Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از افزایش چهار برابری بیماران سرپایی کرونا در کشور طی چند روز اخیر، در عین حال درباره واکسیناسیون دز سوم و همچنین جزییات واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال توضیح داد.

خبرگزاری میزان - بهرام عین‌اللهی در حاشیه مراسم بانوان طبیب، با حضور در جمع خبرنگاران، در خصوص تزریق واکسن کرونا به کودکان، گفت: روز گذشته در ستاد ملی کرونا با توجه به توصیه‌های کمیته‌های علمی و تایید مراکز جهانی در زمینه واکسیناسیون کودکان و تحقیقاتی که دانشمندان ما انجام دادند، به این جمع‌بندی رسیدیم که واکسیناسیون برای کودکان زیر ۱۲ سال می‌تواند انجام شود، اما قرار شد این کار مرحله‌ای باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال پس از تایید نوع واکسن

وی در این باره افزود: بنابراین در مرحله اول و بعد از اینکه کمیته علمی نوع واکسن را به تایید رساند که چند روزی طول می‌کشد، بعد از آن وزارت بهداشت اعلام می‌کند و در مرحله اول به صورت داوطلبانه و با رضایت والدین واکسیناسیون کودکان را آغاز می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: نیاز‌های روحی مادران را جدی بگیرید

عین‌اللهی افزود: بعد برای مرحله بعدی بر اساس تحقیقات بعدی کار را پیش می‌بریم؛ بنابراین فکر می‌کنم تا چند روز آینده این موضوع را به صورت رسمی اعلام کنیم که واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال (سنین ۵ تا ۱۱ سال) آغاز شود. نوع واکسن برای این گروه سنی هم به طور رسمی تا چند روز دیگر اعلام می‌کنیم.

افزایش ۴برابری بیماران سرپایی کرونا در چند روز اخیر

وی گفت: در چند روز اخیر بیماران سرپایی کرونا در کشور افزایش یافته و به میزان ۴ برابر افزایش یافته که نگرانی زیادی برای ما ایجاد کرده است. باتوجه به اینکه واکسن در مراکز واکسیناسیون وجود دارد، امیدواریم که مردم مراجعه کنند و استقبال کنند و واکسیناسیون را انجام دهند تا بتوانیم‌این مرحله را پشت سر بگذاریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در کشور‌های اطراف ما و در اروپا و آمریکا وضعیت بیماری بسیار در این کشور‌ها بد است. رئیس جمهور که به روسیه سفر کردند در ستاد ملی کرونا اعلام کردند که اوضاع بیماری در روسیه هم بسیار بد است و میزان گرفتاری مردم و مرگ و میر بالاست. در کشور ما فعلا وضعیت‌مان خوب است، اما باید وضعیت خوب را حفظ کرده و همین وضعیت ادامه یابد. لازمه حفظ شرایط فعلی هم این است که مردم به سرعت واکسیناسیون‌شان را تکمیل کرده و دز سوم را هم تزریق کنند.

فعلا بازگشایی‌ها به شرط رعایت پروتکل‌ها در حال انجام است

عین‌اللهی درباره وضعیت بازگشایی‌ها نیز گفت: درباره بازگشایی‌ها اعلام شده که با رعایت تهویه مناسب و حفظ فاصله می‌تواند انجام شود. با این حال اگر احتمال بروز مشکل وجود داشته باشد، ممکن است ستاد ملی کرونا تصمیم دیگری اتخاذ کند. فعلا بازگشایی با شرایط رعایت پروتکل‌ها در حال انجام است.

در زمینه مناطق محروم، مسئولیم

وی درباره تعویق شش ماهه اعزام پزشکان زن طرحی به مناطق محروم و دورافتاده، گفت: وزارت بهداشت مسوول سلامت همه مردم کشور اعم از تهران، ایلام، اصفهان، سیستان و بلوچستان، بندرعباس و... است. ما باید همه مناطق را از نظر سلامت تامین کنیم. افرادی که درس خوانده و متخصص شدند، فقط مربوط به تهران و شهر‌های بزرگ نیستند و باید به مردم محروم هم خدمت کنند. برخی از آن‌ها متعهد خدمت هستند. یعنی در زمان امتحان به عنوان افراد متعهد مناطق محروم تعهد دادند و حتی با نمرات کمتر قبول شدند. امسال هم شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۰ درصد ظرفیت پزشک عمومی را به مناطق محروم و به صورت بومی‌گزینی اختصاص داده است؛ بنابراین همه ما در زمینه مناطق محروم مسوولیم. به خصوص در شرایط فعلی که باید مراکز درمانی‌مان برای درمان کرونا آماده باشند. به هر حال برای ما قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است خدایی نکرده مجددا بیمارانی را در مراکز درمانی داشته باشیم؛ بنابراین آمادگی باید در تمام کشور ایجاد شود. خدمت متخصصان اعم از زنان و مردان، در کل کشور و در مناطق محروم باید انجام شود.

وزیر بهداشت درباره مادران طبیب نیز گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب زنان کشور در همه عرصه‌ها شکوفا شدند. به ویژه تقریبا حدود ۶۰ درصد از پرسنل وزارت بهداشت اعم از پزشک و پرستار و ... از خانم‌ها هستند. جامعه ما شامل زنان و مردان است و باید به اندازه زنان کشور متخصص زن، پرستار و ... داشته باشیم. این جلسه هم در جهت قدردانی از زنان متخصص بود که هم در حوزه سلامت کار می‌کنند و هم در خانه زحمت فرزندداری را هم می‌کشند و خدمات‌شان دو برابر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا وزیر بهداشت وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزیر بهداشت وزارت بهداشت بیماران سرپایی کرونا واکسیناسیون کودکان وزارت بهداشت چند روز اخیر وزیر بهداشت مناطق محروم زیر ۱۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست امروز (هشتم اردیبهشت) ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، که با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، کرمانشاه را از استان‌های حادثه‌خیز کشور دانست و گفت : با توجه به شرایط اقلیمی این استان، مجموعه‌ای از حوادث طبیعی در آن رخ می‌دهد. 

وی افزود: زلزله، سیلاب، حوادث کوهستان، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، پدیده ریزگرد‌ها و ... از جمله حوادث طبیعی در کرمانشاه است که زلزله سال ۱۳۹۶ و سیلاب سال ۱۳۹۸ از جمله مهمترین این حوادث بود. 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: علیرغم اینکه کوه‌های کرمانشاه زیبایی‌ها و جذابیت‌های زیادی دارند، اما در حال حاضر رتبه دوم حوادث کوهستان را در کشور داریم که البته طبق هدفگذاری صورت گرفته آمار حوادث کوهستان در استان تا پایان سال باید به شکل محسوسی کاهش پیدا کند. 

وی گفت: با توجه به بالا بودن آمار حوادث کوهستان در استان، انتظار می‌رود طبق توافقات صورت گرفته بزودی راه‌اندازی مرکز تخصصی امداد و نجات کوهستان در کرمانشاه به مرحله اجرایی برسد. 

وی اضافه کرد: از طرفی بارندگی‌های مناسب در فصل زمستان و بهار باعث شده تا تراکم پوشش گیاهی را در مراتع استان داشته باشیم که با گرم شدن هوا این پوشش گیاهی خشک شده و احتمال حریق در آنها بسیار بالا می‌رود. 

صحرایی تاکید کرد: کرمانشاه مناطق کوهستانی و صعب العبور زیادی دارد که در زمان آتش‌سوزی کار را برای اطفای حریق سخت می‌کند، با این‌حال از طریق مجموعه‌ای از اقدامات صورت گرفته، آمار حریق در استان به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است. 

وی ورود ریزگرد‌ها از خارج از مرز‌ها به داخل استان کرمانشاه در فصل گرم را نیز به عنوان یکی از بحران‌های طبیعی در این استان نام برد و افزود: طی یکی دو دهه اخیر با پدیده‌ای به نام ریزگرد‌ها مواجه شده‌ایم که در بازه‌های زمانی مختلف شدت و ضعف داشته و مشکلاتی را برای شهروندان ما بوجود آورده است. 

استاندار کرمانشاه با اشاره به تردد سالانه میلیون‌ها زائر اربعین از محور‌های کرمانشاه، عنوان کرد: پدیده زیبای اربعین هرسال در حال گسترش است و مزیت‌های فراوانی برای استان به همراه دارد. در عین حال به واسطه تردد میلیونی زائرین از محور‌های استان باید زمینه‌ای فراهم کنیم که ترددی ایمن داشته باشند که در این رابطه هم اقداماتی در استان اجرایی شده، اما حمایت و همراهی مسئولین کشوری را نیز نیازمندیم. 

وی ادامه داد: در کنار همه مخاطرات و بحران‌هایی که باید برای مقابله با آنها در استان برنامه‌ریزی شود، ما وارث برخی از مشکلات در استان هستیم که در گذشته به درستی مدیریت نشده و به سرانجام نرسیده‌اند و امروز با آنها مواجهیم.

صحرایی از بازسازی مناطق زلزله‌زده غرب استان به عنوان یکی از مشکلات نام برد و گفت: علیرغم اینکه در سال‌های گذشته جشن پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده گرفته شد، اما هنوز ساختمان‌های دولتی، عمومی، مذهبی و عام‌المنفعه زیادی هستند که بازسازی نشده‌اند و قابلیت استفاده هم ندارند. برخی از این ساختمان‌ها ۶۰ تا ۸۵ درصد هم پیشرفت فیزیکی دارند، اما نیمه کاره مانده‌اند. 

صحرایی خواستار اختصاص بودجه‌ای برای بازسازی ساختمان‌های دولتی، عمومی، مذهبی و عام‌المنفعه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شد و گفت: اولویت برای بازسازی این ساختمان با واحد‌هایی خواهد بود که پیشرفت فیزیکی بالاتری دارند. 

وی تصریح کرد: از طرفی پروژه راه آهن کرمانشاه را داریم که با وجود اینکه مراسم افتتاح آن برگزار شده، اما هنوز تکمیل نیست و هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز است. 

وی از رودخانه آبشوران به عنوان یک فرصت برای گردشگری و در عین حال تهدیدی برای امنیت شهروندان کرمانشاه نام برد و عنوان کرد: اگر این رودخانه ساماندهی و رفع بحران شود، علاوه بر اینکه تهدیدی برای امنیت شهروندان نیست، به یک جاذبه گردشگری تبدیل می‌شود. 

استاندار کرمانشاه یادآورشد: این رودخانه در حال حاضر از نظر بهداشتی، منظر شهری، ساخت و ساز ساختمان‌های اطراف و تردد شهروندان از کنار آن یک تهدید است و به یک دغدغه برای کرمانشاه تبدیل شده است. 

وی احداث خط انتقال پساب شهر کرمانشاه به صنایع و واحد‌های تولیدی را از دیگر اقدامات ضروری برای شهر کرمانشاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در بسیاری از استان‌های برخودار، پساب شهری پس از تصفیه به شهرک‌های صنعتی انتقال داده می‌شود که انتظار می‌رود با اختصاص اعتبار مورد نیاز، این اقدام در کرمانشاه صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه طبق برآورد‌های انجام شده برای عبور از این بحران‌ها و ایمن‌سازی کرمانشاه حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، عنوان کرد: برای تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره مناطق زلزله زده حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان و سایر مشکلات استان حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم سازمان مدیریت بحران کشور از محل منابع خود این اعتبارات را به استان بدهد. 

استاندار کرمانشاه تبدیل کرمانشاه به قطب امداد و نجات منطقه غرب کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: امیدواریم بزودی کرمانشاه به عنوان قطب امداد و نجات منطقه‌ای در کشور معرفی شود.

هر سال ۲۰ درصد از بافت فرسوده کرمانشاه بازسازی می‌شود

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه گفت: در سطح شهر کرمانشاه ۱۲۲۸ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه نامناسب وجود دارد که در بافت مرکزی و حاشیه شهر قرار گرفته‌اند که بازسازی آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر ساله حدود ۲۰ درصد از بافت فرسوده شهر کرمانشاه را بازسازی خواهیم کرد. 

نوروزی در خصوص جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر کرمانشاه هم گفت: سال گذشته ۴۶ نقطه آبگیر در سطح شهر کرمانشاه شناسایی شد که رفع آنها به اعتبارات بسیار بالایی نیاز دارد. 

کرمانشاه ۲۰۸۴ هکتار بافت فرسوده دارد

 رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گزارشی با بیان اینکه در سطح استان کرمانشاه ۲۰۸۴ هکتار بافت فرسوده وجود دارد، عنوان کرد: ۱۲۲۸ هکتار از این آمار مربوط به شهر کرمانشاه است که حدود ۳۴۰ هکتار آن بافت تاریخی است و محدودیت‌های میراثی برای بازسازی آنها وجود دارد. 

وی افزود: با این‌حال برای سایر بافت‌های فرسوده شهر کرمانشاه ۱۹ بسته تشویقی در نظر گرفته شده تا مردم منازل و واحد‌های مسکونی خود را بازسازی کنند. 

وی خواستار افزایش سهم استان برای پرداخت تسهیلات بازسازی واحد‌های مسکونی فرسوده و کاهش میزان نرخ سود این تسهیلات شد تا مردم برای بازسازی واحد‌های خود ترغیب شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا