Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در  مقایسه دو هفته ای که گذشت در موارد تست و غربالگری به دلیل افزایش مراجعین سرپایی ۱۷ درصد افزایش داشته و متاسفانه شاهد افزایش ۷۲ درصدی تست مثبت سرپایی بودیم که این  نشان از گردش سریع ویروس در جامعه است.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: در موارد بستری نه تنها افزایش نداشتیم بلکه و ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد کاهش به ثبت رسید که این موضوع به دلیل واکسیناسیون و مراجعه به موقع توسط شهروندان است و موارد فوت نیز از  دو مورد در هفته ماقبل به یک مورد در هفته گذشته رسید.

وی بیان کرد: به جز شهرستان‌های ابوموسی و حاجی آباد، در تمامی شهرستانهای استان شاهد افزایش موارد مثبت بودیم که این نشان‌دهنده شروع پیک سوم در استان هرمزگان است که امیدواریم با تکمیل هر چه سریعتر واکسیناسیون، بخصوص تزریق دُز سوم و رعایت پروتکل‌ها و رعایت قرنطینه، مانع از شروع پیک و بحران این بیماری در استان شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه کرونای اُمیکرون اکنون سویه غالب در این استان است و سرعت سرایت آن نیز بسیار بالاست، اضافه کرد: درصد بسیار بالایی از تست‌های کرونا در هرمزگان از نوع سویه اُمیکرون هستند و این سویه اکنون ویروس غالب در هرمزگان است.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه علائم سرماخوردگی را دست کم نگیرید و آن را به حساسیت و سرمای هوا و ... نسبت ندهید چرا که سرعت شیوع اُمیکرون بسیار بالاست و سرعت انتشتر بسیار بالایی دارد.

نوروزیان از آغاز واکسیناسیون فلج اطفال به صورت خانه به خانه در مناطق مشخص شده در شهر بندرعباس خبر داد و گفت: گروه هدف ما کودکان زیر ۵ سال هستند که همکاران ما به درب منازل در محلات حاشیه‌ای شهر مراجعه می‌کنند و اگر خانواده‌هایی که می‌دانند واکسیناسیون فرزندشان کامل نیست و در مناطق اعلام شده، سکونت ندارند، می توانند به مراکز بهداشت مراجعه کرده و قطره واکسن فلج اطفال را دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: اگر بچه تب دارد نیز از دادن قطره فلج اطفال به وی خودداری شود.

نوروزیان اضافه کرد: این طرح تا سه شنبه ادامه خواهد داشت و اگر مراجعه‌ای به درب منزل شما صورت نگرفت، بعد از سه‌شنبه به مراکز مراجعه و قطره فلج اطفال را دریافت کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فلج اطفال هرمزگان ا ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان