Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:09:11 GMT

دولت بورکینافاسو وقوع کودتا در این کشور را رد کرد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۷۹۰۰

دولت بورکینافاسو وقوع کودتا در این کشور را رد کرد

به گزارش ایرنا، ساعاتی پیش رسانه‌ها از وقوع تیراندازی در پایگاه اصلی نظامی در بورکینافاسو خبر دادند.

رویترز خبر داد که صدای تیراندازی در پایگاه اصلی نظامی اواگادوگو در بورکینافاسو شنیده شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دولت بورکینافاسو وقوع هر گونه کودتایی در این کشور را رد کرد.

این رسانه فرانسوی نوشت: دولت بورکینافاسو وقوع تیراندازی در پادگان‌های این کشور را تایید اما تسلط ارتش بر قدرت را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آر تی عربی در تیتری با عنوان "وقوع تیراندازی در اماکن نظامی؛ دولت کودتا را رد می‌کند" ، نوشت د: در شرایطی که تنش‌های امنیتی در بورکینافاسو در حال تشدید است، امروز - یکشنبه - صدای تیراندازی در تعدادی از پایگاه‌های نظامی این کشور شنیده شد.

دولت بورکینافاسو وقوع تیراندازی در تعدادی از پادگان‌ها را رد کرده و از شهروندان خواسته تا آرامش خود را حفظ کنند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نظامی و محلی تایید کرد که تیراندازی در تعدادی از پادگان‌های نظامی در اواگادوگو، پایتخت و چندین منطقه دیگر رخ داده است.

یکی از نظامیان در اواگادوگو به خبرگزاری فرانسه گفته تیراندازی در «سانگولی لامیزانا» جایی که ستاد کل ارتش در آن مستقر است، از ساعت‌های اولیه صبح ادامه دار است.

ساکنان محلی هم ضمن تایید خبر این را اضافه کردند که شدت تیراندازی‌ها در حال افزایش است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نظامی گزارش کرده که علاوه بر پادگان‌های کایا و واهیگویا، صدای تیراندازی در یکی دیگر از پادگان‌های ارتش در «بابی سی» واقع در جنوب اواگادوگو و در یک پایگاه هوایی در نزدیکی فرودگاه شنیده شده است.

دستکم صدای تیراندازی با استفاده از سلاح‌های خودکار و سنگین در دو پادگان شنیده شده است.

یکی از این پادگان‌ها سانگولی لامیزانا شامل زندانی نظامی است که پیشتر ژنرال «گیلبرت دیندری» رئیس سابق ستاد ارتش بورکینافاسو مدیریت آن را بر عهده داشت. دیندری رهبری کودتای ۲۰۱۵ در بورکینافاسو را عهده دار بود و در اعدام توماس سانکارا رئیس جمهوری اسبق بورکینافاسو نقش داشت. او در آن زمان با ابراز پشیمانی از اقدام برای کودتا، آن را بزرگترین اشتباه خواند.

آر تی می‌نویسد: هنوز دلیل این تیراندازی‌ها مشخص نیست. این در شرایطی است که تنش‌های امنیتی و اجتماعی در کشور به دنبال تظاهرات «غیرمجاز» و اعمال محدودیت از سوی دولت برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی شدت یافته است.

منابع امنیتی گفته‌اند که در جریان تظاهرات روز گذشته - شنبه - دو نظامی در شمال کشور کشته شدند. ساکنان محلی در کایا گفته‌اند معترضان به مقر حزب حاکم در این شهر یورش بردند.

برچسب‌ها نظامی قاره آفریقا بورکینافاسو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی قاره آفریقا بورکینافاسو نظامی قاره آفریقا بورکینافاسو وقوع تیراندازی خبرگزاری فرانسه صدای تیراندازی پادگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور

تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد تیراندازی کشور در مجموعه آزادی تهران خوش درخشیده و موفق به کسب چندین مقام اول تا سوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، تیراندازان آذربایجان‌غربی در مرحله نخست رقابت‌های آزاد تیراندازی کشور خوش درخشیدند.

در این راستا در رده سنی جوانان و در رقابت‌های تفنگ بانوان ساینا تیموری به مقام دوم رسید.

در رقابت‌های تپانچه بانوان در رده سنی جوانان همچنین دنیا ارشدنیا و اسرا رمضانی به ترتیب به رتبه‌های اول و دوم دست یافتند.

آیسان منصور نیز در رده سنی بزرگسالان و در رقابت‌های تفنگ بانوان مقام دومی را کسب کرد.

در رقابت‌های تفنگ آقایان در رده سنی جوانان نیز آتیلا محمدرضایی توانست رتبه سوم رقابت‌ها را به نام خود ثبت کند.

به گزارش ایمنا، مرحله نخست مسابقات آزاد تیراندازی در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

کد خبر 750478

دیگر خبرها

  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • دستگیری عامل تیراندازی و وقوع قتل در مراسم عروسی
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • اسرائیل جرأت نشان دادن خسارت‌های عملیات ایران را نداشت
  • درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور