Web Analytics Made Easy - Statcounter

این بازیکن ۳۶ ساله بازنشسته نشده اما پس از یک زندگی حرفه ای پرمسافرت و با درآمد خوب، زمان و پول خود را در زمینه های دیگر سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش ایلنا، ناظران معمولی جام ملت‌های آفریقا ممکن است خروج زودهنگام غنا را به دست اتحاد قمر تماشا کرده باشند و فکر کرده باشند، "هوم، آنها واقعاً می‌توانستند با آساموا جیان بازی کنند؛ او الان چه کاری می‌کند؟"

 جواب؟ تقریباً همه چیز!

جیان تقریباً در هر جایی در غنا، با مشاغل متعدد از تبلیغات بوکس و پمپ بنزین گرفته تا آب آشامیدنی و نودل فوری، کار خودش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین پروژه اشتیاق او، ترویج تنیس در غنا بوده است، شرکت Baby-Jet Promotions او حامی رویداد و مسابقات متعدد در سراسر کشور است. او در سپتامبر ۲۰۲۰ گفت: «مردم غنا مثل قبل تنیس را دنبال نمی‌کنند. من از رسانه ها می خواهم که کمی به تنیس توجه کنند. فوتبال ورزش شماره یک است و ما به آن احترام می گذاریم. اما تنیس عشق دوم من است، بنابراین این کاری است که اکنون انجام می‌دهم."

زندگی جدید او در زمین تنیس شروع دشواری داشت، زمانی که او و برادرش بافور جیان در اکتبر ۲۰۲۰ در جریان یک مسابقه تمرینی به حریف حمله کردند، مجبور شد عذرخواهی کند. با این حال، او همچنان درگیر این ورزش در غناست و حتی در دسامبر سال گذشته در کنار خواهر و برادرش – که یک فوتبالیست بین‌المللی سابق نیز بود – در یک تورنمنت دونفره قهرمان شد.

او همچنین تلاش کرد خط هوایی خود به نام «بیبی جت ایرلاینز» را راه‌اندازی کند، اما همه‌گیری کووید-۱۹ به این معنی است که برنامه‌های او برای پرواز هنوز عملی نشده است. شاید معروف ترین فعالیت بعد از فوتبال این مهاجم، حرفه موسیقی بوده است او سه آلبوم با کاسترو، نوازنده هیپلیف ضبط کرد و تک آهنگ «دختران آفریقایی» که در اوج فعالیت حرفه‌ای او در آگوست ۲۰۱۰ منتشر شد، موفقیت‌آمیز بود. جیان که اکنون ۳۶ سال دارد، از تابستان گذشته، زمانی که باشگاه غنایی لگون سیتی را پس از ناکامی در گلزنی در ۵ بازی لیگ، ترک کرد، بازی نکرده است. با این حال، در ماه اوت، او تاکید کرد که هنوز دوران حرفه‌ای خود را تمام نکرده است! 

او در گفت و گو با Kessben FM گفت: «من از فوتبال بازنشسته نشده ام. فصل گذشته مصدومیت هایی وجود داشت، اما فوتبالم تمام نشده است. می توانم یک روز از خواب بیدار شوم و از فوتبال بازنشسته شوم اما در حال حاضر فعال هستم. مردم از من انتقاد خواهند کرد، اما من فقط امیدوارم که به فرم و وزن طبیعی خود برگردم. اگر نتوانم فرم خود را به دست بیاورم، آن را کنار خواهم گذاشت. من به لگون سیتی بازگشتم و به وضوح می‌توانستید ببینید که همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رفت زیرا وزنم را افزایش داده‌ام اما یک فصل دیگر به خودم زمان می‌دهم و مطمئنم که به فرم خود بازخواهم گشت. و اگر در فرم خود باشم، فکر نمی‌کنم نادیده گرفته شوم.»

توانایی سرمایه گذاری بسیار گسترده از دوران بازی جیان ناشی می شود، که باعث شده است او در سراسر اروپا و آسیا تجارت کند و برای هر باشگاهی که می تواند در پایان هفته چک دستمزد قابل توجهی را تضمین کند، گل می‌زد. او در نوجوانی از باشگاه لیبرتی پروفشنال غنا به اودینزه پیوست و پس از تثبیت خود در اروپا، ابتدا در سری آ و سپس در لیگ فرانسه با رن، با ۱۳ میلیون پوند (۱۷.۷ میلیون دلار) توسط ساندرلند خریداری شد؛ در آخرین روز پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۰ به لطف بازی های او در جام جهانی آفریقای جنوبی. 

جیان دو پنالتی مهم را در مرحله گروهی به ثمر رساند تا به کشورش کمک کند به مرحله حذفی صعود کند و سپس در مرحله یک هشتم نهایی هم مقابل ایالات متحده آمریکا برنده شد. در مرحله یک چهارم نهایی، زمانی که جیان در آخرین لحظه مقابل اروگوئه با ضربه پنالتی روبرو شد – این پنالتی پس از اینکه لوئیس سوارز عمدا توپ را روی خط دروازه با دست گرفت به دست آمده بود – به نظر می‌رسید غنا اولین تیم آفریقایی باشد که تا به حال به نیمه نهایی جام جهانی می‌رسد. با این حال، او با ضربه پنالتی خود را به تیرک دروازه زد و رویا به پایان رسید.

جیان تنها یک فصل را در ویرساید گذراند، اما به دلیل عادتش به زدن گل های کلیدی، از جمله گل تساوی دقیقه ۹۴ مقابل نیوکاسل یونایتد، همچنان یک قهرمانی برای ساندرلند باقی می ماند. او ۱۱ بار در تمامی رقابت‌ها برای ساندرلند گلزنی کرد اما در سال ۲۰۱۱ زمانی که تیم العین امارات به او قرارداد قرضی پیشنهاد داد – که بعداً دائمی شد – به ارزش ۱۶۲۰۰۰ پوند در هفته (۲۲۰۰۰۰ دلار) به آسیا رفت. جیان قبل از پیوستن به شانگهای، ۱۱ گل هم برای العین به ثمر رساند.

تخمین زده می شود که او در طول دو سال حضورش در چین ۲۳.۶ میلیون پوند (۳۲.۱ میلیون دلار) به دست آورد که کمتر از ۳ میلیون پوند به ازای هر ضربه (۸ گل در ۲۶ بازی) بود. سابقه حضور در امارات متحده عربی (الاهلی)، ترکیه (کایسری اسپور) و شمال شرق هند نیز دستمزد خوبی داشت و به جیان اجازه داد تا توجه خود را به سایر علایقش معطوف کند. این باعث می‌شود که علیرغم اعتراض‌های او، این احتمال وجود داشته باشد که روزهایی که او فوتبال را جدی می‌گرفت، گذشته است. جیان به جای حضور در زمین، به عنوان کارشناس برای Supersport TV در طول جام ملت های آفریقا کار کرده است.  او در میان نام های مطرح دوران طلایی فوتبال غنا باقی مانده است. بنابراین، آساموا جیان اخیراً چه کار کرده است؟ همه چیز، همه جا و به یکباره. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: غنا جیان آساموآ جیان جیان غنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تنیس، در جریان برگزاری رقابت‌های تور جهانی جوانان که در زمین‌های تنیس آسایش مازندران در حال برگزاری است، بازیکنان راه یافته در مرحله یک چهارم نهایی برای رسیدن به جمع ۴ تنیسور برتر با هم دیدار کردند.   در بخش انفرادی پسران، پارسا اشجاری، دانیال مشتاقی فر، کیارش حنیفی و سام پازوکی با شکست حریفان خود به نیمه نهایی رسیدند و در بخش دختران نیز یاسمن یزدانی، کیمیا ثاقب تهرانی، ملینا عباس زاده و هانا سلطانی جواز حضور در این مرحله را کسب کردند.   در بخش دونفره نیز تیم‌های پارسا اشجاری – کیارش حنیفی و مهراد منصوری- بردیا شریفی به فینال دونفره رسیدند و در بخش دختران کیمیا ثاقب تهرانی- یاسمن یزدانی به همراه بایلان از ترکیه – هانا سلطانی به این مرحله راه یافتند.   این مسابقات از یکم اردیبهشت در زمین‌های تنیس آسایش مازندران آغاز شده است و ۱۴ اردیبهشت با معرفی نفرهای برتر به پایان می‌رسد. سرداوری این دوره از مسابقات بر عهده مجید گلچین سرداور نشان سفید کشورمان است و امیر مهذب نیا مدیریت بازی‌ها را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • قهرمانی دختران تنیسور در غرب آسیا
  • حال خوب| برآورده شدن آرزوی دختر کارآفرین
  • تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند
  • با وجود ناامیدی از دقایق بازی اندک، ویتور روکه به ترک بارسلونا فکر نمی‌کند
  • کابوس و رستگاری در یک شب؛ اشک‌ها، پنالتی‌ها و نجات تراکتور توسط پورحمیدی!
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم