Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:55:05 GMT

جایزه صلح نروژی به «دشت خاموش» رسید

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۷۱۲۲

جایزه صلح نروژی به «دشت خاموش» رسید

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فیلم، دشت خاموش ساخته احمد بهرامی به تهیه‌کنندگی سعید بشیری که در سینماهای ایران در حال اکران است، موفق به کسب جایزه صلح نروژی (NoPFA) شد.

این جایزه که توسط جشنواره بین‌المللی فیلم ترومسا با همکاری مرکز مطالعات صلح دانشگاه ترومسا و شبکه دانشجویان صلح‌جو اهدا می‌شود، به فیلمی تعلق می‌گیرد که  با شیوه‌ای خلاقانه به درک عمیق‌تری از اختلاف و خشونت کمک ‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم ترومسا از ۱۷ تا ۲۳ ژانویه (۲۷ دی تا ۳ بهمن ماه) در شهر ترومسا در کشور نروژ برگزار می‌شود و فیلم دشت خاموش در بخشی با عنوان بهای نابرابری در کنار هفت فیلم دیگر از کشورهای انگلیس، فرانسه، مکزیک و اسپانیا به نمایش درآمده است.  

پخش بین‌المللی دشت خاموش که به زندگی و کار چند خانواده کارگری با کارفرمای خود می‌پردازد، برعهده علی قاسمی است. 

این فیلم سینمایی که تاکنون در بیش از ۳۰ جشنواره بین‌المللی حضور داشته و نظر بسیاری از منتقدان داخلی و خارجی و هنرمندان را به خود جلب کرده است، برنده جوایزی از جمله تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق‌ها از فستیوال ونیز سال ۲۰۲۰، تندیس بهترین فیلم از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، تندیس بهترین بازیگر مرد برای علی باقری از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، بهترین تدوین برای سارا یاوری از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران سراسر جهان سال ۲۰۲۱، نشان فیپرشی از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم سال ۲۰۲۰، تندیس بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) سال ۲۰۲۱، جایزه بهترین فیلم از فستیوال سابورسیو کرواسی سال ۲۰۲۱ و جایزه بهترین فیلمبردار سال آسیا برای مسعود امینی‌تیرانی، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جوان هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوگوتا، جایزه بهترین فیلم و جایزه آموزشی و فرهنگی بهترین فیلم از نگاه هیات داوران مدرسان و استادان سینما را از دومین دوره جشنواره فیلم تصاویر جدید ایرانی ویتره فرانسه شده است.

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش‌منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی، مینا سرقره در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

برچسب‌ها احمد بهرامی سینمای ایران در جهان علی باقری دشت خاموش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احمد بهرامی سینمای ایران در جهان علی باقری احمد بهرامی سینمای ایران در جهان علی باقری دشت خاموش جشنواره بین المللی جایزه بهترین فیلم بهترین فیلم دشت خاموش سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان

سه جایزه انفرادی بهترین‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا نصیب بازیکنان ایران شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال ایران امروز (یکشنبه) در فینال جام ملت‌های آسیا 2024 با شکست تایلند در فینال، جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر برد.

قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا

سعید احمد عباسی، ستاره ایران در پُست رأس که هشت بار موفق به گلزنی شد و نقش انکارناپذیری در این قهرمانی داشت، آقای گل این مسابقات لقب گرفت. وی همچنین جایزه ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص داد.

باقر محمدی نیز که در دیدار فینال درخشش چشمگیری داشت و گل چهارم ایران را به ثمر رساند، عنوان بهترین دروازه‌بان جام را به خود اختصاص داد.

حسن‌زاده: هم‌قسم شدیم تا جام را به ایران برگردانیم

تایلند نیز جایزه بازی جوانمردانه مسابقات را دریافت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال