Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:18:54 GMT

پلنگ ایرانی در ارتفاعات بافق دیده شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۱۸۵۶

پلنگ ایرانی در ارتفاعات بافق دیده شد

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - نیره پورملائی گفت: محیط بانان در حال گشت و پایش منطقه حفاظت شده کوه بافق، موفق به مشاهده یک قلاده پلنگ در حال تغذیه از لاشه شکار شده قوچ وحشی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ در دنیا محسوب می‌شود که در فهرست سرخ اتحادیه جهانی، در معرض خطر انقراض CR)) معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: امروزه جمعیت پلنگ ایرانی در فلات مرکزی ایران، کاهش یافته و به جمعیت‌های کوچک و جدا از یکدیگر تبدیل شده است.

به گفته این مسئول منطقه حفاظت شده کوه بافق در این میان یکی از زیستگاه‌های اصلی پلنگ ایرانی است که جمعیت مطلوبی از این گونه را در خود جای داده است.

پورملائی گفت: پلنگ ایرانی یکی از هفت گونه گربه سان وحشی استان یزد است که در گذشته در اکثر مناطق کوهستانی استان پراکنش داشته، ولی بدلیل شکار، مسمومیت با طعمه مسموم، تخریب زیستگاه و ... جمعیت آن در زیستگاه‌های استان کاهش داشته است.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلنگ ایرانی خطرانقراض پلنگ ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: دو کوهنوردی که در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی به دلیل شرایط جوی نامساعد و هوای مه آلود گم شده بودند، توسط نجاتگران هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حمزه محمدی مقدم امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز پس از گزارش تلفنی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان ایلام مبنی بر گم شدن دو کوهنورد در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی، بلافاصله تیم امداد و نجات این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پس از ۴ ساعت عملیات جست‌وجو، ۲ کوهنورد را در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی پیدا و به پایین کوه منتقل کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام اضافه کرد: این دو نفر کوهنورد به علت شرایط جوی نامساعد و هوای مه آلود مسیر خود را گم کرده بودند.

کد خبر 750929

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده