Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در حاشیه جلسه شورای قضایی استان و در خصوص تشکیل پرونده شخصیت برای مجرمان گفت: تشکیل این پرونده یک تکلیف قانونی است و برای مجرمان با جرم‌های مختلف از جمله جرائم سنگین اجرا می‌شود.

او گفت: هدف از تشکیل این پرونده بررسی شرایط روحی و روانی مجرم است تا قاضی بر اساس آن حکم صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

سن سرقت کاهش یافته است

حجت الاسلام حمیدی گفت: در بخش مراجعه به روانپزشک مشکلاتی داریم که از جمله آن می‌توان به زیادی پرونده و کمبود پزشک اشاره کرد.

به گفته رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی هزینه ارجاع و معاینه نیز یکی دیگر از مشکلات است و قرار شد با هماهنگی بین سازمان‌های تابعه، بخشی از هزینه‌ها از خود مجرم که تمکن مالی دارد گرفته شود.

او گفت: این هزینه‌ها جزو هزینه دادرسی است و باید توسط خود مجرم پرداخت شود و بخشی از افراد که شرایط مالی مناسبی ندارند نیز باید هزینه‌های آن از سوی دادگستری و سازمان‌های تابعه پرداخت شود؛ هزینه‌ها در حکم نهایی لحاظ شده و تصمیم لازم درباره آن گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری روانپزشکی تمکن مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا حسینی پیش از ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۱۳۵ فقره پرونده تخلف حوزه‌های مختلف دامپزشکی در استان تشکیل شد، ابراز داشت: هدف از این نظارت و بازرسی‌ها برخورد با عوامل تهدید سلامت جامعه است.

وی ضمن بیان اینکه بهداشت فرآورده‌های دامی از جمله خط قرمزهای این اداره کل است، افزود: با تخلفاتی که سلامت مردم را به خطر بیندازد برابر قانون با آنها برخورد صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه از تعداد پرونده‌های تخلف ۳۵ مورد به دادسرا و دادگاه ارجاع یافت، ابراز داشت: قطعاً به منظور پیشگیری از تخلفات انجام نظارت و بازرسی توسط کارشناسان دامپزشکی در دست اقدام است.

حسینی ضمن بیان اینکه ۹۳ پرونده تخلف مورد رسیدگی قرار گرفته است، تصریح کرد: هفت پرونده نیز به دایره تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان ارجاع داده شدند.

وی بابیان اینکه طی سال جاری این نظارت‌ها مستمر ادامه دارد، افزود: تشکیل پرونده‌های حقوقی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن حاکی از رشد پنج درصد است.

کد خبر 6097038

دیگر خبرها

  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی