Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور با حضور در مرکز ارتباطات مردمی با ۲۰ نفر از مراجعه کنندگان به صورت چهره به چهره دیدار و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر کرد.

رئیس دیوان عالی کشور در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در ملاقات‌های حضوری تا جایی که امکان دارد نهایت تلاشمان را می‌کنیم تا موضوعات برای مراجعین شفاف شود و در راستای سیاست‌های کلی قوه قضاییه، برگزاری هفتگی و منظم این ملاقات‌ها در دیوان عالی کشور در دستور کار ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، ملاقات مردمی بنده، در این هفته، در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه صورت گرفت تا پاسخگوی آن دسته از مراجعینی باشم که درخواست‌ها و پرونده آن‌ها به حوزه دیوان عالی کشور مربوط می‌شد.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: در این ملاقات‌های هفتگی، مواردی که قابل بررسی مجدد باشد، با ارجاع مورد به حوزه معاونت نظارت دیوان عالی کشور و بررسی و اظهار نظر توسط چندتن از قضات برجسته دیوان عالی کشور، چنانچه در پرونده ایرادات شرعی و قانونی وجود داشته و موضوع مشمول ماده ۴۷۷ باشد، مراتب به رئیس قوه قضاییه گزارش داده می‌شود و در صورت موافقت ایشان، پرونده مجدداً در یکی از شعب دیوان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در مورد آن دسته از تقاضا‌هایی که به مراجع دیگر مربوط می‌شود دستورات مقتضی در چارچوب قانون به حوزه مربوطه صادر می‌شود تا پاسخ لازم داده شود.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان با اشاره به اینکه عمده مشکلات در دیدار‌های مردمی عدم اطلاعات کافی مراجعین از موضوعات حقوقی و قوانین است، خاطرنشان کرد: باید از طریق معاونت پیشگیری از وقوع جرم در این رابطه اطلاع رسانی شود و مردم از مسائل حقوقی آگاه شوند چرا که با بالا رفتن اطلاعات حقوقی شهروندان شاهد کاهش آمار مراجعات به مراجع قضایی خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مرتضوی مقدم دیوان عالی کشور قوه قضائیه رئیس دیوان عالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصل تبادل زندانیان موافقیم



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «اصغر جهانگیر» سخنگوی دستگاه قضا ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائيه گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه می‌توان به تاکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرائم و مجازات‌ها اشاره کرد.

جهانگیر: آرا نباید موجب وهن دستگاه قضایی شوند

وی گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه مطرح شد که آراء صادره در محاکم قضایی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تاکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازی‌ها و غوغاسالاری‌ها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژه‌ای داشته باشند.
سخنگوی قوه قضائيه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزه‌های بورس، بانک و امور دریایی، مورد تاکید جدی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد.

ممنوع الخدمات کردن افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی علیه افراد استفاده شود

جهانگیر با بیان اینکه مقوله توجه به حقوق عامه، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضائيه بود، گفت: در نشست امروز پیگیری چگونگی اجرایی شدن دستور ۱۰ روز پیش رئیس عدلیه در دستور کار قرار گرفت و پس از طرح مباحثی از سوی دادستان انتظامی قضات در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه ناظر بر برخی احکام صادره با موضوع انسداد کد ملی افراد، رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضائيه برای بازنگری و بروزرسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قضایی که در گذشته صادر شده‌اند، ماموریت داد و تاکید کرد در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، می‌توان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد.

دولت‌های ایران و پاکستان به دنبال تبادل زندانیان

سخنگوی قوه قضائيه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندان‌های خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و شورای عالی قوه قضائیه همراه بود و بنا شد که سازوکار‌های لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی