Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین*،‌ آنها در این میزگرد درباره دشواری‌های ساخت فیلم، نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم‌های شخصی در دوران شیوع کرونا سخن گفتند.

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی: من عاشق نوشتن هستم. زمانی که من در حال نگارش هستم، تنها یک مخاطب دارم، آن هم خودم هستم؛ بنابراین از خود می‌پرسم آیا این داستان در قالب یک فیلمنامه جواب می‌دهد؟ آیا از هیجان کافی برخوردار است؟ در برخی مواقع شما با خود صداقت ندارید و درحالی‌که به این فکر می‌کنید که در حال نگارش برای خود هستید، اما در واقع به فکر مسائلی در بیرون از کشور خود و به فکر تهیه‌کنندگان فیلم هستید، اما اگر شما با خود صداقت داشته باشید، در زمان نگارش فیلمنامه تنها یک مخاطب (فرضی) در برابر شما قرار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنت برانا

کنت برانا: فیلم بلفاست محصول ۵۰سال نگاه به یک نقطه بود؛ لحظه‌ای خاص در زندگی من که باعث تغییر همه‌چیز شد. در حدود ۲۰ثانیه در زندگی‌ام حس کردم که در حال شنیدن صدای وزوز زنبور هستم و بعد من رویم را برگرداندم و دیدم نه صدای زنبور نیست بلکه صدای همهمه مردم است. این صدا هر چه که نزدیک‌تر شد مانند موجی همه‌چیز را با خودش برد و تبدیل به یک شورش بزرگ شد. زمانی که به رویدادهای آن زمان فکر می‌کنم، متوجه می‌شوم که دیگر رفتارم با خانواده‌ام مانند سابق نبود؛ هیچ‌گاه دیگر در آن منطقه زندگی نکردم، دیگر مانند گذشته‌ام نشدم، دیگر به‌دنبال آن اهدافی که پیش از وقوع آن رویداد به‌دنبالشان بودم نرفتم. باید به آن زمان باز می‌گشتم و درک بهتری از آن دوران که باعث تغییرات اساسی در شیوه زندگی کردن، نگرش و تفکرم شده بود، پیدا می‌کردم؛ بنابراین تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم.

پدرو المودوار

پدرو المودوار: من از ۸ یا ۹سالگی یعنی از دهه ۱۹۵۰شروع به تماشای فیلم‌ها کردم. اگرچه این دوره خوبی برای سینما بود، اما دوران سختی برای اسپانیای تحت حکومت ژنرال فرانکو نیز بود. در این دوره ما ۲زندگی موازی داشتیم و سینما نیز دنیای موازی و دنیایی بود که دوست داشتم در آن زندگی کنم. می‌خواستم به دنیای سینما تعلق داشته باشم. در ابتدا می‌خواستم بازیگر شوم، اما در ۱۶سالگی متوجه شدم که فردی هم پشت دوربین وجود دارد و فردی هم کار نگارش فیلمنامه‌ها را عهده‌دار است، در آن زمان بود که تصمیم گرفتم کارگردان شوم.

رینالدو مارکوس گرین

رینالدو مارکوس گرین: من از طریق ۴ نفر متفاوت جذب ساخت این فیلم شدم. برایم داستان فیلم جذابیت داشت، داستان فیلم درباره خواهران ویلیامز(قهرمانان اسطوره‌ای تنیس) و سفرشان است. درست است که ما این دو را می‌شناسیم، اما فیلمنامه «شاه ریچارد» پنجره کاملا متفاوتی را به روی زندگی این دو ستاره تنیس از زاویه نگاه پدرشان می‌گشاید.

گیرمو دل تورو

گیرمو دل تورو: ما تصمیم گرفتیم به‌طور داوطلبانه پیش از آنکه تعطیلی پروژه الزامی شود، آن را تعطیل کنیم. من، میلز دیل، تهیه‌کننده و بردلی کوپر در حال رفتن به ناهار بودیم که در میانه راه ایستادیم و تصمیم گرفتیم که پروژه را متوقف کنیم چراکه اگر یکی از عوامل فیلم به کرونا مبتلا می‌شد، نمی‌توانستیم خود را ببخشیم. در این مدت تصمیم گرفتم پس از تعطیلی پروژه فیلمبرداری فیلم، دوباره بخش دوم فیلم را تدوین کنم. من تا زمان آغاز دوباره فیلمبرداری، هر روز مقدار کمی تدوین می‌کردم و فیلمنامه نیمه اول فیلم را نیز اصلاح می‌کردم. این فرایند تا آغاز دوباره فیلمبرداری ۹ ماه به طول انجامید.

جین کمپیون

جین کمپیون: من تصور می‌کنم، هم حالا و هم در دوران پساکرونا ما باید فیلم‌های جذاب و خیلی خوبی بسازیم که مردم درباره آنها صحبت کنند و بخواهند آنها را روی پرده سینما ببینند. این نخستین کاری است که ما کارگردانان باید انجام دهیم. کمپیون درباره اینکه در زمان ساخت نخستین فیلمش دوست داشته چه اطلاعات بیشتری در زمینه فیلمسازی‌ داشته باشد، می‌گوید: آرزو داشتم می‌دانستم که باید در زمان انتخاب عوامل فیلم با افراد دیگری نیز مشورت کنید. 

* ترجمه: آرش نهاوندی

کد خبر 652074 برچسب‌ها سینمای جهان اصغر فرهادی بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان اصغر فرهادی بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»

سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ماه ۱۴۰۳ و در هفته‌ای که از اکران فیلم‌های نوروزی گذشت در مجموع میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب در ۷۶۱ هزار سانس بود که توانست ۴۲ میلیارد و ۵۵۳ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان فروش داشته باشد و به طور کلی وضعیت سینمای ایران درحال رونق است.

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی این هفته توانست ۲۳۲ هزار بلیط به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان بفروشد و در رتبه اول فروش گیشه قرار بگیرد.

فیلم سینمایی «مست عشق» محصول مشترک ایران و ترکیه که اکران آن از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد؛ توانست ۱۴۸ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان بفروشد و در هفته اول اردیبهشت ماه در رتبه دوم فروش گیشه قرار گیرد‌.

«سال گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی زاده با فروش ۱۹۵ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان در رتبه سوم جدول فروش گیشه سینما قرار گرفت.

فیلم «بی بدن» که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد این هفته میزبان ۹۸ هزار مخاطب شد و توانست پنج میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان فروش داشته باشد و در رتبه چهارم فروش گیشه قرار گیرد.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» در هفته گذشته با فروش ۳۲ هزار بلیط به ارزش یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان در رتبه پنجم جدول فروش سینما‌ها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»