Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@20:54:31 GMT

صالحی‌ امیری:هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۴۱۵۷

صالحی‌ امیری:هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تا امروز هیچ‌گونه فشاری خارج از چارچوب قانون برای معرفی خبره‌های ورزشی در کمیته ملی المپیک نداشتیم.

به گزارش "ورزش سه" به نقل از تسنیم، سیدرضا صالحی امیری در خصوص افتتاح بوستان المپیک در محل پارک پردیسان گفت: کمیته‌های ملی المپیک در جهان موظف هستند برای توسعه محیط زیست خود، برنامه‌های معین و سالیانه داشته باشند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساساً فلسفه IOC و منشور المپیک از سال 2000 به بعد تغییراتی کرد و سه پایه فرهنگ و محیط زیست و ورزش قهرمانی را در کنار هم قرار داد.

 

وی ادامه داد: دو هفته دیگر المپیک زمستانی در پکن آغاز می‌شود و یکی از اهداف جدی تیم برگزاری این رویداد، توسعه محیط زیست است. سازمان محیط  زیست ایران هم در این راستا پیش‌قدم است و دکتر مرادی، معاون سازمان محیط زیست و همکارانش نهایت همکاری را داشتند.

 

صالحی‌ امیری عنوان کرد: به صورت نمادین در بوستان پردیسان از بوستان المپیک رونمایی شد. این رویداد در 31 استان نیز انجام می‌شود. متعهد شدیم بر اساس ابلاغ نهاد بین ‌المللی المپیک هر ساله ردیف مستقل بودجه را برای توسعه محیط زیست و ورزش داشته باشیم. از این پس قهرمانان و پیشکسوتان ما در این حوزه مسئولیت قبول می‌کنند. با مشارکت سازمان محیط زیست در تهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها فعالیت‌های محیط زیستی آغاز می‌شود.

 

* وارد حاشیه نشدم و نخواهم شد

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد بازدید از فدراسیون کشتی و اینکه این امر حکایت از عدم‌ اختلاف بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی دارد، گفت: وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک علاوه بر مسئولیت مدیریت ورزش قهرمانی، رسالت فرهنگی نیز بر عهده دارند. فلسفه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایجاد انسجام، وفاق و  همدلی میان اجزای ورزش و در رأس آن فدراسیون‌های پنجاه گانه است. ما نمی‌توانیم به عنوان این دو بخش با مجموعه‌های خودمان مناقشه کنیم. فدراسیون کشتی و همه فدراسیون‌ها عضوی از خانواده بزرگ ورزش هستند.‌ به طور طبیعی یکی از رسالت‌های اصلی بنده در چهار سال گذشته ایجاد انسجام و وفاق در متن جامعه ورزش قهرمانی بوده است. از روز اول تا امروز تلاش کردم که وارد حاشیه نشوم و مطمئنا از این پس نیز وارد حواشی نخواهم شد.

 

* هیچ‌کس از شکاف در ورزش سود نبرده است

وی گفت: روز گذشته از اردوی تیراندازی بازدید کردم و پس از آن نیز به اردوی کشتی برای بررسی مسائل و مشکلات این رشته رفتم. تیراندازی به مصر اعزام دارد و نیازمند حمایت است. با تک تک قهرمانان و مربیان این رشته صحبت کردم. با تیراندازان ناشنوا نیز گفت‌وگو داشتم و بعد در اردوی کشتی با رئیس فدراسیون، مربیان و کشتی‌گیران صحبت کردم. آنها عازم مسابقه آمریکا و بعد از آن چند رویداد دیگر هستند.

 

صالحی‌ امیری تصریح کرد: از اصحاب رسانه انتظار دارم در مجموعه ورزش ایران وفاق و همدلی را تبلیغ کنند. از گذشته تا امروز و تا زمانی که در کمیته ملی المپیک حضور دارم، متعهد هستم که این مسیر وفاق را دنبال کنم چرا که در چهار دهه گذشته هیچ‌کس از شکاف و انشقاق در ورزش قهرمانی سود نبرده است.

 

* در مورد آیین نامه انتخابات کمیته از IOC استعلام می‌گیریم

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه دو دیدگاه متفاوت نسبت به تدوین و ارسال آیین نامه جدید انتخابات کمیته به IOC وجود دارد و برخی آن را غیر ضروری و عاملی برای تاخیر در برگزاری انتخابات و برخی آن را ضروری می‌دانند، گفت: صبح روز گذشته در کمیته ملی المپیک در این باره جلسه‌ای برگزار کردیم. پیش‌نویس آیین نامه سال 92 را در اختیار داریم. مقرر شد از کمیته بین‌المللی المپیک استعلام بگیریم. اگر همان آیین‌نامه را با اندکی اصلاحات به رسمیت بشناسند بر همان مبنا  انتخابات را برگزار می‌کنیم در غیر این صورت در یک هفته اصلاحات آیین نامه را انجام می‌دهیم و بلافاصله به IOC  ارسال می‌کنیم و بعد به تصویب مجمع می‌رسانیم. در هر دو صورت به عنوان کمیته ملی المپیک و بنده به عنوان رییس مجمع متعهد هستیم انتخابات را در موعد مقرر یعنی 17 اسفند برگزار کنیم.

 

* تا امروز فشاری خارج از قانون در مورد لیست خبره‌های ورزشی نداشتیم

صالحی‌ امیری در خصوص اینکه آیا برای معرفی خبره‌های ورزشی فشاری از خارج از مجموعه ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد، اظهار داشت: صادقانه می‌گویم و تأکید می‌کنم هیچ‌گونه فشاری خارج از چارچوب قانون تا امروز در کمیته ملی المپیک نداشتیم. منطقی است که فشاری وجود نداشته باشد چون ما نهاد عمومی غیر دولتی و مستقل و تابع منشور المپیک هستیم و طبیعی است که هیچ مداخله‌ای از سوی دولت در کمیته ملی المپیک وجود نداشته باشد.

 

* هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه گفته می‌شود کیومرث هاشمی برای قرار گرفتن در لیست خبرگان ورزشی دیداری با وی داشته است، گفت: تا امروز آنچه برای من و همکارانم در هیئت اجرایی وجود دارد، برگزاری قانونمند و شفاف انتخابات در 17 اسفند است.‌ به طور طبیعی در دفتر کارم با تعداد زیادی از عزیزان دیدار می‌کنم. این ملاقات‌ها دلیلی بر مذاکره غیر رسمی نیست.‌ شما به عنوان رسانه شاهد هستید که همواره پاسخگو هستم. مطمئن باشید با تجربه 10 ساله هیچ‌گاه خارج از چارچوب قانون، اخلاق و شفافیت عمل نمی‌کنم.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت‌‌ می‌کنید، یادآور شد: هر وقتی به جمع‌بندی برسم ابتدا به اصحاب رسانه اعلام می‌کنم‌.

  سیدرضا صالحی امیری وزارت ورزش و جوانان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: سیدرضا صالحی امیری وزارت ورزش و جوانان رئیس کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک ورزش قهرمانی آیین نامه محیط زیست تا امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تا کمتر از سه ماه دیگر باید کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس شرکت کند و سپس بازی های داخل سالن آسیا و همچنین المپیک زمستانی را در سال جاری در پیش دارد، بودجه مدنظر این کمیته از سوی مجلس رد شده و کاهش یافته است.

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد کاهش بودجه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: "در مورد بودجه  رایزنی خوبی با سازمان برنامه ریزی بودجه داشتیم اما در  لایحه  بودجه که به مجلس رفت، ردیف اصلی بودجه ما که مربوط به رویدادهای بین المللی بود، حذف شد و  سازمان برنامه‌ریزی و بودجه تلاش کرد و قسمتی از آن عدد برگشت تا برای سه رویداد  مشکلی نداشته باشیم اما اگر آن عدد تغییر نمی کرد بودجه خوبی داشتیم. شاید الان بودجه رشد زیادی نداشته باشد اما باز هم در مجلس در حال بررسی است و اصلاحات اولیه صورت گرفته و منتظر رقم نهایی هستیم."

او در بخش بعدی این اتفاق را یک شوک بزرگ در سال المپیک می داند: "انتظار نبود در سال المپیک چنین اتفاقی برای بودجه کمیته ملی المپیک رخ دهد. شوک بزرگی در سال ۱۴۰۳ به کمیته ملی المپیک وارد شد. دلیل اینکه جلسه قبلی هیات اجرایی هم کنسل شد این بود که اعضای هیئت اجرایی، رئیس و من به عنوان دبیرکل با کمک سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در تلاش بودیم تا بخشی زیادی از اشکالاتی که در لایحه بودجه کمیته ملی المپیک بود را اصلاح کنیم. عدد ۳۸۰ میلیارد تومانی را سازمان برنامه‌ریزی و بودجه برای ما اصلاح کرد. قرار شد کمیسیون تلفیق و کمیسیون فرهنگی مجلس هم کمکی به ما داشته باشند و اگر این دو اتفاق رخ دهد عدد ۵۰۰ میلیارد تومانی که از ما کم کرده بودند حدودا برمی‌گردد. امیدوارم با این اصلاح و کمک مازادی که در مجلس می‌شود، این گره‌ها باز شود. امیدواریم این مشکل حل شود. سال گذشته تنها یک رویداد رسمی داشتیم اما امسال سه رویداد در پیش رو داریم. "

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند