Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@23:27:46 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در دوم بهمن‌ماه

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۱۷۳۴

عصرانه خبری شهرهای ایران در دوم بهمن‌ماه

در این بسته خبری از برگزاری مراسم هوای پاک در آبادان تا تخفیف شهرداری یاسوج در صدور پروانه ساختمانی و ارتقا درجه ۱۶ شهرداری استان‌ها را بخوانید.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتقا درجه ۱۶ شهرداری استان‌ها

رضا مهدی‌زاده، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ درجات جدید ۱۶ شهرداری در استان‌های کشور توسط وزیر کشور خبر داد.

نیاز قزوین به تجهیزات به‌روز آتش‌نشانی

قدیر موسی‌خانی، سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: با توجه به میزان وقایع شیمیایی و تردد خودروهای حامل سوخت در استان قزوین نیاز سازمان آتش نشانی به تجهیزات به‌روز جدی است.

تکمیل بوستان یک هکتاری در رفسنجان

عملیات اجرایی بوستان رحمت آباد به همت معاونت شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان تکمیل شد و به اتمام رسید.

برگزاری مراسم روز هوای پاک در آبادان

شهرداری آبادان مراسم بزرگداشت روز هوای پاک با هدف ترویج فرهنگ توجه و رعایت مسائل زیست محیطی و تلاش برای داشتن محیط زیست و هوای پاک با حضور دانش آموزان و خانواده‌های آبادانی برگزار کرد.

نصب ۱۰۰ باکس جدید زباله در سطح شهر سبزوار

امیر ناطقی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار از نصب ۱۰۰ باکس جدید ۷۰ لیتری زباله در خیابان‌های اصلی سبزوار خبر داد.

تخفیف ویژه شهرداری یاسوج به مناسبت دهه فجر

مجید محمدی، معاون شهرسازی شهرداری یاسوج گفت: متقاضیان دریافت پروانه ساخت به مناسبت دهه فجر تخفیف ویژه دریافت می‌کنند.

برف‌روبی معابر شهر سنقر توسط ۹ اکیپ

محمدابراهیم بشیری، شهردار سنقر گفت: در پی بارش برف سنگین، ٩ اکیپ اقدام به نمک‌پاشی و برف‌روبی معابر شهر کردند.

ساماندهی کارتن‌خواب‌های بروجرد

یحیی عیدی بیرانوند، شهردار بروجرد با بیان اینکه کارتن‌خواب‌های سطح شهر ساماندهی می‌شوند، گفت: با توجه به بارش برف، برودت هوا و یخبندان گرمخانه موقتی برای کارتن‌خواب‌ها در نظر گرفته شده است.

انقلاب آسفالت در مناطق کم‌برخوردار کاشان

حسن بخشنده‌امنیه، شهردار کاشان از اجرای آسفالت در نقاط کم‌برخوردار این شهر با مساحتی بالغ بر ۱۱۰ هزار متر مربع در روزهای آینده خبر داد.

کد خبر 550521

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهرداری ها پروژه هاي عمراني پروژه های شهری پروژه عمرانی افتتاح پروژه های عمرانی خدمات شهری ساماندهي شهري هفته هوای پاک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد

مقام سازمان ملل در امور تدابیر مربوط به مین‌یابی ارزیابی کرد روند پاکسازی آوارها و پاکسازی مهمات منفجر نشده در نوار غزه ۱۴ سال طول خواهد کشید.

به گزارش ایسنا، پی‌یر لودهامار، مسؤول عملیات مین‌یابی در سازمان ملل، روز جمعه اعلام کرد که برداشتن حجم عظیمی از آوار، از جمله مهمات منفجر نشده که در اثر جنگ ویرانگر اشغالگران در نوار غزه بر جای مانده است، «ممکن است حدود ۱۴ سال طول بکشد تا پاکسازی شود».

لودهامار طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو افزود که جنگ «تقریباً ۳۷ میلیون تُن زباله در منطقه مسکونی پرجمعیت و گسترده بر جای گذاشته است».

وی توضیح داد: «پیش‌بینی می‌شود که برداشتن آوارها، از جمله آوار ساختمان‌های تخریب‌شده، تحت شرایط خاصی ۱۴ سال طول بکشد.»

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که معمولاً حداقل ۱۰ درصد مین‌هایی که پرتاب می‌شوند عمل نمی‌کنند و ضریب خرابی دارند... صحبت از ۱۴ سال کار با ۱۰۰ کامیون در روز است.

جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پیش از این تاکید کرد که جنگ اسرائیل علیه غزه، شهرهای نوار غزه را در معرض «ویرانی بیشتر از آنچه شهرهای آلمان در طول جنگ جهانی دوم در معرض آن قرار داشتند» قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • سازمان ملل: پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد
  • اعتراض باشگاه نیروی زمینی به همزمان نبودن ساعت بازی‌ها
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور