Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - شرکت واگن سازی واگن پارس مپنا واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران فعال است.

شرکت واگن سازی واگن پارس مپنا در اراک با تولید ۵۱۰ واگن از ابتدای سال تاکنون رکورد تولید واگن در تاریخ صنعت کشور را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته در این شرکت ماهانه ۲۵ واگن تولید می‌شد و امسال این میزان به تولید ۱۰۰ واگن در ماه رسیده و برنامه برای افزایش آن به ۱۲۰ واگن در ماه در حال انجام است.

علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا که واگن پارس زیر مجموعه این گروه است در بازدید از این کارخانه گفت: این افزایش تولید با حمایت از کارکنان و صنعتگران محقق شده است و هنوز ظرفیت وجود دارد تا به تولید سالانه اضافه شود.

علی آبادی با اشاره به اینکه واگن پارس متحول شده است تولید موتور ملی در پایان راه است تامین نیاز کشور به لوکوموتیو در داخل را بدون مانع و این گروه را توانا در رفع نیاز‌های ریلی کشور عنوان کرد.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

مولانژاد مدیر عامل واگن پارس هم با بیان اینکه موفقیت حاصل شده جمعی است و حتی مسئولین استان مرکزی در آن دخیلند گفت: برای این رکورد شکنی دستگاه‌ها و ماشین آلاتی که کنار گذاشته شده بود به کار افتاد واکنون نیرو‌ها با آرامش در حال کارند.

احمدی مدیر هلدینگ ریلی کشور هم با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی به ظرفیت اسمی کارخانه از ادامه تلاش‌ها برای تولید بیشتر خبر داد.

از جمله محصولات تولیدی شرکت واگن سازی واگن پارس مپنا واگن "بالاست" است که برای حمل شن و ماسه ساخته شده و در معادنی که مجهز به سیستم تیپر نباشند و از پل تخلیه استفاده می‌شود، کاربرد بسیار عالی دارد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واگن پارس صنایع استان مرکزی شرکت واگن واگن پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد به همت ۱۲ هزار نفر از کارکنان این مجموعه، پارسال بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی تولید شد.

به گزارش شانا، احمد باهوش با تبریک به‌ مناسبت فرا رسیدن هفته کار و کارگر بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

>>> بیشتر بخوانید؛

از افزایش جذب سرمایه تا قراردادهای تازه با دانش‌بنیان‌ها؛ مجتمع گاز پارس جنوبی در سالی که گذشت

وی در ادامه به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، کارگران ارزشمند، متخصصان و کارکنان ارتش بزرگ مجتمع گاز پارس جنوبی برای پیشرفت اقتصادی کشور برنامه‌ریزی و امسال بهترین دستاوردها را در مسیر عزت و سربلندی کشور ثبت می‌کنند.

باهوش یادآور شد: همسو با اهداف راهبردی، با انجام آموزش‌های لازم به‌منظور افزایش سطح دانش و توانمندسازی کارگران مجتمع در بخش‌های مهم شغلی اچ‌اس‌ئی، بازرسی فنی، بازرگانی، برق و ابزار دقیق، تعمیرات مکانیک، کارگاه مرکزی، خدمات انسانی و سرمایه انسانی بهترین عملکرد در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.

دیگر خبرها

  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی