Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ پس از استماع سوالات اعضای شورای شهرتهران گفت: شما از تاثیر خودروسازان بر افزایش آلودگی هوا گفتید و اینکه پلیس باید برخورد کند باید بگویم، اولین آسیب آلودگی هوا ماموران راهنمایی و رانندگی هستند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما برای جابه جایی حمل و نقل این است که کل سیستم جا به جا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدی درباره علت صدور مجوز برای مدیرعامل یک شرکت خودروساز گفت: دستورالعمل خط ویژه طبق قالب بررسی می شوند.

وی ادامه داد: ما نقد کلی به این سیستم داریم. اصل خط ویژه اشکال دارد و اما آیا نمی شود همه را از آنجا عبور داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اجرای راهی به جز ثبت جرائم نقدی گفت:  راه حلی به جز جریمه نقدی برای کنترل تخلفات پیدا نکرده ایم.

وی در باره آلایندگی خودروها پاسخ داد: بیشترین فرسودگی مربوط به خوردوهای خدماتی شهرداری، ون، اتوبوس و تاکسی هاست.

حمیدی درباره افزایش کار فرهنگی نیز توضیح داد: حجم کارهای فرهنگی پلیس قابل مقایسه با گذشته نیست در حالیکه بسیاری از کارها در صداسیما با هزینه انجام می شود.

وی درباره صنوف مزاحم  نیز گفت: کارهای زیادی صورت گرفته است اما شهر ما شهری است که خیلی از زیرساخت ها در آن صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  با اشاره به اینکه صنف حمل و نقل اینترنتی پاسخگو به هیچ جا نیستند اعلام کرد: بالغ بر 300 هزار موتورسیکلت و خودرو دراین قالب در حال  تردد در تهران هستند در حالیکه  هیچ نظارتی بر روی آنها نیست.

وی افزود: وزارت صمت و کشور برای ایجاد اشتغال بدون گواهینامه، بیمه و پلاک درحال کار است و ما هم مدعی رسیدگی به آن هستیم.

حمیدی تاکید کرد: اگر حمل و نقل عمومی گسترش یابد، مسافربر شخصی که از این خلا استفاده می کند، حذف می شود. اما باید توجه داشته باشیم در خلاء حمل و نقل عمومی مسافربر شخصی در باران و برف به کمک حمل و نقل می آید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حضور مسافربرهای با پلاک غیر بومی به دلیل خلاءها عنوان کرد.

وی گفت: می‌گویید از خودروساز ماشین بگیریم، ما ماشین نخریده متهم به باج  دادن هستیم اما وقتی پلیس صدایش بلند شده یعنی رانتی در کار نیست ما هم برای دریافت خودرو در صف قرعه کشی می ایستیم.

حمیدی به اجرای طرح موتوریار اشاره کرد و گفت:‌173 هزار نفر متخلف تحت عنوان به کار گرفته شده اند، گفت: برقی کردن موتورسیکلت ها به صورت جدی در شواری عالی ترافیک دنبال می شود.

به گفته وی بخشی از علت افزایش ترافیک به دلیل افزایش جمعیت است و به سیاست گذاری های کلان بارگذاری جمعیت بازمی گردد و پلیس نقشی در آن ندارد.

بیشتر بخوانید:

طرح جدید پلیس راهور برای کروکی تصادفات

پاسخ پلیس راهور به ایران خودرو: جای توجیه و قبول نکردن مسئولیت، به فکر ارتقای ایمنی خودرو باشید

47231

کد خبر 1595481

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور تصادفات رانندگی خودرو خودروسازان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است

به گزارش صدای ایران از ایسنا،سرهنگ فیروز کشیر درباره حواس پرتی رانندگان هشدار داد و گفت: متاسفانه در بسیاری از تصادفات شاهد هستیم که علت حادثه، عدم توجه کافی راننده به جلو است. هر چیزی مانند دخانیات، تلفن همراه، خوردن و آشامیدن باعث حواس پرتی راننده شده و توجه کافی را از راننده می‌گیرد بنابراین ممنوع است.

وی ادامه داد که بعنوان مثال همه رانندگان می‌دانند استفاده از تلفن همراه، در حین رانندگی باعث حواس پرتی راننده می‌شود؛ اما متاسفانه هنوز هم این اشتباه را تکرار می‌کنند و این مسئله به یک عادت بد در رانندگان تبدیل شده است که می‌تواند فجایع بسیاری رقم بزند.

کشیر افزود: بار‌ها مشاهده شده که برخی از رانندگان که در پشت چراغ قرمز متوقف می‌شوند تا لحظه‌ای که چراغ سبز شود؛ مدام با تلفن همراه خود مشغول هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در این فاصله چند ثانیه‌ای که رانندگان در پشت چراغ قرمز متوقف هستند؛ آنقدر سرگرم تلفن همراه خود و فضای مجازی هستند که حتی کشیدن ترمز دستی را هنگام توقف فراموش می‌کنند و این چنین با خودروی جلویی برخورد می‌کنند.

کشیر گفت: تلفن همراه به گونه‌ای است که وقتی فرد از آن استفاده می‌کند؛ تمام حواسش را می‌گیرد بنابراین از اطراف غافل شده و نمی‌تواند تصمیم درست بگیرد یا در شرایط حساس و مهم، واکنش درستی داشته باشد.

وی افزود: همچنین استفاده از سایر تجهیزات تلفن متصل به گوشی نیز ممنوع است، زیرا باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده شده می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد که راننده موظف است تمام هوش و حواس خود را در رانندگی به جلو معطوف دارد و به عنوان یک راننده باید از هر چیزی که باعث بر هم زدن هوش و حواس شود؛ اجتناب کند.

کشیر با اشاره به اینکه استفاده از دخانیات نیز باعث حواس پرتی رانندگان می‌شود؛ گفت: ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، به صراحت هشدار می‌دهد که رانندگان حق ندارند در حین رانندگی دخانیات استفاده کنند. زیرا علاوه بر ایجاد حواس پرتی، ممکن است ته سیگار بر روی لباس راننده بیافتد و حوادث ناگواری را رقم بزند.

وی افزود: همچنین راننده حق ندارد در حین رانندگی مواد خوراکی و آشامیدنی استفاده کند؛ چرا که ممکن است یک لحظه آب در گلوی راننده پریده و باعث خفگی و واژگون شدن خودرو شود و این حادثه دیگر خودرو‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست حتی در زمان توقف در پشت چراغ قرمز یا ترافیک نیز، از استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن و استفاده از تلفن همراه خودداری کنند و همه حواس خود را برای حفظ سلامتی خود و دیگران در رانندگی بگذارند.

وی افزود: با توجه به تحقیقات میدانی همکاران من در پلیس راهور، یکی از دلایل اصلی افزایش تصادفات استفاده و مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی است و متاسفانه ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است و این موضوع حتی بدون استفاده از هندزفری نیز اتفاق می‌افتد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در بررسی‌ها مشخص شد ارسال پیامک توسط رانندگان نیز به میزان ۳۷ درصد در بروز تصادفات نقش دارد

کشیر گفت: همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که مکالمه با هندزفری ۲۷ درصد، استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز و مصرف روان‌گردان‌ها به میزان ۱۳ درصد و مصرف موادمخدر نیز ۲۱ درصد در میزان و دلیل تصادفات نقش دارند.

وی درباره استفاده از مخدر گفت: استفاده از مواد مخدر باعث می‌شود که روح و روان و سیستم اعصاب افراد تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین باعث می‌شود تاری دید، کاهش شدید شنوایی، درگیری ذهنی و مغزی، درک نکردن فاصله نیز رخ دهد بنابراین افراد نباید در این شرایط پشت فرمان بنشینند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ هشدار داد که این اعداد و ارقام مواردی نیستند که بخواهیم با آنها شوخی کنیم. شوخی با این اعداد یعنی شوخی با جان و زندگی خود و خانواده بنابراین از رانندگان درخواست می‌کنیم عواملی که باعث حواس پرتی در رانندگی می‌شوند را حذف کنند.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی