Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@21:04:18 GMT

جشنواره شعر ملی رضوی در کرمان آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۳۹۴۱

جشنواره شعر ملی رضوی در کرمان آغاز به کار کرد

بیست و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی امروز (شنبه) با حضور جمعی از مسئولان و شاعران برگزیده کشور در گلزار شهدای شهر کرمان و جوار مرقد مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز به کار کرد.

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاح بیست و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی گفت: سال گذشته این جشنواره به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شد، اما امسال با حضور میهمانان و شاعران کشوری و استانی این جشنواره اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا علیزاده افزود: جشنواره ملی شعر رضوی یکی از ریشه دارترین و فراگیرترین جشنواره های آیینی کشور و در راستای ترویج فرهنگ منور رضوی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند آثار جشنواره گنجینه ای است که باید جمع آوری شوند تا روحانیون، مداحان، هنرمندان و غیره از این ثروت ملی و اشعار گران سنگ استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: شاهدیم هر ساله به غنای جشنواره شعر رضوی افزوده می شود و امیدواریم با استمرار برگزاری آن قدمی در ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و اما رضا (ع) برداریم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این شهید بزرگوار ارادت خاصی به امام هشتم داشت و خادم امام رضا بود و امیدواریم در راه ترویج مکتب حاج قاسم راه سردار دلها را ادامه دهیم.

علیزاده افزود: یک هزار و ۶۷۳ اثر به دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان ارسال شد که از این تعداد ۸۳۱ اثر در بخش کلاسیک، ۴۱۷ اثر در بخش سپید، ۲۱۴ اثر در بخش ترانه و ۲۱۱ اثر در بخش ویژه‌ دانشجویی است.

در این آیین جمعی از شاعران طرح کشوری اشعار خود را در منقبت امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قرائت کرده و سپس با حضور در مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اهدای گل و نثار فاتحه نسبت به مقام شامخ سردار دلها و سایر شهیدان آرمیده در گلزار شهدای شهر کرمان ادای احترام کردند.

بیست‌ و هفتمین جشنواره ملی شعر رضوی روزهای دوم و سوم بهمن ماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در کرمان به عنوان خاستگاه این جشنواره‌ی آیینی با حضور برگزیدگان و میهمانان کشوری و استانی به‌صورت حضوری و مجازی اجرا می شود.

جشنواره شعر رضوی هر ساله در دهه کرامت برگزار می شد، اما امسال به دلیل شرایط کرونا تقویم برنامه های اجرایی بنیاد امام رضا (ع) تغییر کرد و به بهمن ماه موکول شد.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شعر رضوی کرمان جشنواره ملی شعر رضوی اثر در بخش حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی واقع شده است. هر ساله این شهرستان مذهبی به دلیل بارگاه مقدس امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) میزبان گردشگران بسیاری است. یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی این شهر مقدس که انواع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی را در دل خود جای داده طرقبه است. در این منطقه خوش آب وهوا دشت گل‌های ارغوان وجود دارد که تا مسافت‌های طولانی چشم نوازی می‌کند.

در این روز‌های بهاری که اقصی نقاط کشور با باران همراه شده است، زیبایی این دشت نیز در یک روز بارانی دو چندان شده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: حسین ابراهیمی گنجه ای - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی