Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@07:13:03 GMT

پوتین عکس یادگاری هم نگرفت

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۷۹۷۰

پوتین عکس یادگاری هم نگرفت

به گزارش اقتصاد آنلاین، در عرف دیپلماتیک، دیدارهای خارجی رهبران به ترتیب اهمیت، دیدار دولتی(state visit)، دیدار رسمی (official visit)، دیدار رسمی کاری (official working visit) و دیدار کاری (work visit) است. آنطور که سفیر ایران در روسیه گفته سفر آقای رییسی "سفر کاری" بوده و در سفر کاری پروتکل های تشریفاتی کاهش می‌یابد و خبری از مراسم استقبال رسمی نه در ورود به کرملین و نه خروج نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس انتظار اینکه پوتین تا پله‌های کاخ پایین بیاید و به رسم استقبال از دیگر همتایان خارجی خود  از میهمانش استقبال کند، انتظار بجایی نیست.

اما آقای پوتین حاضر نشده حتی یک عکس یادگاری هم بگیرد، چیزی که در سفرهای کاری و حتی غیررسمی هم متداول است و حتی از خبرنگاران هم برای پوشش دیدار دعوت نکرده‌اند. تصاویر دیدار دو رییس جمهور هم فقط دو عکس از میز کنفرانسی است که دو طرف با فاصله از هم نشسته‌اند و یک ویدئو که در سایت کرملین منتشر شده. پس از پایان دیدار بیانیه مشترکی صادر نشده و روسای جمهور کنفرانس مطبوعاتی هم نداشته‌اند که البته در دیدارهای کاری، الزامی در برگزاری آن نیست. از فرودگاه تا اتاق ملاقات هم هیچ کجا اثری از پرچم جمهوری اسلامی ایران دیده نمی شود.

متاسفانه تحمیل پروتکل‌های تشریفاتی طرف روسی به ایران در سال‌های اخیر تازگی ندارد. قبلا نیز پوتین در سفر به تهران برای شرکت در اجلاس سران گازی، پروتکل های خودش را به ایران تحمیل کرده و حتی در حین سفر نیز تابع برنامه های تنظیم شده میزبان نبود! فیلم کوتاه دیدار رییسی و‌ پوتین، نشان می‌دهد رفتار پوتین بجز آدامس جویدن، چندان خارج از عرف دیپلماتیک نیست، اما از موضع بالا با آقای رییسی گفتگو می‌کند. گویی آقای رییسی به مسکو فراخوانده شده تا پوتین نکاتی را به ایشان تذکر دهد! آنطور که از اخبار رسمی دفاتر دو رییس جمهور مشخص است، این سفر دستاورد مشخصی نداشته و علاوه بر اینکه توافقنامه و قراردادی هم امضا نشده، بیانیه مشترکی هم منتشر نشده است. وزیران اقتصاد، نفت و خارجه هم که به مسکو رفته‌اند صرفا گفتگوها و توافق‌های شفاهی کرده اند. 

اگر "عزت" یکی از سه رکن سیاست خارجی ایران است، مقامات وزارت خارجه باید توضیح دهند چرا حاضر به انجام این سفر شده اند در حالی که طرف روس اعلام کرده بوده از آقای رییسی برای سفر رسمی دعوت نمی‌کند و ایشان صرفا برای یک سفر کاری می‌تواند به مسکو برود. بگذریم از اینکه از نگاه برخی دیپلمات‌ها در مسکو، هدف پوتین از ملاقات با آقای رییسی چیز دیگری بوده که اگر صحت داشته باشد، بیان آن در این مطلب، جز لطمه به غرور ملی ایرانیان ثمر دیگری ندارد!»

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه رییس جمهور مسکو بیانیه مشترک محسن ماندگاری آقای رییسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است

رئیس جمهور گفت: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است و در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحد‌های نمونه که صبح امروز برگزار شد گفت: تولیدات کارگران عزیز ما علی رغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها برای کشور نقش آفرین است.

وی‌افزود: همان طور که رهبری بر آن تاکید فرمودند، تلاش‌ها و اقدامات کارگران ما باید امید آفرین باشد و همان طور که در شعار امروز این جشنواره آمده است، «ما پای کار ایران هستیم» و این شعار نشان از روحیه جهادی و ارزشمند کارگران، مدیران و کارفرمایان ماست.

رئیس جمهور اظهار کرد: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است و در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند و تلاش و فعالیت‌های کارگران ایرانی به عنوان محور همه تلاش‌ها در عرصه تولید محسوب می‌شود و نقش کارگران در آن بی بدیل است، لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت بگیرد.

در حال تکمیل ...

دیگر خبرها

  • ۱۲ سانتی‌متری که قهرمانی را از استقلال نگرفت!
  • عکس یادگاری اعضای تیم ملی والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد
  • نکونام: به نتایج تیم‌های دیگر کاری نداریم
  • نویر تنها یادگاری بایرن مونیخ از شب زانو زدن مورینیو!
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • مردی با آرزوهای دوربُرد که برایمان عزت و اقتدار آفرید +عکس
  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری