Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@14:47:39 GMT

نشانه های بیماری کلیه در داخل دهان!

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۵۵۵۲

نشانه های بیماری کلیه در داخل دهان!

ارتباط پوسیدگی دندان و عفونت لثه با بیماری کلیوی اثر بهداشت ضعیف دهان و دندان بر کلیه ردپاهای دیگر بیماری کلیه داخل دهان برای بهداشت مناسب دهان این مراحل را در پیش بگیرید:

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ بیماری مزمن کلیه معمولاً هیچ علامت مشهودی ندارد و اگر هم علامت داشته باشد، بسیاری از افراد با آن آشنایی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی اوقات علائمی مثل خستگی، مشکلات مربوط به خواب، خارش پوست، ادرار مکرر و ادرار خونی می تواند جزء علائم آن باشد؛ اما در این قسمت از بهداشت و سلامت قصد داریم که یک علامت مهم تر و دقیق تر را به شما معرفی کنیم.

ارتباط پوسیدگی دندان و عفونت لثه با بیماری کلیوی

اگر مدام به پوسیدگی دندان و عفونت لثه مبتلا می شوید، ممکن است مشکلات کلیوی داشته باشید. افراد مبتلا به بیماری‌ های کلیوی معمولاً بیشتر مستعد پوسیدگی دندان و عفونت لثه هستند و بین این دو ارتباط مستقیمی وجود دارد.

بیماری مزمن کلیه عامل ایجاد مشکلات استخوان، بیماری قلبی و فشار خون بالا می شود که همگی ممکن است با بیماری لثه مرتبط باشد.‌ معمولاً بیماری کلیه روی کیفیت و میزان بزاق دهان اثرگذار است و احتمالاً عفونت دهانی را افزایش می‌ دهد. پوسیدگی دندان به خاطر تخریب مواد داخل دندان از طریق اسید تولید شده توسط پلاک اتفاق می افتد که علت آن هم کیفیت نامناسب بزاق است که ریشه آن به کلیه برمی گردد.

اثر بهداشت ضعیف دهان و دندان بر کلیه

وضعیت کلیه روی سلامت دندان مؤثر است و مهم تر از همه این که اگر شما بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید و از آن ها خوب مراقبت نکنید، احتمالاً آسیب و مشکل برای آن به وجود می‌ آید و بسیار مهم است که به بهداشت این ناحیه اهمیت دهید. وقتی که لثه ها و دهان عفونی می‌ شود، بدن می خواهد با این التهاب مبارزه کند. به این صورت که گلبول های سفید را به محل مورد نظر می برد تا از بدن در برابر عفونت دفاع کند. شما نیز باید این عفونت‌ها را جدی بگیرید و به بهداشت اهمیت دهید.

ردپاهای دیگر بیماری کلیه داخل دهان

ممکن است علائم دیگری را در دهان مشاهده کنید. در کنار پوسیدگی و عفونت لثه که توضیح دادیم، ممکن است علائم دیگری هم به خاطر بیماری کلیوی ایجاد شده باشد که شامل التهاب لثه ها، خشکی دهان، بد مزگی داخل دهان، عفونت قارچی، ایجاد لکه های سفید و عفونت های ویروسی می شود که پزشک می‌ تواند علت را بهتر تشخیص دهد.

برای بهداشت مناسب دهان این مراحل را در پیش بگیرید:

    از آنجایی که سلامت دهان و دندان اهمیت بسیار زیادی دارد و بر روی سلامت کلی مؤثر است و باید به آن توجه بیشتری داشته باشید، بسیار مهم است که بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

    دو بار در روز مسواک بزنید. مسواک باید نو و با دندانه نرم باشد. خمیر دندان نیر باید حاوی فلوراید باشد.

    حتما باید به طور منظم به پزشک مراجعه کرده و دندان خود را نشان دهید. اگر احساس می کنید که عامل مشکل کمبود بزاق است، احتمالاً کلیه ها مشکل دارند. در چنین حالتی هم باید به پزشک مراجعه کنید و هم باید آدامس بدون قند بجوید.

    از شکلات بدون قند استفاده کنید یا در طول روز بیشتر آب بنوشید تا خشکی دهان برطرف شود و دهان بزاق بیشتری تولید کند و باکتری ها زودتر از بین بروند.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دندان دهان کلیه لثه بیماری کلیه پوسیدگی دندان و عفونت لثه دهان و دندان بیماری کلیه داخل دهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • مو روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی