Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی مهتاباتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج، با تاکید بر اینکه تولید نقش مهم و تأثیرگذاری در اقتصاد هر منطقه‌ای دارد، اظهار کرد:در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در بخش‌های مرتبط با تولید انجام‌ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ تجربه نشان داده که توسعه اقتصادی هر منطقه مستلزم حمایت از سرمایه‌گذاران و برنامه‌های رونق تولید است چراکه تولید عامل اصلی ایجاد استحکام در اقتصاد و محور توسعه و بسترساز اشتغال‌زایی و ارتقای سطح کیفی زندگی مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان فضای کسب‌وکار در استان کردستان را نامناسب ارزیابی کرد و افزود: استان کردستان از ظرفیت‌ها زیادی در بخش‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و ... برخوردار است که استفاده صحیح از این منابع منجر به تولید ثروت و رونق فضای کسب‌وکار در استان خواهد شد.

کارشکنی و سختگیری ناباجای برخی مسئولان استانی در مسیر تولید 

مهتابانی تاکید کرد: مسئولان باید باتبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب از تولیدکنندگان حمایت کنند اما متاسفانه در استان کردستان شاهدیم که برخی از مسئولان بجای هموار کردن مسیر تولیدکننده و سرمایه‌گذاران، با سختگیری و کارشکنی‌های نابجا  اعمال سلیقه دنبال حفظ منافع شخصی و سازمانی خود هستند و منافع سازمانی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند.

وی از عملکرد برخی از مسئولین در حوزه صنعت استان به شدت انتقاد کرد و گفت: مشکل و موانع تولید برخی از واحدهای صنعتی و معدنی استان با وجود کسب چندین مجوز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همچنان لاینحل مانده است که چرایی این موضوع جای بسی تأمل دارد و باید واکاوی شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: تعدادی از جوانان مشغول بکار در واحدهای صنعتی استان بعد از تعطیلی واحد و بیکار شدن، درحال حاضر معتاد و بی‌سرپناه و کارتن خواب شده‌اند که این نتیجه کارشکنی‌ها و مدیریت ناصحیح برخی از مدیران مربوط به این حوزه است.

دستگاه‌های در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی تبعیض قائل شوند 

مهتابانی بر موضوع مطالبه‌گری از برخی مسئولین که عملکرد خوبی در حوزه کسب‌وکار در استان نداشته‌اند تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه نباید در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی تبعیض قائل شوند، چراکه چرخش چرخ‌های اقتصادی این واحدها منجر به ایجاد اشتغال و تولید ثروت در استان و به‌تبع آن در کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: استان کردستان در رده‌های آخر کشور در فضای کسب‌وکار است، این جایگاه هم‌تراز با ظرفیت‌های استان نیست و این خود دلیلی بر کم‌کاری برخی مدیران استانی است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان افزود: با وجود تمام فعالیت‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد کارآفرینان در بخش صنعت و معدن با تأمین نیازهای اولیه خود از جمله زمین ، سرمایه وسایر خدمات با مشکل مواجه هستند که در این راستا باید تمهیدات لازم از سوی مسئولین ارشد استان که حاصل دولت انقلابی، مردمی و جوان است، اندیشیده شود.

مهتابانی در پایان تصریح کرد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های اقتصادی مقاومتی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست ‌ساله، با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کارشکنی مدیران تولید در استان کردستان استان کردستان صنعت و معدن کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ همزمان با سومین روز از برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو۲۰۲۴ ) علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونین وزارتخانه و محسن رستمی مدیرکل صمت استان قزوین از محصولات عرضه شده توسط واحدهای تولیدی و صنعتی شرکت کننده در نمایشگاه بازدید کرد.

محسن رستمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گزارشی از واحدهای شرکت کننده استان قزوین در نمایشگاه به وزیر صمت ارائه کرد.

مدیرکل صمت استان قزوین به حضور ۸واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحدهای تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور دارند.

رستمی افزود: این نمایشگاه در راستای ارائه توانمندی های واحدهای صنعتی و تولیدی به بازارهای بین المللی برپا شده است.

این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برای بازدید عموم مردم دایر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901343

دیگر خبرها

  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند