Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@03:20:24 GMT

ترابی؛ الماس پرسپولیس برای شکست فولاد (عکس)

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۳۰۲۰

ترابی؛ الماس پرسپولیس برای شکست فولاد (عکس)

نمایش پرسپولیس در مقابل فولاد نشان داد که تا چه حد موفقیت این تیم در فاز دفاعی منوط به عملکرد بازیکنی همچون ترابی است.

به گزارش ورزش سه، در روزی که مهدی ترابی و وحید امیری به عنوان تکنیکی‌ترین بازیکنان پرسپولیس عملکردی قابل قبول و در سطح فصل قبل داشتند موفق به بردن فولاد خوزستان شد. بردی که اگرچه با یک کلین‌شیت همراه بود و قاعدتا بخش زیادی از این کلین‌شیت را باید به نام خط دفاعی قرمزها نوشت اما حالا مشخص شده است که کلید آنچه قرمزها در این فصل برای تکرار عملکرد درخشان فصول قبل خود در فاز دفاعی کم داشتند، در دستان بازیکنانی همچون ترابی و امیری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پرسپولیس در فصول قبل به ندرت اجازه شکل‌گیری حملات مداوم و پرتکرار را به روی دروازه خود می‌داد و از این نظر یکی از بهترین های تاریخ لیگ برتر بود. راز آنچه که باعث می‌شد تا آنها در کلین‌شیت کردن بی‌رقیب باشند تنها کم‌اشتباه بودن مدافعانش نبود بلکه حضور موثر بازیکنان تکنیکی در انتقال توپ از زمین خودی به زمین حریف بود. از این نظر مهدی ترابی امروز در مصاف با فولاد همانی بود که می‌باید. همان بازیکنی که فاصله‌ی بین دو حمله‌ی حریف را با استفاده از هنرش در حفظ توپ، دادن پاس‌های مفید و بازیسازی زیاد می‌کرد و اجازه نمی‌داد تا فولاد بتواند ساختار هجومی به خود بگیرد. این همان وضعیت ایده‌آلی است که پرسپولیس در مصاف‌های این‌چنینی برای گل‌نخوزدن نیاز دارد. همان قابلیتی که در فصول قبل باعث می‌شد زدن یک گل تضمین زیادی برای بردن پرسپولیس باشد چرا که قرمزها حتی اگر موفق به زدن گل‌های بیشتر نمی‌شدند با هنر بازیکنانی چون ترابی و عالیشاه می‌توانستند جریان بازی را مدیریت کنند.

 

 

در شرایطی که وحید امیری به صورت ناخودآگاه تمایل به بازی در کناره‌ها دارد، ترابی متخصص به عمق زدن از کناره‌هاست و در شرایطی که او در فصل جاری، نتوانسته بود به شرایط فصل قبل خود برگردد، نمایش او در مقابل فولاد امیدها را در اردوی پرسپولیس برای ادامه‌ی فصل بیشتر کرده است. پرسپولیسی که با ترابی آماده، کمتر به حریفانش موقعیت می‌دهد و احاطه‌اش بر مدیریت جریان بازی بیشتر خواهد شد. با این شرایط می‌توان حدس زد که با اوج گرفتن ترابی، آمار دفاعی پرسپولیس در نیم‌فصل دوم بهتر از نیم‌فصل اول شود.

 

حجت شفیعی

مهدی ترابی تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مهدی ترابی تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت پرسپولیسی‌ها بعد از شکست دوباره در اراک

به گزارش "ورزش سه"، سفر به اراک در این فصل در فاصله دو ماه برای پرسپولیسی‌ها بسیار تلخ بوده و آنها دو شکست را در ورزشگاه آلومینیوم در لیگ برتر و جام حذفی تجربه کردند.

بازیکنان پرسپولیس که به شدت از دو بار کامبک خوردن و شکست در ضربات پنالتی ناراحت بودند، با چهره‌های درهم ورزشگاه را ترک می‌کردند.

هیچ‌یک از بازیکنان پرسپولیس در میکسدزون اراک حاضر به گفت‌وگو نشدند تا سناریو هفته شانزدهم برای قرمزپوشان تکرار شود.

دیگر خبرها

  • سکوت پرسپولیسی‌ها بعد از شکست دوباره در اراک
  • بازگشت سد دفاعی از پرسپولیس تا حذفی
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم در جام حذفی
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • 92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • ورود سروش به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس