Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-منابع خبری گزارش دادند که در جریان تشییع پیکر یکی از کشته‌های تظاهرات سودان،‌ 12تن به دلیل شلیک نیروهای امنیتی این کشور به جمعیت شرکت کننده در این مراسم، مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از آناتولی، کمیته پزشکان سودان، شنبه اعلام کرد که 12 نفر در مراسم تشییع جنازه یکی از کشته‌شدگان تظاهرات در مرکز این کشور زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس بیانیه کمیته پزشکان (غیر دولتی) سودان، نیروهای امنیتی به سمت مراسم تشییع پیکر "محمد فیصل خلف الله" در شهر "ود مدنی" در ایالت "الجزیره" گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند که منجر به مجروح شدن 12 تن شد.
تا این لحظه هیچ‌گونه اظهارنظر و بیانیه‌ای از سوی مقامات سودانی در این رابطه منتشر نگردیده است.
به دنبال کشته شدن محمد فیصل خلف الله در جریان اعتراضات، مقامات دولتی سودان کمیته‌ای را برای تحقیق و بررسی شواهد و مدارک مربوط به کشته شدن این دانشجو تشکیل دادند و اعلام کردند که نتایج آن ظرف یک هفته اعلام خواهد شد.
کمیته پزشکان سودان روز جمعه اعلام کرد که تعداد قربانیان اعتراضات که از 25 اکتبر آغاز شده، به 73 نفر افزایش یافته است.
سودان از 25 اکتبر گذشته شاهد تظاهرات در واکنش به کودتای عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش بوده است.
البرهان از آن زمان حالت فوق العاده در سودان اعلام و کابینه و شورای حاکمیتی را منحل کرد. گروه‌های سیاسی سودانی اقدامات البرهان را کودتای نظامی می‌دانند.
در 21 نوامبر، البرهان و عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده سودان، توافقنامه سیاسی را امضا کردند که به موجب آن دولت انتقالی با ریاست حمدوک دوباره به قدرت بازگشت.
با گسترش اعتراضات مردمی نسبت به این توافق، حمدوک از پست نخست وزیری دولت موقت سودان مجبور استعفا شد.

ایسنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین