Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - علی‌اکبر سلطانی عضو هیئت رییسه و سخنگوی شورای شهر شیراز در خصوص تصویب متمم بودجه ۱۴۰۰ در شورای اسلامی شهر گفت: بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶۱۶۰ میلیارد تومان بوده که در متمم بودجه با بیش از ۵۰ درصد افزایش به ۹۲۷۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

او گفت: این افزایش به دلیل نیاز مبرم و عقب ماندگی مفرط شهر شیراز در حوزه‌های مختلف و بر اساس دیدگاه‌های کارشناسی که در جلسات مختلف با حضور اعضای شورا، شهردار، معاونان و کارشناسان مطرح شده صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا گفت: بخشی از این افزایش مربوط به افزایش فروش اوراق مشارکت می‌باشد که با پیگیری‌های جدی ۵۰۰ میلیارد به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد افزایش یافته است؛ که مزیت ویژه آن فرصت تعهد دولت در بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود آن است.

سخنگوی شورا در ادامه با بیان اینکه بخش دیگری از این افزایش نیز با اتخاذ تصمیمات جدی مدیریتی مبنی بر ایجاد ظرفیت‌های جدید درآمدی در منابع مختلف بودجه شهرداری پیش بینی شده است، گفت: لازم است مدیریت شهرداری با تلاش در جذب سرمایه گذاران، توان اجرایی شهرداری را به صورت فزاینده‌ای افزایش دهد.

سلطانی در ادامه با بیان اینکه بخش دیگری از افزایش درآمد شهرداری مربوط به تحقق درآمد‌های پایدار از جمله درآمد ناشی از عوارض نوسازی، خودرویی و شغلی است گفت: مبلغ بودجه افزایش یافته در سه بخش عمده هزینه می‌شود.

سلطانی به شرح سه بخش عمده هزینه پرداخت و گفت: حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از بودجه، صرف هزینه‌های جاری مربوط به مدیریت و نگهداری شهر شامل حفظ ونگهداری فضای سبز، جمع آوری پسماند و سایر مشاغل خدماتی خواهد شد.

او گفت: با عنایت به وجود تورم در کشور و رویکرد شورای ششم در پیشبرد عمرانی شهر، نرخ پیش بینی شده در بودجه اولیه کفاف اجرای برنامه‌های عمرانی را نداده و به همین جهت بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌ها اختصاص تا به نتیجه پیش بینی شده امسال برسند.

سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه بیش از ۱۲۰۰ میلیارد از بودجه نیز به بازپرداخت بدهی بانکی و مطالبات پیمانکاران سابق شهرداری اختصاص یافته است، گفت: در حال حاضر بدهی شهرداری شیراز ۵۶۰۰ میلیارد است که سر رسید حدود ۱۱۰۰ میلیارد امسال می‌باشد بیش از ۲۹۰۰ میلیارد از بدهی باقیمانده فقط مربوط به بدهی بانکی می‌باشد که متاسفانه توسط شورای پنجم و شهردارسابق در مورد پرداخت آن اقدامی صورت نگرفته است.

این عضو هیئت رییسه گفت: بطور کلی استفاده از ظرفیت بانک‌ها برای معرفی پیمانکاران شهرداری جهت دریافت تسهیلات بانکی از سال ۱۳۹۰ آغاز و با بررسی به عمل آمده تا سال ۱۳۹۵ عموماً باز پرداخت تسهیلات در سر رسید صورت می‌گرفته، اما از نیمه دوم سال ۱۳۹۵ به بعد تسهیلات دریافتی معوق شده و اراده‌ای جدی برای تسویه آن نبوده بطوری که متاسفانه از سال ۱۳۹۶ تا کنون صرفاً اصل وام و سود متعلقه و ... تمدید و استمهال میشده که بایستی فکری جدی برای برون رفت از این مشکل بدهی بانکی اقدام جدی بشود.

او گفت: قطعا باید باید این سئوال را پرسید که طی این سال‌ها به چه دلیل بدهی‌های بانکی صرفا استمهال شده و به ازای هر بار استمهال، ۶ درصد به سود تسهیلات اضافه می‌شده است. به همین دلیل امروز با یک بدهی با سود بیش از ۳۰ درصد مواجه هستیم. این هزینه‌ایست که از جیب مردم پرداخت می‌شود و مسئولان وقت باید پاسخگو باشند.

سخنگوی شورای شیراز، ضمن انتقاد از مسئولان مدیریت شهری سابق، به دلیل انباشت بدهی بانکی، گفت: امیدوار هستیم که طی این دوره شورا و مدیریت شهری، تدابیر لازم برای تسویه تسهیلات اندیشیده و بدهی ادوار چهارم و پنجم شورای شهر شیراز پرداخت شده و در صورت استفاده از وام های جدید مصوبات لازم برای پرداخت به موقع آنها، در دستور کار باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز افزایش بودجه شهرداری شیراز میلیارد تومان سخنگوی شورا بدهی بانکی شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم گفت: روزانه سه میلیارد تومان برای رفت و روب شهر قم هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید اخوان امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر وظیفه نظارت، تدوین و اجرا را بر عهده دارد.

وی افزود: از هزینه‌های جاری شهرداری اعم از پرسنل و هزینه‌های اداری و تشکیلاتی، هزینه‌های ضروری در اولویت قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بودجه شهرداری قم در سال جاری، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بودجه شهرداری قم در نیازهای شهری و مباحث توسعه و عمران شهری جوابگو نیست، اما شاهد رشد مناسبی هستیم.

اخوان ادامه داد: همه تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر بر این است تا دریافت عوارض با رشد معتدلی انجام شده و فشاری محتمل شهروندان نشود.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه نقدی و غیر نقدی است، تصریح کرد: از ۱۴ هزار ۲۰۰ میلیارد، ۲,۵۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری قم است که شامل حقوق و دستمزد کارکنان و پرسنل سازمان‌هایی چون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی توسط شهرداری قم تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم هزینه نگهداری شهر را ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه رفت و روب سطح شهر فضای سبز است.

اخوان سرانه عمرانی برای هر نفر را ۱۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای امور عمرانی شهر صرف می‌شود.

کد خبر 747564

دیگر خبرها

  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد