Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امین‌الرعایا، مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی در نشست تخصصی «تفحص عدالت در بودجه ۱۴۰۱» با اشاره به اینکه تحول نیازمند اراده حکمرانی و ایستادن پای آن است، گفت: برای اینکه این اراده رخ دهد، باید ایده‌ای برای حکمرانی وجود داشته باشد. اگر هر دولتی یک ایده حکمرانی داشته باشد، این اراده به تحول منجر می‌شود ولی اگر ایده نباشد و نتواند بین ایده‌های مختلف دست به انتخاب بزند، دست‌های پنهان معمولاً به سمتی اصلاحات را پیش می‌برند که اولاً تحولی نیست و ثانیاً عمده فشارش بر قشر پایین جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث ارز ۴۲۰۰ تومانی برداشت من این است که چون ایده‌ای تزریق نشده، دولت به سمت کارهای زودگذری مثل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی رفته است در صورتی که اینها مسائل اصلی ما نیستند و باید به سمت کارهای بنیادی‌تر رفت. مثلاً آمدیم ارز ترجیحی گندمی که چند سال پیش خودکفا بودیم والآن به خاطر قیمت خرید تضمینی پایین برای کشاورز نمی‌صرفد که تولید کند و برعکس یارانه مرغ را حذف کردیم که این نشان می‌دهد برنامه‌ای وجود ندارد.

وی افزود: مثلاً اگر برنامه‌ای برای خوکفایی گندم داشته باشیم، می‌توانیم در ذیل آن بیاییم ارز گندم را حذف کنیم و مابه‌التفاوت آن را به قیمت خرید تضمینی اضافه کنیم.

امین‌الرعایا اظهار کرد: آنطور که من اطلاع دارم بسیاری از دستگاه‌ها با این تصمیم مخالف هستند. در بدنه دولت هم اقتصاددانانی هستند که با این تصمیم مخالفند ولی تنها جایی که پای آن ایستاده، سازمان برنامه و بودجه است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: ما می‌گوئیم اگر قرار بر حذف ارز ترجیحی است، یارانه ۱۱۰ هزار تومانی که شوخی بیش نیست. حداقل این است که دولت جبران کسری بودجه را با این درآمد بی‌خیال شود و تمامش را به خود مردم بازگرداند که حدود ۲۵۰ هزار تومان است و اینکه در دو مرحله حذف شود تا بتواند عواقب آن را کنترل کند.

وی با تأکید بر اینکه قبل از اجرا یک نفر در دولت عواقب آن را بر عهده بگیرد، افزود: حذف نباید برنامه اصلی باشد و برنامه اصلی باید، ریخته و حذف ارز ترجیحی حول آن تعریف شود.

امین‌الرعایا در پایان گفت: موضوع دیگر، بحث مالیات بر درآمدها است. اقدام خوبی که دولت در بودجه انجام داد، افزایش پلکانی حقوق‌ها بود. از سوی دیگر، همزمان مالیات حقوق‌های بالا را کم کرد به طوری که اگر در سال‌های قبل حقوق‌های بالای ۲۵ میلیون، ۳۵ درصد مالیات پرداخت می‌کردند، امسال به ۲۰ درصد رسیده و به نوعی دولت به این افراد سوبسید مالیاتی داده که لازم است مجلس حتماً به این مسئله ورود کند.

کد خبر 5406693 علی مرادی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارز 4200 تومانی لایحه بودجه 1401 روسیه قیمت دلار سازمان امور مالیاتی بورس همسایه شمالی گسترش روابط تجاری ایران و روسیه مالیات بر خانه های خالی مرکز مدیریت راه های کشور ارز 4200 تومانی صادرات غیرنفتی مالیات بر خودروهای لوکس سید احسان خاندوزی وزارت جهاد کشاورزی جاده چالوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: آمریکایی ها به نسخه‌ای که برای کشورهای دیگر می‌پیچند عمل نمی‌کنند و آنچه برای مردم بیان می‌کنند خودشان اعتقاد ندارند. - اخبار استانها -

حجت الاسلام علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا و غرب اظهار داشت: آنچه  امروز در عالم غرب در حال رخ دادن است در سرکوب دانشجویان، اساتید دانشگاه و گروه‌های علمی و فرهنگیان جامعه آمریکا نشان از این دارد که آمریکایی‌ها آنچه را که بحث می‌کنند و آنچه برای مردم بیان می کنند خودشان اعتقاد ندارند. 

وی افزود: صحنه‌هایی که ما امروز از برخورد پلیس با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا دیدیم نشان از این واقعیت دارد که دموکراسی آمریکایی برای حاکمیت حاکمان مستبد غرب در راس حکومت هیچ خط قرمزی برایشان معنا ندارد. 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در گذشته اگر اتفاقاتی در دانشگاه‌های ایران می‌افتادغربی‌ها می‌گفتند در محیط های علمی نباید برخورد نظامی شود ولی امروزآن نسخه‌ای که برای  کشورهای دیگر می‌پیچیدند خودشان عمل نمی‌کنند. 

درویشی با بیان اینکه اگر برخوردهای امنیتی و انتظامی بد است برای دانشگاه‌های  آمریکا هم باید بد باشد، گفت: غرب مدعی آزادی بیان و عقیده است، دانشجویان ایده‌ای دارند که ایده‌هایشان را بیان می‌کنند پس چرا غربی‌ها در برخورد با ایده دانشجویان عصبانی می شوند و با سرکوب و خشونت جواب آنها را می دهند. 

وی  با بیان اینکه ظاهر فریبنده دنیای غرب امروز برای همگان روشن شده است تصریح کرد: حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا و غرب درس بزرگی است که متوجه شویم دموکراسی آنها سخنی بیش نیست و تنها به عنوان قطعنامه های سیاسی و حربه  بر علیه  کشورهای دیگر است.

 

.

 

 
انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است