Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:14:34 GMT

۲ طرح جامع نخیلات و شیلات در خوزستان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۵۰۶۵

۲ طرح جامع نخیلات و شیلات در خوزستان اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا آقا رضا فتوحی شامگاه شنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه خوزستان با موضوع ظرفیت های اقتصادی و صنعتی خوزستان اظهار داشت: طرح جامع شیلات درخوزستان در آینده ای نزدیک عملیاتی  خواهد شد و طبق برنامه ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۴ باید تولید آبزیان در استان تا ۵۰۰ هزار تن افزایش یابد.

وی گفت: پروش ماهی در قفس در تمامی دنیا در حال انجام است و در نظر داریم از این روش در استان نیز استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتوحی تولید نخلستان های خوزستان را  حدود ۲۳۵ هزار تن خرما عنوان کرد و گفت:در طول یک برنامه پنج سال این میزان به ۳۵۲ هزار تن افزایش می یابد تا ظرفیت صادرات این محصول افزایش یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه زنجیره خرما از نهال تا زمان صادرات باعث اشتغال بیشتر در استان می شود گفت: طرح جامع نخیلات به وزیر کشور اعلام شده که با مصوب شدن آن و ابلاغ به استان عملیاتی خواهد شد.

فتوحی ادامه داد: وزیر صمت در سفر اخیر خود به خوزستان برای ایجاد مراکز فرآوری خرما در خوزستان قول مساعد داد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان قطب امنیت غذایی کشور است ادامه داد: استان یک ظرفیت ، پتانسیل و تکیه گاه کشور است، خوزستان می تواند ۵۰ درصد مواد غذای مودر نیاز کشور را تامین کند و اکنون بالغ بر ۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی سالانه در استان تولید می شود ضمن اینکه در خوزستان  ۶.۵ میلیون هکتار عرصه کشاورزی وجود دارد اما تنها از ۱.۳ میلیون هکتار  آن بهره برداری می شود.

فتوحی ادامه داد: در خوزستان کمبود آب نداریم اما منابع آب در استان باید مدیریت شود تا راندمان کشاورزی افزایش یابد.

توسعه صنایع پایین دستی در پتروشیمی

وی در ادامه به توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در خوزستان اشاره کرد و گفت: در این راستا ۲هزار و ۸۰۰ هکتار زمین برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی خوزستان پیش بینی شده است تا طرح های پایین دستی پتروشیمی در استان اجرایی شود.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان همچنین تاکید کرد: تمام منابع مالی صنایع پتروشیمی مستقر در خوزستان از جمله گردش مالی ، مالیات و ارزش افزوده که در خارج از استان انجام و پر داخت می شود باید در داخل استان پر داخت تا سود حاصل از آنها برای مردم خوزستان هزینه شود.

تعطیلی ۴۰۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی خوزستان

فتوحی با اشاره به اینکه ۷۳ ناحیه و شهرک صنعتی در استان وجود دارد ادامه داد: یک هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ واحد تعطیل هستند و ۹۰ واحد تولیدی نیز در تملک بانک ها می باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: با بانک های استان هماهنگ شده برای فعال کردن واحدهای تولید راکد و در تملک ورود کنند چرا که برای فعالیت این واحدها از منابع ملی هزینه شده است و این سرمایه نباید هدر رود.

وی افزود: تفکر منفی در خصوص سرمایه گذاری در استان وجود دارد این در حالی است که خوزستان یک استان استراتژیک است که دارای مرز آبی و زمینی است و بهترین مکان برای سرمایه گذای است.

فتوحی با بیان اینکه دولت بر روی خوزستان به عنوان یک استان اقتصادی حساب باز کرده است گفت: در دولت جدید اختیارات خوبی به استانداران به ویژه استانداران ویژه ابلاغ شده است.

انجام طرح های عمرانی موثر در خوزستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهیم آغاز پروژه های موثر در استان خوزستان است افزود: از این پس تنها پروژه های عمرانی در استان اجرا می شود که اثر گذاری در خوزستان داشته باشند ضمن اینکه هرچه منابع مالی بیشتر به خوزستان تزریق شود شاهد تحول بیشتر در استان خواهیم بود.

خوزستان پنجمین استان در سپرده گذار بانکی

فتوحی اظهار داشت: خوزستان پنجمین استان در بحث سپرده گذاری بانکی  است اما بانک های استان تنها  ۴۹ درصد وصولی سپرده را به عنوان تسهیلات پرداخت می کنند این در حالی است که میانگین کشوری ۸۲ درصد است.

وی گفت: به بانک های استان ابلاغ شده که باید هر چه زودتر در پرداخت تسهیلات برای تکمیل پروژه ها و رونق تولید کمک کنند.

فتوحی افزود: یکی از مباحثی که به دنبال رونق آن هستیم بحث گردشگری است و در این راستا باید از ظرفیت رودخانه کارون ، راهپیمایی اربعین حسینی ، شهرها و مناطق باستانی و تاریخی در استان برای توسعه صنعت گردشگری بهترین استفاده را داشته باشیم.

توسعه صنعت مرغداری در خوزستان

فتوحی اظهار داشت:  ۴۰درصد مرغ مصرفی در خوزستان وارداتی است این در حالی است که خوزستان می تواند صادر کننده مرغ باشد.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: برای افزایش تولید مرغ و تخم مرغ در استان در حال صدور مجوز هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه در رابطه با میوه شب عید اقدام لازم در استان خوزستان انجام شده است بیان کرد: تامین میوه شب عید به تعاون روستایی محول شده است و در زمینه تامین کالای اساسی برای ایام نوروز مشکلی در استان وجود ندارد.

فتوحی در خاتمه تاکید کرد: با جدیت به دنبال برخورد با واحدهای نانوایی متخلف در زمینه کم فروشی و پخت نان بی کیفیت هستیم.

وی همچنین با تاکید بر جذب دانش آموختگان دانشگاهی در خوزستان گفت: از تمامی دستگاه های اجرایی خواسته شده تا از این ظرفیت در استان استفاده کنند.

فتوحی با اشاره به انتصاب  های صورت گرفته در خوزستان گفت: استاندار خوزستان از افراد توانمند در مدیریت ها استفاده خواهد کرد ضمن اینکه از مردم استان تقاضا داریم در توسعه خوزستان با دولت همکاری لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها نخلستان اشتغال زایی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نخلستان اشتغال زایی خوزستان نخلستان اشتغال زایی خوزستان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان پایین دستی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت اعتراض طلافروشان چیست؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران، در مورد علت اعتراض طلافروشان اظهار کرد: سامانه جامع تجارت از قبل فعال بود اما در مورد عملکرد آن ابهاماتی برای صنف طلا وجود داشت که زمستان پارسال مقرر شد ثبت اطلاعات و سرمایه در سامانه جامع تجارت تا ۳ ماه به تعویق بیفتد تا اگر نیاز به اصلاح بود این اصلاحات صورت گیرد. در این زمینه جلسات متعددی با مسوولین ذی ربط برای حل مشکلات داشتیم اما دولت هیچ گونه اقدامی برای رفع مشکلات صنعت ما نکرد. بر همین اساس هم فعالان صنف طلا اعتراضاتی نسبت به این موضوع داشتند.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

وی افزود: فعالان صنف و صنعت طلا نسبت به ثبت سرمایه، امنیت سامانه و صدور فاکتورها اعتراض دارند زیرا در آخرین جلسه ای که در وزارت کشور داشتیم قرار بود سامانه جامع تجارت و سامانه امور مودیان به صورت یکپارچه در یک سامانه فعالیت کنند و ثبت فاکتور انجام دهند اما در این ۳ ماه هیچ اتفاقی نیفتاد و مسوولین هم اعلام کردند که به طور کلی امکان تجمیع وجود ندارد.

بذرافشان تصریح کرد: این در حالیست که با وضع فعلی برای فعالان صنف و صنعت طلا سردرگمی به وجود آمده است؛ به عنوان نمونه ثبت فاکتورهای الکترونیکی در سامانه امور مودیان به صورت ریال و در سامانه جامع تجارت به صورت وزن است. همچنین در سامانه امور مودیان ثبتکارت ملی الزامی نیست اما در سامانه جامع تجارت ثبت کد ملی الزامی است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر فعالان صنف طلا نگران هستند که در آینده بحث مالیات بر عایدی سرمایه مشمول آنها هم بشود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: فعالان این بخش نسبت به شفاف سازی مشکلی ندارند و همکاری های لازم را هم انجام می دهند اما تعدد این سامانه ها و ناهماهنگی نهادها در مورد رفع این مشکل موجب اعتراض فعالان صنف و صنعت طلا و جواهر شده است.

وی یادآور شد: جلساتی با حضور نمایندگان استانداری، بسیج اصناف، اتاق اصناف و وزارت صمت داشتیم اما اعلام کردند که قانون باید اجرا شود؛ اما لازم است مسوولین نسبت به اصلاح این رویه اقدام کنند زیرا امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است اما صنعت طلا که پارسال هم مشکلات زیادی داشت از ابتدای امسال دچار بحران شدیدی شده و ممکن است شرایط مالی تولیدکنندگان طلا بحرانی شود.

بذرافشان گفت: ۵۰۰ هزار نفر در صنعت طلا مشغول به کار هستند و ۷۰ هزار نفر فعال صنفی داریم. ما ۳ ماه پیش به فعالان امید دادیم که این ماجرا را پی گیری می کنیم و پی گیری ها را انجام دادیم ولی خروجی نداشت.

وی یادآور شد: بازار راکد است و خریداری نیست و با اجرای این دست از قوانین، اعتراض پیش می آید. فعالان صنف و صنعت طلا از دیروز واحدهای خود را تعطیل و نیمه تعطیل کردند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229002 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم