Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@18:27:26 GMT

عقب نشینی دولت آلمان از تنش اوکراین با روسیه

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۳۰۹۸

عقب نشینی دولت آلمان از تنش اوکراین با روسیه

به گزارش فارس، دولت آلمان غروب شنبه به وقت تهران پس از انتشار ویدئویی که در آن فرمانده نیروی دریایی این کشور گفته بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شایسته احترام بوده و کی‌یف هرگز کریمه را از مسکو پس نخواهد گرفت، از اظهارات معاون فرمانده نیروی دریایی خود فاصله گرفت.

به نوشته وبگاه «یاهو نیوز»، «کایاخیم شوئن‌باخ»، معاون فرمانده نیروی دریایی آلمان به دلیل اظهارات عجولانه خود که در یوتیوب و رسانه‌های آلمانی منتشر شد، عذرخواهی کرد و آنها را اشتباه خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوئن باخ در یک توییتی نوشت که اظهارات وی  در یک اندیشکده هندی بیان نقطه نظرات شخصی و نه موضع رسمی وزارت دفاع آلمان بوده است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که روسیه ده‌ها هزار نیرو در مرزهای اوکراین جمع آوری کرده و تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از درگیری ادامه دارد. روسیه البته هرگونه برنامه ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان در برلین گفت این اظهارات نه در محتوا و نه در قالب بیانگر موضع آلمان نیست. این مقام نظامی آلمان افزود: «دریاسالار شوئن‌باخ این فرصت را خواهد داشت که نظرات خود را به وزیر دفاع بیان کند.»

وزیر خارجه اوکراین در توییتی در این باره گفت، اوکراین از آلمان به خاطر حمایتی که از سال ۲۰۱۴ ارائه کرده و همچنین تلاش های دیپلماتیک برای حل مناقشه با روسیه و اوکراین سپاسگزار است. اما اظهارات کنونی مقام‌های آلمان ناامید کننده و در تضاد با این حمایت‌ها و تلاش‌ها است.

وی افزود، مقام‌های آلمان باید از بیان این گونه اظهارات و اقداماتی که وحدت اوکراین را تضعیف و ولادیمیر پوتین را تشویق به حمله جدید علیه اوکراین می‌کند، دست بکشند.

در حالیکه مسکو در خصوص هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در نزدیکی قلمروهای این کشور هشدار داده است، ارتش اوکراین در اقدامی تحریک‌آمیز در نزدیکی «کریمه» رزمایش نظامی برگزار کرد. وزارت دفاع اوکراین روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اوکراین در منطقه «خرسون جنوبی» در نزدیکی مرز با کریمه، تمارین تاکتیکی انجام داده است.جدیدترین رزمایش اوکراین در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان کی‌یف و مسکو برگزار شده است.

تلاش غرب برای ایجاد شرایط جنگی به شکل مصنوعی در اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌ها و مقام‌های غرب نیز از ماه گذشته به جوسازی درباره حمله احتمالی روسیه به این کشور در اوایل سال جاری میلادی پرداخته‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند


به گزارش تابناک به نقل از تاس، برلین اعلام کرد که قصد دارد در پی حمله سایبری روسیه به وب‌سایت‌های حزب سوسیال دموکرات آلمان «الکساندر لامبسدورف»، سفیر خود در مسکو را برای رایزنی فراخواند.

نماینده وزارت امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «آنالنا بربوک، وزیر خارجه کشور تصمیم گرفته است تا سفیر آلمان در مسکو را برای رایزنی به برلین احضار کند».

 وی ادامه داد: «سفیر به مدت یک هفته در برلین می ماند و سپس به مسکو بازمی گردد».

وزارت خارجه آلمان وکیل موقت متخصص در امور روسیه را با ادعای حمله سایبری احضار کرده بود اما سفارت روسیه هرگونه ارتباط با این حمله از سوی هر ساختار یا نهاد دولتی روس را رد کرد.

 

دیگر خبرها

  • هویتزرهای آلمان هم دردی از ارتش اوکراین دوا نکردند
  • آلمان نمایش نمادهای مربوط به روز پیروزی را ممنوع کرد
  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است