Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@19:00:15 GMT

روغن در بازار کمیاب شد؟ | توصیه به مردم

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۷۹۶۶

روغن در بازار کمیاب شد؟ | توصیه به مردم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  امیرهوشنگ بیرشگ در پاسخ به این سئوال که که برخی اصناف از گرانی روغن گله‌مند هستند و اینکه آیا کمبودی در تامین روغن وجود دارد یا خیر، گفت: اینکه بگوییم در بازار کمبود روغن داریم، درست نیست. بهترین افرادی که متوجه این کمبود می‌شوند، مردم هستند که روغن در فروشگاه به اندازه کافی وجود دارد و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وظیفه ذاتی انجمن‌ها این است که برای تصمیم‌گیری با توجه به شواهد موجود به مسئولان اطلاع‌رسانی کنند تا آنها بهترین تصمیم را بگیرند. ما نیز به عنوان این صنف وظیفه خود می‌دانیم که هشدارهای لازم را به وزارت جهاد کشاورزی و به طور کل دولت منتقل کنیم.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی اضافه کرد: اخیرا مباحثی درباره حذف ارز و تغییر نرخ ارز ترجیحی مطرح شد که این موضوع کمی تقاضا را بالا برد. به همین دلیل باید در این بخش مدیریت داشته باشیم. اگر صنف‌های مختلف که با روغن به عنوان مواد اولیه سروکار دارند و همچنین مردم از رفتار هیجانی پرهیز کنند، آثار آن در بازار مشاهده خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر بازار روغن آرامش دارد؛ شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز هر زمانی که بازار دچار تنش شود، وارد بازار شده و برای تنظیم کمک می‌کند. پیش‌بینی می‌کنیم که اگر ارز ترجیحی به واردات روغن تخصیص داده نشود و شرکت بازرگانی دولتی هم برای تخصیص سهمیه روغن خام به کارخانجات ورود نکند، ممکن است تنشی در بازار ایجاد شود.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی تصریح کرد: خبرهای خوشی درباره تامین ارز روغن شنیده‌ایم و تا ۱۰ روز آینده ارز روغن‌های ۹۰ درصدی و رسوبی تخصیص داده خواهد شد. شرکت بازرگانی دولتی هم قرار است مقداری روغن به کارخانه‌ها تخصیص دهد. به همین جهت در بخش خانوار و صنف و صنعت هیچ مشکلی نخواهیم داشت و تا پایان سال بازار آرام و خوبی خواهیم داشت.

کد خبر 652101 برچسب‌ها روغن قیمت - تنظیم بازار گرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روغن قیمت تنظیم بازار گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت روغن مایع در بازار روز برای تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته روغن سرخ کردنی ۱۸۰۰ میلی لیتر ۳۱۹ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت روغن اصیل مایع ۱.۵ لیتر‌ی ۲۷۳ هزار تومان است.

قیمت روغن جامد ۴ کیلویی در بازار ۲۲۵ هزار تومان اعلام شده است و برای خرید روغن اصیل جامد باید ۱ میلیونو ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت روغن سرخ کردنی نیز در بسته‌های ۱.۵ لیتری ۷۲ هزار تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع روغن خوراکی در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی