Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: «در مذاکرات هسته‌ای شرایط کشور ما بسیار خوب است و میدان و قاعده در دست ما است. دست ما پر است و دست بالا را داریم و مذاکره‌کنندگان ما با پشتوانه قوی در حال کار کردن هستند.»

محمود عباس زاده مشکینی توضیح می‌دهد: «به اعتراف خود غربی‌ها ما از تحریم‌ها عبور کرده‌ایم و برگه‌های طلایی و خوبی برای بازی در میدان مذاکرات در دست داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدن به یک توافق خوب و برد _ برد را قابل تحقق می‌دانیم هر چند ‌غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌هایی به دنبال این هستند که یک توافق بد را به ما تحمیل کنند این واقعیت غربی ها  است و واقعیت جمهوری اسلامی هم این است که ایران به هیچ وجه زیر توافق بد نمی‌رود. توافق بد به این معنا است که آنها به هدف خود برسند و ما به هدف نرسیم.»

این نماینده مجلس درباره احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات در سال جاری می‌گوید: «قبل از پایان سال ۱۴۰۰ به نتیجه می‌رسیم و توافق می شود. البته مهم نیست چه زمانی به نتیجه می‌رسیم بلکه این موضوع اهمیت دارد که به نتیجه خوب برسیم و بر همین مبنا ابتکار عمل در دست ما است و ما مذاکرات را مدیریت می‌کنیم.»

او درباره میزان تاثیرگذاری ایران در روند مذاکرات بیان می‌کند: «بعد از تصویب قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملی ما بخش قابل توجهی از ظرفیت‌ها و دستاوردهایی که با برجام در حوزه هسته‌ای از جمله دخیره‌سازی اورانیوم و بحث سانتریفیوژها از دست داده بودیم،مجددا احیا شدند. از طرفی، روی کار آمدن یک دولت تازه نفس و  فعال انقلابی  و انسجام داخلی و همچنین شکل‌گیری بلوک قدرت در شرق از جمله برگ‌های برنده ایران در مذاکرات است.»

عباس‌زاده ادامه می‌دهد: «آخرین و خطرناک‌ترین ابزار طرف‌های مذاکره کننده، تحریم‌ها بود که جمهوری اسلامی از آن عبور کرد. ما در کانون قدرت شکل‌گیری بلوک قدرت در شرق قرار گرفته‌ایم. بلوک قدرتمندی که سه پایه ایران و روسیه و چین را دارد و روز به روز قدرتمندتر می‌شود. بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار در کشور ما توسط توافق با چین در صنایع بسیار راهبردی سرمایه‌گذاری خواهد شد.»

او درباره این که طرف مذاکره کننده ایران را به«وقت کُشی»  متهم می‌کند، می‌گوید: «ما حسن نیت و جدیت داریم و اگر غربی‌ها نیز اندکی در این فضا باشند رسیدن به یک توافق خوب ممکن است. ما به هیچ وجه زیر توافق بد نخواهیم رفت.آنها می‌خواهند با این صحبت‌ها به ما فشار بیاورند و صحبت‌های آنها علیه ایران جنگ روانی است اما ما هم منفعل عمل نمی‌کنیم و اسیر برنامه‌های آنها نمی‌شویم. با شرایط موجود رسیدن به یک توافق خوب و برد و برد را دور از دسترس نمی‌دانم.»/خبرآنلاین

منبع: فردا

کلیدواژه: عباس زاده مشکینی توافق هسته ای مذاکرات وین یک توافق توافق بد غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!

گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین) امروز شنبه فایل ویدئوی جدیدی از وضعیت اسرای اسرائیلی منتشر کرد.

عنوان این ویدئو «فشار نظامی» است که سران صهیونیست بار‌ها بر طبل آن کوبیدند تا به زعم خود اسرای اسرائیلی را آزاد کنند، ولی در واقع باعث شد که ده‌ها نفر از آنان کشته شوند.

در ابتدای ویدئو، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل در حال تکرار این گزاره هستند که فشار نظامی باعث آزادی اسرای صهیونیست خواهد شد.

در این ویدئو، دو نفر از اسرای اسرائیلی که میانسال هستند، صحبت می‌کنند. یکی از آنان که ۶۴ ساله است می‌گوید که حالش خوب است و به خانواده خود پیام می‌دهد که دلش برایشان تنگ شده است. نفر دوم هم ۴۷ ساله است و خطاب به اعضای خانواده خود می‌گوید: «امسال به خاطر این جنگ لعنتی، نتوانستیم هیچ عیدی را جشن بگیریم.

 

یکی از آنان، در هنگام ذکر خاطرات سال گذشته خود، از نظر روحی به هم می‌ریزد و به شدت گریه می‌کند. وی می‌گوید: «ما اینجا به خاطر بمباران با خطر مواجهیم. سؤال من این است که تا کی؟. من از نخست وزیر و همه وزرای کابینه می‌خواهم که در خصوص توافق، از خود نرمش نشان دهند تا همه اسرا آزاد شوند.».

اسیر دومی هم خطاب به نتانیاهو می‌گوید: زمان آن رسیده است که به توافقی دست یابید که ما را از اینجا خارج کند. از همه می‌خواهم که به کابینه فشار وارد کنند و به تظاهرات‌ها ادامه دهند تا مذاکرات به نتیجه برسد».

 

این در حالی است که خلیل الحیه از رهبران حماس روز گذشته خبر داد که این جنبش پاسخ رسمی رژیم اشغالگر به موضع این جنبش را که چند روز پیش به میانجیگران ارائه شده، دریافت کرد». 

پیشنهاد حماس برای مذاکرات، پیشتر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

پیشتر یکی از رهبران فلسطینی از فشار‌های شدید آمریکا و اسرائیل علیه قطر برای اعمال فشار بر حماس در خصوص مذاکرات آتش بس خبر داده بود. این منبع آگاه سه‌شنبه پیش گفته بود که این پیش‌زمینه واقعی اظهارات اخیر نخست‌وزیر قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بود که گفت دوحه در حال «ارزیابی میانجی‌گری‌هایی است که انجام می‌دهد».

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد