Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@03:39:15 GMT

گیاهی که از ابتلا به کووید پیشگیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۶۶۰۰

گیاهی که از ابتلا به کووید پیشگیری می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

 ویروس‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا نیز شناسایی شده‌ که از گونه‌های حیوانی به انسان‌ها انتقال یافته است و منجر به شیوع بیماری‌های فاجعه‌بار مانند اپیدمی آنفلوآنزای اسپانیایی(H۱N۱)، آسیایی(H۲N۲) یا هنگ‌کنگی(H۳N۲) و همچنین اپیدمی جدیدتر یعنی آنفلوآنزای پرندگان H۵N۱ شدند.

به نقل از مدیکال نیوز، سرخارگل گیاهی علفی و چند ساله از تیره کاسنی است که استفاده از آن در آمریکای شمالی و اروپا بسیار معمول و دارای استفاده دارویی است که برای بهبود سرماخوردگی مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان کشف کردند عصاره اکیناسه(سرخارگل) به جای فعال‌سازی ایمونولوژیک خالص سیستم ایمنی را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که به بهترین شکل عامل تنظیم ایمنی تطبیقی ‌شود.

مطالعه بالینی اولیه تاثیر این گیاه بر بیماری‌های تنفسی ازجمله کووید ۱۹ به‌ عنوان یک کارآزمایی تصادفی‌سازی دوسوکور کنترل‌شده با دارونما(RCT) در دانشگاه کاردیف در بریتانیا انجام شد. از شرکت‌کنندگان ۱۸ ساله و بالاتر خواسته شد تا محلولی را روزانه به مدت چهار ماه استفاده کنند. همان عصاره اکیناسه به صورت قرص به کودکان چهار تا ۱۲ ساله در سوئیس در دومین آزمایش مشابه داده شد.

نتایج نشان داد عصاره اکیناسه اثر ضد ویروسی مستقیمی در برابر انواع عفونت‌های تنفسی از جمله کروناویروس‌ها دارد. در بزرگسالان و کودکان با استفاده از فرمول‌های این عصاره گیاهی محافظت عالی در برابر ویروس‌هایی از جمله کروناویروس‌ها ایجاد شد.

نتایج بالینی منتشر شده اولیه در مورد سارس کو ۲ ممکن است شواهد بیشتری را ارائه دهد و نشان دهد که اکیناسه می‌تواند برای مبارزه با این ویروس خاص استفاده شود.

هدف از این بررسی که توسط گروهی از محققان از موسسات چند ملیتی انجام شد، ارزیابی مطالعات بالینی تجویز اکیناسه در عفونت‌های کروناویروس و شناسایی مزایای پیشگیرانه و درمانی آن بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کووید ۱۹ عفونت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟

ایتنا - محققان دانشگاه ملی سنگاپور موفق شدند مکانیسمی را شناسایی کنند که ممکن است توضیح دهد چرا یک رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
ارتباط بین تغذیه ضعیف و بیماری هایی مانند چاقی، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ از قبل ثابت شده بود، اما آنچه رژیم غذایی را به سرطان مرتبط می کند، تا حد زیادی ناشناخته مانده بود.

در این تحقیق جدید که نتایج آن در مجله Cell منتشر شده، محققان دریافتند که ماده ای به نام متیل گلیوکسال، که از تجزیه گلوکز برای آزادسازی انرژی تولید می شود، می تواند ژن هایی را که از سرطان محافظت می کنند، مهار کند.

آنها می گویند که یک رژیم غذایی نامناسب منجر به تولید سطوح بالاتری از متیل گلیوکسال می شود که این امر احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

متیل گلیوکسال یک مولکول کوچک واکنش پذیر است که می تواند عملکرد سلولی را مختل کند. این مطالعه نشان می دهد که اگر بیش از حد تولید شود، می تواند به DNA آسیب برساند.

رژیم های غذایی سرشار از مواد غذایی ناسالم فرآوری شده، گوشت قرمز، قندهای اضافه شده و غلات تصفیه شده، ممکن است به دلیل اختلال متابولیسم در بدن منجر به افزایش سطح متیل گلیوکسال شود. این امر خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را افزایش می دهد.

از طرف دیگر، یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از فیبر و سبزیجات تولید متیل گلیوکسال را کاهش می دهد و به سلامت متابولیسم، میکروبیوم و سلامت کلی بدن کمک می کند.

محققان می گویند رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند سطوح متیل گلیوکسال را پایین نگه دارد.

این یافته ها حاکی از آن است که انتخاب‌های غذایی سالم و اجتناب از مصرف بیش از حد مواد غذایی فرآوری‌شده، گوشت قرمز و شکر می تواند از طریق کاهش تولید متیل گلیوکسال، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

محققان امیدوارند این کشف بتواند به درک بهتر ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان کمک کند و زمینه را برای راهکارهای پیشگیرانه جدید در آینده فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • (ویدئو) خوددرمانی اورانگوتان با طب گیاهی پس از زخمی شدن
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • عنکبوتی به نام رامبد جوان ! | همه نامگذاری های عجیب جانوران
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟