Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:43:03 GMT

10 اسباب بازی مناسب کودک دو ساله دختر و پسر

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۶۳۷۲

10 اسباب بازی مناسب کودک دو ساله دختر و پسر

اهمیت سن دو سالگی برای کودکان

سن دو سالگی برای کودک سن مهمی است. مراحل ترک شیر خوردن و پوشک شدن در این سن آغاز می‌شود. در همین دوره کودک یاد می‌گیرد با پیرامون خود ارتباط برقرار کند. با آغاز دو سالگی، به مرور زمان هیجانات جدیدی در کودک شکل گرفته و این هیجانات روز به روز بیشتر و متنوع‌تر می‌شوند. کودک در سن دو تا سه سالگی رنگ‌ها را تشخیص می‌دهد، با حیوانات آشنا می‌شود و بلوک‌های کوچک را روی هم بچیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تلاش می‌کند روی کاغذ خطوطی ترسیم کند.

دو سالگی، زمان نمایان شدن مهارت‌های کودک است. در نتیجه والدین باید به این فکر باشند که با فراهم کردن شرایط و اسباب بازی مناسب کودک دو ساله به رشد فکری و شخصیتی کودک کمک کنند. والدین به خصوص مادران شاغل، همیشه با مشکل کمبود زمان مواجه هستند.

یکی از راه‌های تهیه عروسک مناسب و خوش قیمت برای کودکان مراجعه به سایت‌های اینترنتی برای خرید عروسک ارزان قیمت تهران است. مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی باعث می‌شود تا والدین نیازی به حضور در فروشگاه‌ها نداشته باشند. خرید اینترنتی تاثیر زیادی در صرفه جویی زمان دارد.

چه اسباب بازی‌هایی برای کودکان دوساله دختر و پسر بخریم؟

در این قسمت ایده‌هایی را در اختیار شما قرار دهیم که بدانید باید چه اسباب بازی‌هایی را برای کودک دو ساله خود تهیه کنید. برای مثال، شاید شما هم مایل باشید تا با خرید بادکنک ارزان قیمت و قرار دادن آن در اختیار فرزندتان از دیدن بازی کردن او لذت ببرید. هرچند که بادکنک، اسباب بازی مناسب کودک دو ساله نیست. توجه داشته باشید که باید اسباب بازی کودک خود را متناسب با جنسیت او انتخاب کنید.

معرفی بهترین اسباب بازی برای کودک دختر دو ساله

امروزه دیگر مقایسه‌های جنسیتی کنار گذاشته شده‌اند. اما دقت کنید اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که به دخترتان کمک کند تا بتواند نقش دخترانگی خود را به خوبی درک کند. برخی از اسباب بازی‌های مناسب دخترانه به شرح زیر هستند:

عروسک‌های انگشتی برای شناختن بهتر حیوانات

با خرید این نوع عروسک‌ها که اغلب به شکل حیوانات ساخته می‌شوند، اسم انواع حیوانات و صدای آن‌ها را به کودک خود یاد دهید. همچنین اگر فرزند شما به جویدن ناخن‌ یا مکیدن انگشت‌هایش عادت دارد،  با استفاده از این عروسک‌ها، او را از این کار بازدارید.

استفاده از عروسک حیوانات هم تاثیر زیادی در شناخت بهتر حیوانات دارد. قیمت خرید این عروسک‌ها مانند قیمت جوجه رنگی کاملا مناسب بوده و والدین را تحت فشار قرار نمی‌دهد. البته فروشگاه‌هایی که از مراکز پخش اسباب بازی محصولات خود را خریداری می‌کنند در نهایت با قیمت مناسب‌تری محصولاتشان را به متقاضیان عرضه می‌کنند.

کمک گرفتن از عروسک برای ایجاد حس مادری

عروسک‌ها همیشه عضو ثابت کودکی دختران بوده‌اند. همیشه و در هر سنی کودک دختران حس مادرانگی خود را به عروسک‌هایشان منتقل می‌کند. با تهیه انواع عروسک‌های مناسب سعی کنید دختر خود را برای پذیرفتن‌ مسئولیت‌هایی آماده کنید که در آینده به عهده خواهد گرفت.

استفاده از کالسکه‌های عروسکی برای تقویت حس مادری

دخترها پس از بازی با کالسکه‌های عروسکی، شروع به تقلید رفتارهای مادرانه می‌کند و با مسئولیت‌های این نقش آشنا می‌شود. دخترهای کوچک همیشه به این نقش مادرهای خود را برعهده بگیرند علاقه دارند.

لِگو و تاثیر آن در تحریک خلاقیت کودک

هنگام بازی با لگوها، کودک خراب کردن و دوباره ساختن را می‌آموزد. از این طریق می‌بیند با داشتن قطعاتی محدود، می‌تواند ساختارهای بی‌نهایتی خلق کند. همچنین درمی‌یابد که علاوه‌بر فرم‌ها و اشکالی که از پیش تعیین شده‌اند، با به کار گیری خلاقیت خود می‌تواند فرم‌های جدیدی بسازد.

معرفی مناسب‌ترین اسباب بازی برای کودک پسر دو ساله

برخی از اسباب بازی‌ها روحیه پسرانه را در کودکان تقویت کرده و برای استفاده کودکان پسر مناسب هستند. برخی از این اسباب بازی‌ها که برای استفاده پسران جوان توصیه می‌شوند، به شرح زیر هستند: 

استفاده از اسباب بازی‌های ساختنی برای خلاق‌تر شدن ذهن کودک

بازی‌هایی مانند لگو و پازل به کودک شما می‌آموزند که با فکر کردن و به خرج دادن کمی خلاقیت، می‌تواند سازه‌هایی جدید خلق کند. ساختن انواع پازل، قدرت تشخیص، تمرکز و مهارت‌های این چنینی را در کودک تقویت می‌کند.

خمیر بازی و تاثیر آن در تقویت قدرت دست کودک

بازی با انواع خمیر‌ها توانایی خلق ایده را در کودک تقویت می‌کند. همچنین با ورز دادن خمیر، کودک می‌تواند آرامش بگیرد و انرژی خود را به خمیر منتقل کند.

ماشین بازی؛ محبوب‌ترین ابزار بازی پسران

ماشین‌ بازی برای پسرها، مانند عروسک برای دخترهاست. این وسیله یکی از اعضای همیشگی دوران کودکی پسرهاست. این بازی به پسر شما یاد می‌دهد که مسئولیت کنترل و هدایت یک وسیله را به عهده بگیرد و آن را به مقصد برساند.

صالح آباد؛ بزرگ‌ترین بازار خرید عمده اسباب بازی با کیفیت و ارزان قیمت

یکی از دغدغه‌های والدین، تهیه اسباب بازی مناسب کودک دو ساله با قیمت خوب است. والدین عزیز می‌توانند برای پیدا کردن انواع اسباب بازی با بهترین قیمت به سایت صالح آباد به آدرس salehabad.org مراجعه کنند. در این سایت می‌توانید، انواع اسباب‌بازی را در عمده فروشی‌های مختلف مشاهده کرده و به شماره تماس مراکز فروش مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.