Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سلطانی سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان آباده گفت: این طرح از سوی  اداره دامپزشکی آباده به منظور کنترل بهداشتی بیماری نیوکاسل و جلوگیری از سرایت آن به سایر جمعیت‌های طیور بومی، صنعتی سایر ماکیان در این شهرستان آغاز شده و تا پایان بهمن ماه  پوشش کامل واکسیناسیون طیور بومی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت:در این طرح تعداد ۵۰ هزار قطعه انواع طیور بومی از جمله مرغ، خروس، بوقلمون، غاز، اردک و کبوتر با استفاده از واکسن تولید داخل موسسه رازی تحت پوشش واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل قرار می گیرند.

سلطانی گفت: بیماری نیوکاسل از بیماری‌های ویروسی کشنده و زیانبار جمعیت طیور است  که در صورت بروز و انتشار تلفات و خسارات زیانباری را به جمعیت طیور بومی و طیور صنعتی وارد می کند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی بیماری نیوکاسل بیماری نیوکاسل طیور بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بازدید از مزارع گندم  دهستان مرگور ارومیه گفت: تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

  علی دیانتی افزود: گندمکاران باتوجه به شرایط آب و هوایی روزهای آتی و احتمال شکل گیری اپیدمی بیماری زنگ و خسارت به محصول گندم، هشدار به مبارزه با این بیماری را جدی بگیرند.

 دیانتی با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

وی ضمن توصیه به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری تاکید کرد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

دیانتی اضافه کرد: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز به کشاورزان آموزش و توصیه شود.

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ادی هاو به رکورد ۱۰۰ بازی به عنوان سرمربی نیوکاسل در لیگ برتر رسید
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • کشف ۱۰۳ گرم طلا مسروقه از مخفیگاه مالخر/ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات