی است چندین نکته را بررسی کنید و آنها را در جارو برقی تان به صورت دقیق انجام بدهید اگر مشکل مکش جاروبرقی برطرف نگردید از تکنسین های مجرب و با تجربه به منظور عیب یابی و رفع مشکل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعاً اگر جاروبرقی مکش خوبی نداشته باشد دیگر نمی تواند همانند سابق منزل شما را تمیز کند و یک دستگاه مفید به شمار نمی رود پس با وجود اینکه جاروبرقی نسبت به وسایل دیگر از قیمت کمتری برخوردار است اما به آسانی می‌توانند در تمیزی منزل به شما کمک کند و صرفه جویی های زیادی در زمان برایتان به وجود بیاورد؛ اما اگر جاروبرقی مکش خود را از دست داده و همانند سابق نمی تواند آشغال ها و گرد و غبار را جمع کند این چند علت را به دقت بخوانید و در جاروبرقی تان بررسی کنید تا مشکل را برطرف کنید. پس نگران نباشید و تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

کم شدن قدرت مکش موتور جاروبرقی

6 دلیل کم شدن قدرت مکش جاروبرقی

6 دلیل کم شدن قدرت مکش جاروبرقی را در زیر شرح داده ایم:

پر بودن کیسه زباله جاروبرقی تنظیمات نادرست دستگاه کثیف بودن فیلتر هوا انسداد لوله جارو برقی مسدود بودن سر جارو برقی معیوب بودن موتور جارو برقی پر بودن کیسه زباله جاروبرقی:

 ساده ترین و نخستین چیزی که می‌تواند در جاروبرقی شما سبب کاهش میزان قدرت مکش جاروبرقی شود پر بودن کیسه زباله جاروبرقی است؛ البته اگر این کیسه زباله بیش از حد پر شود قطعاً جاروبرقی نمی‌تواند مانند اولیه مکش خوبی داشته باشد.

اگر کیسه زباله جاروبرقی خالی است حتماً باید بررسی کنید که دچار سوراخ یا پارگی نگردد چرا که این مورد هم می تواند کاهش مکش جاروبرقی را به همراه داشته باشد. اگر مشکلی در کیسه وجود دارد سریعاً برای تعویض آن اقدام کنید یا در صورت پر بودن آن را خالی کنید.

کیسه ها در جارو برقی به دو صورت دائمی یا یکبار مصرف می باشند. کیسه های دائمی را بعد از پر شدن باید خالی کرد و دوباره در جاروبرقی گذاشت اما کیسه های یکبار مصرف پس از پر شدن دیگر نیازی به تمیز کردن ندارند و باید آن ها را دور ریخت و از کیسه یکبار مصرف جدید استفاده کرد. در زمان جایگذاری کیسه جاروبرقی حتما دقت کنید که به شکل صحیح آن را در جاروبرقی قرار بدهید.

تنظیمات نادرست دستگاه:

مورد بعدی به تنظیمات نادرست و اشتباه دستگاه اشاره می کند. ممکن است دستگاه شما به دلیل تنظیمات نادرست نتوانند مکش خوبی داشته باشد.

در انتخاب قدرت مکش جاروبرقی باید به سطحی که قرار است آن را جارو کنیم یا از چه جنسی است یا ارتفاع دسته جاروبرقی چقدر بوده باید توجه کنیم. جاروبرقی ها دارای اهرم یا دکمه می باشند که به شما کمک می کند تا میزان قدرت مکش جاروبرقی را تعیین کنید.

اگر که می خواهید سطح هایی مثل پارکت، موکت، سرامیک و این چنینی را جارو کنید بهتر است قدرت مکش جاروبرقی را در بالاترین حالت ممکن قرار بدهید چراکه ذرات در این محیط ها می چسبند و نیاز است که با قدرت بیشتری برداشته شوند ولی برای جارو کردن فرش قدرت مکش را کاهش بدهید. هر کجا احساس کردید که جارو برقی نمی تواند مکش خوبی داشته باشد کاهش یا افزایش قدرت مکش را انجام بدهید و بررسی کنید که مشکل مکش برطرف گردیده یا خیر.

حتما بخوانید: چه راهکاری برای تقویت قدر مکش موتور جاروبرقی وجود دارد؟

کثیف بودن فیلتر هوا:

 در بیشتر جاروبرقی ها دو نوع فیلتر وجود دارد که یک فیلتر سبب عدم رسیدن گرد و غبار به موتور می شود و طول عمر آن را زیادتر می کند و فیلتر دیگر به فیلتر خروجی هوا اختصاص دارد که به پیشگیری از پراکنده شدن و پخش شدن ذرات گرد و غبار در هوا کمک می‌کند و در زمان جارو کردن سبب جلوگیری از تنفس گرد و غبار خواهد شد. ممکن است به دلیل کثیفی فیلتر جاروبرقی مکش خود را از دست بدهد و شما باید برای شستن فیلتر اقدام کنید. برخی از فیلتر ها را میتوان شست و بر روی بدنه آنها یک علامت شیر آب دارند و به راحتی قابل شستشو هستند اما اگر فیلتر شما قابلیت شستشو ندارد باید مشابه آن را در بازار بخرید و در درون جاروبرقی نصب کنید؛ البته اکثراً فیلترهای هوا قابلیت شستشوی دارند و هر چند وقت یکبار باید آن را تمیز بشویید و خشک کنید و در نهایت در جاروبرقی قرار بدهید.

انسداد لوله جارو برقی:

اکثرا اولین گزینه‌ای که در خصوص کاهش میزان مکش جاروبرقی در ذهن ایجاد می شود مسدود شدن لوله خرطومی جاروبرقی است؛ این لوله وظیفه دارد تا آشغال‌ها را به درون کیسه زباله جاروبرقی بفرستد و اگر در جاروبرقی شما این مسیر مسدود شده باشد قطعاً جاروبرقی با ما کاهش مکش روبه‌رو خواهد بود.

اگر بررسی کردید و مشاهده نمودید که درون لوله خرطومی یک توده مو یا هر جنس دیگری وجود دارد باید سریع لوله جاروبرقی را جدا کنید و بخش فلزی آن را با کمک یک جسم دیگر کاملا تمیز و رفع انسداد نمایید؛ البته در این حین مراقب باشد که به لوله خرطومی آسیبی وارد نشود.

در کنار تمیز کردن سر جاروبرقی و لوله خرطومی دقت کنید که جاروبرقی دچار نشتی هوا نگردیده باشد چرا که مکانیزم عملکرد جاروبرقی به این صورت است که با ایجاد خلا می‌تواند از روی زمین زباله ها را بر دارد و اگر هوا از بخشی از جاروبرقی به دستگاه وارد شود قطعاً کاهش مکش رخ می دهند و ذرات خارجی به درون دستگاه کشیده نخواهد شد و در این شرایط لوله خرطومی به صورت صحیح به دستگاه وصل نشده یا دچار پارگی و سوراخ شده باشد این مشکل بروز می‌دهد.

مسدود بودن سر جارو برقی:

سر جاروبرقی از فرچه هایی تشکیل شده که موجب می شوند تا موها به آنها به چسبند و اگر میزان موها و کرک ها در این قسمت زیاد شوند و در کنار هم جمع گردند می توانند قدرت مکش جارو برقی را کم کند؛ شما باید موهایی که در این قسمت جمع شده را با یک جسم نوک تیز یا قیچی جدا کنید و مشکل مسدود شدن سر جاروبرقی را برطرف کنید و بعد جاروبرقی را روشن کنید و به کارتان ادامه دهید.

معیوب بودن موتور جارو برقی:

در صورتی که تمام موارد فوق را انجام دادید اما بازهم جاروبرقی شما مکش خوبی ندارد ممکن است مشکل بزرگتری همچون خراب بودن موتور جاروبرقی وجود داشته باشد که در این راستا شما باید برای تعمیر موتور جاروبرقی به تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی در تهران مراجعه کنید که مجموعه آی پی امداد می‌تواند با سابقه بی نظیر و تجربه های فراوان خود به راحتی شما را در تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، یخچال فریزر و... همراهی کند.

 این مجموعه از نیروهای متخصص و تکنسین های مجرب و با تجربه ای تشکیل شده است که این اطمینان به شما داده می شود تا در سریعترین زمان ممکن خدمات لازم به شما ارائه گردد و دستگاه تان تعمیر شود و به شما تحویل داده شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: جاروبرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر طرف شدن مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش سهمیه شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد مقدس تا زمانیکه سهمیه جدید شیر خشک به دست ما برسد، حدود یک ماه زمان می‌برد.

 

محمد احمدیان افزود: بی شک بحث شیرخشک‌های یارانه‌ای تابع قانون تغذیه با شیر مادر است.

 

وی گفت:یعنی شیرخوارانی که در مراجعه به خانه‌های بهداشت مشخص بشود شیر مادر برایشان کافی نیست برایشان کوپن شیرخشک یارانه‌ای صادر می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • پسرفت دریای خزر مشکل بنادر مازندران
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • بر طرف شدن مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است