Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از آسمان صاف کشور،افزایش آلودگی هوای چهارکلانشهر، ماندگاری هوای سرد در غرب و افزایش دما تا ۸ درجه سانتیگراد در نیمه شمالی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو  با ایسنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی از امروز تا سه شنبه (۳ تا ۵ بهمن‌ماه) در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام حاکم می‌شود که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: دوشنبه و سه شنبه (۴ و ۵ بهمن‌ماه) در ارتفاعات آذربایجان غربی بارش پراکنده دور از انتظار نیست. با گذر متناوب امواج تراز میائی جو از غرب کشور بعدازظهر چهارشنبه (۶ بهمن‌ماه) در نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان، غرب کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در سایر مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و موقتی و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان از امروز تا چهارشنبه (۳  تا ۶ بهمن ماه) در شمال غرب و غرب کشور ماندگاری هوای سرد و در سایر مناطق کشور افزایش تدریجی ۴ تا ۸ درجه ای دما به‌ویژه در نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۵ بهمن ‌ماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی ‌سه شنبه (۶ بهمن ماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳ و ۴ بهمن ماه) بندرعباس با دمای ۱۹ و ۲۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۲- و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي بارش برف بارش باران افزايش دما سرما آلودگی هوا آسمان صاف درجه سانتیگراد پیش بینی بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دما و بارش باران در راه مشهد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: بیشترین میزان بارش برای روز پنج‌شنبه پیش‌بینی شده است و در این روز ایجاد روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان، مرتضی اثمری اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز با تقویت و گسترش سامانه بارشی در سطح استان به تناوب تا روز جمعه ضمن افزایش سرعت باد شاهد رگبار باران و رعدوبرق خواهیم بود. همچنین در مناطق مستعد، بارش تگرگ و در برخی ساعات تشکیل مه و کاهش دید خواهیم داشت.

وی افزود: بیشترین میزان بارش برای روز پنج‌شنبه پیش‌بینی شده است و در این روز ایجاد روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست. از امروز تا روزهای پایانی هفته در پاره‌ای از نقاط بادخیز، وزش باد به‌صورت لحظه‌ای شدید و احتمال بروز خسارت وجود دارد.

اثمری تأکید کرد: روز پنج‌شنبه، دمای هوا بین ١٠ تا ١٢ درجه و دمای شبانه بین ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١٨ و ٣١ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣١ درجه و در سردترین ساعات به ١٧ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، ریوش با دمای ١٢ درجه و سرخس با دمای ٣٨ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و بیشترین میزان بارندگی از ریوش به میزان یک میلی‌متر گزارش شده است.

کد خبر 751539

دیگر خبرها

  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد