Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:34:41 GMT

نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم فجر تشریح شدند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۷۰۸۷

نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم فجر تشریح شدند

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، نشست‌های تخصصی جشنواره چهلم به میزبانی دکتر مهدی ناظمی مدرس دانشگاه، پژوهشگر فلسفه سینما و مدیر فرهنگی و مسعود سفلایی عضو هیات علمی و مدیر گروه سینما دانشگاه هنر در محل خانه جشنواره برج میلاد برگزار خواهد شد.

این نشست‌ها که با هدف بسترسازی برای گفتگو میان اهالی سینما و ارتقا و رشد تکنیکی و مضمونی علاقمندان به سینما به دو صورت فیزیکی و مجازی هر روز برگزار خواهد شد، دربرگیرنده موضوعات فنی و محتوایی‌ست که با حضور اساتید دانشگاه و هنرمندان فعال و پیشکسوت برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عناوین و کارشناسان این نشست‌ها که زمان آنها طبق جدول جشنواره متعاقباً اعلام خواهد شد.

عناوین نشست ها و کارشناسان

سینمای ایران و گفتمان انقلاب اسلامی سیدمحمد حسینی (مدرس دانشگاه و مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس) و دکتر مجید اسماعیلی (مدرس دانشگاه و تهیه کننده)

رنگ در سینمای امروز ایران کامران سحرخیز (متخصص لابراتوار دیجیتال)، محمود کلاری (مدیر فیلمبرداری)، ساعد نیک ذات (مدیر فیلمبرداری)

واکاوی آموزش عالی در رشته سینما دکتر فرشاد عسگری کیا (عضو هیات علمی دانشگاه سوره)

نگارش برای اجرا علی لقمانی (مدیر فیلمبرداری)، دکتر مصطفی رستگاری (فیلمنامه‌نویس)

قهرمان‌گرایی در سینمای ایران دکتر روح‌اله رجبی (پژوهشگر فلسفه هنر و مدیر شبکه امید)، دکتر عبدالحسین پیروز (مدرس دانشگاه و پژوهشگر فرهنگ و هنر)

تعامل تدوین‌گر و کارگردان در شکل‌گیری داستان عماد خدابخش (تدوینگر)

سینمای راهبردی با نگاهی به فردا دکتر سعید غفاری، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع)

طراحی فیلم؛ کلیدی برای درک بهتر فیلم رضا مهدی‌زاده (طراح صحنه)، مجید میرفخرایی (آنلاین) (طراح صحنه)، ایرج رامین‌فر (آنلاین) (طراح صحنه)

سینما و عصر دیجیتال، دکتر مجید شیخ انصاری (عضو هیات علمی دانشگاه هنر) 

سینمای تمدنی، تعاریف و چشم‌اندازها دکتر محمدهادی همایون، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع)

برنامه‌های فرهنگی جشنواره فیلم فجر چهلم با مدیریت دکتر سعید الهی تهیه‌کننده و کارشناس سینما به‌صورت فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری دکتر مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها محمود کلاری سینما مسعود نقاش زاده جشنواره ‌های فجر سعید غفاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود کلاری سینما مسعود نقاش زاده محمود کلاری سینما مسعود نقاش زاده جشنواره های فجر سعید غفاری عضو هیات علمی دانشگاه جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد مدرس دانشگاه نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری

 علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب استادان نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیئت علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم تأکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیئت علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیئت علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ نفر از استادان نمونه خانم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق