Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی معاون امور بانوان رئیس‌جمهور صبح امروز یکشنبه (3 بهمن ماه)  به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در نشست بزرگداشت روز زن، اظهار داشت: محرومیت زدایی از اقشار ضعیف و زنان سرپرست خانوار و عدالت محوری از برنامه های اصلی دولت سیزدهم در حوزه زنان  است.

وی ادامه داد: حدود ۳/۵ میلیون زن سرپرست خانوار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکومت وظیفه دارد عزتمندانه از این زنان حمایت کند. مشکلات مختلف این زنان مسئولیت ما را بیشتر می کند.

معاون امور بانوان رئیس‌جمهور گفت: مسئله معیشت دغدغه اصلی زنان سرپرست خانوار است. افزایش طلاق و کاهش ازدواج هم تعداد زنان سرپرست و خودسرپرست را افزایش داده است. ساماندهی مشاغل خانگی و وصل کردن آنها با واسطه به کارآفرینان از جمله برنامه های معاونت زنان ریاست جمهوری برای حل مشکلات معیشتی این زنان است‌.

خزعلی با اشاره به آسیب های اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار، گفت: تلاش ما کاهش این آسیب ها است. مشاوره دادن قبل ازدواج و بعد ازدواج را برای کاهش طلاق  اجرایی کرده ایم. به دنبال فرهنگ سازی برای جلوگیری از طلاق هستیم. در معاونت هم برنامه افزایش جمعیت را در دستور کار قرار داریم اما دستگاه های دیگر هم در این زمینه وظیفه دارند.

وی گفت: عدالت جنسیتی و حتی عدالت فراگیر از جمله کودکان را  دنبال می کنیم. در برنامه ششم توسعه، عدالت جنسیتی دیده شده که دیکته شده از مجامع  بین المللی است که این شاخص های حتما تعدیل می شود و همچنین به آن ها اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش هم‌اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین‌المللی یک بنیاد خیریه‌ای، گفت: امیدواریم بنیادهای خیریه‌ای در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

وی افزود: مسأله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادی است که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت نماید.

کد خبر 6090559

دیگر خبرها

  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است